2016-11-03

The Gajes femma


The Gayes är ju riktiga gammal höjdare som var med här på bloggen redan 2007. I efterhand har de berättat att det inte alls var meningen att kalla bandet för "Bögarna", det blev lite besvärligt med stavningen bara. Bandet borde ha hetat "The Guys" om det hade blivit rätt direkt, men nu blev det som bekant fel och därmed ganska lustigt.

Men fel är ju till för att korrigeras. Därför valde the Gayes att byta namn, och då blev det fel igen. Inte till Guys, eller Gais eller Gice, utan till THE GAJES.
"Man uttalar det som fotbollslaget GAIS" har producenten berättat. Men nej, det gör man inte alls. Man kan faktiskt inte stava hur som helst och sedan berätta att det uttalas helt annorlunda. 

  – Hej, jag skriver till er med anledning av platsen som receptionist. Jag heter Cecilia Bränderyd, men det uttalas "Kung Pula av de Stora Skogarna".

Nej, det gör det inte, och om The Gayes inte ville att namnet skulle uttalas the gayjees så var det ett dumt val att döpa om bandet till det.

Den sneda layouten ställer också till det i huvudet för mig. Innan jag fattade att de står (och sitter på huk, alltid är det någon som sitter på huk!) i en trappa så fattade jag det som att de står skitmärkligt lutande på en gammal tågräls. Det hade varit mycket festligare tycker jag.



1984.

9 kommentarer:

Isaac Bobjörk sa...

It's spelled "Raymond Luxury-Yacht," but it's pronounced THROAT WOBBLER MANGROVE

Anonym sa...

De hade iallafall tur med vädret... Det illustreras tydligt genom de oerhört ansträngda och kisande ögonen på samtliga. Mannen uppe i mitten försöker desperat undkomma detta genom att titta någon helt annanstans än in i kameran.

Bobjörk sa...

https://youtu.be/tyQvjKqXA0Y

Bobjörk sa...

https://youtu.be/tyQvjKqXA0Y

Anonym sa...

Skjortan till vänster är ju nästan i klass med Jerry Seinfelds pirat-skjorta!

GöP sa...

Min enda kommentar är: Herre Jävlar!

Hel-Robban. sa...

Ärligt talat vad har ett "the" att göra i namnet på ett dansband?
Om de försöker att verka hippa och coola så är det lite väl sent i livet
för de här gubbarna att hålla på så.

Paddy sa...

Fan vad gött att du fortsätter underhålla oss med dina omslag och reflektioner!
Keep up the gay work! :)

Someone sa...

"Gajo" lär betyda ickerom på romani. Kanske är det det som åsyftas?