2016-11-14

Wenchin

.

Det här eländet var inte resultatet av någon sorts misstag, tvärt om gavs det klara och tydliga direktiv till konstnären som skulle skapa skivomslaget. I ett brev med skärt kuvert överlämnades önskemålen diskret till herr målare.

Hej Rune!
Jag ska gå rakt på sak. Jag vill avbildas som en jätte-jättefräck hjälte på omslaget. Jag har funderat på muskulös indiankrigare, superhjälte eller möjligen romersk legionär, men kanske kan du ordna en kombination av dem? Med stålmannenstövlar och tights kanske? Jag vill sitta på en häst också. Eller åh, en silvrig häst som sprutar eld! Med pyttesmå ögon och en massa muskler. Och blixtar! En rovfågel vill jag också ha. Som har en romersk hjälm på sig.

Angående resten av bandet kan du klämma in dem någonstans i bakgrunden där de får plats, det är inte så noga. Jag tänker att de kan se ut som tjocka vikingar eller något sånt.

Jag har bedömt det som smidigare att inte diskutera detta med de andra i bandet. Jag hoppas att detta kan stanna mellan oss.

MVH / Frangk, roddare och busschaufför i Wenchin

1975.

14 kommentarer:

Ola sa...

Ok. The bottom is nådd.

Hel-Robban. sa...

Jisses Amalia, det här var något i hästväg i dubbel bemärkelse. Här har vi massor av roliga detaljer, lägg märke till magrutorna på hästen, jag visste inte att det finns gym för hästar men det kanske fanns på 70-talet. Så fick man ett gott skratt idag också.

Anonym sa...

Spännande att Marit Paulsen och Phil Lynnot medverkar.

Trump4ever sa...

Det där omslaget påminner om den här inspirerande bilden på Trump! http://newamericangovernment.org/wp-content/uploads/2016/03/Truminator.jpg

Wolfmonkey Pancake sa...

Ledsen herr Dryck, men detta omslaget var ascoolt och häftigt och jag hade gärna tagit på mig dom stövlarna och haft en sådan snygg häst som dessutom har apmycket muskler och kan spruta eld och glänsa i silver och dessutom en killerbird som är tränad till attack! Jag kunde inte ens pausa i meningen så awesome allt är!

Grillvante sa...

Tänkte först att hästen sprutade ut den bruna guldet från framänden istället för från bakänden som brukligt är, innan jag läste texten. Hoppla

Marre sa...

blixten där bak träffar den hästens rumpa eller slår den ur anus på hästen?

Håkan Sandberg sa...

Det var det roligaste du skrivit, någonsin. :)

Anonym sa...

Inget snack om att hästliraren inte ens är med i bandet utan att det i själva verket består av de två Israeliska friidrottarna från sjuttiotalet, den turkiske revisorn och skurknazisten från Indiana Jones i peruk och för stor hjälm. Obetalbart!

Anonym sa...

Jag blev nyfiken på hur band-medlemmarna såg ut i verkligheten, men när jag bildgooglar får jag bara upp det här omslaget, och sedan en massa orelaterade guli... f'låt, asiater.

BackstugeBengt sa...

En av låtarna:

http://bizarrerecords.com/wordpress/2012/lame-of-thrones/

Tja, alltså... musiken är ju bättre än skivomslaget.

Anonym sa...

Men va faaan... Nu har det gått för lång tid sedan förra uppdateringen igen...

Anonym sa...

Såååja, tack för uppdateringen! :)

/Samma Anonym som ovan

Someone sa...

Blott en fråga: Var tar killens arm vägen?