2016-06-11

Dansglädje 3 med Nils-Eriks


– Kul att vara här! Det är du som ska ta omslagsbilden till vår nya platta förmodar jag?
– Det stämmer bra det. Jag är så jävla peppad.
– Har du några idéer?
– Massor. Jag tänker att jag ska placera er framför min bruna fondtapet, den ser ut som ett stort bakplåtspapper. Men jag kommer vinkla kameran så högt att den inte räcker till, så att man ser den vita väggen högst upp. Sen har jag en massa rekvisita som måste vara med. Den här gamla ormbunken till exempel, en sån där ful porslinshund som man alltid hittar på loppisar och min fågelbur. Fågeln har dött, så det får bli en tom bur. Sen har jag även den här jättehöga röda växten som jag har gjort själv av silkespapper, den måste vara med. Jag tänker även att jag ska ställa en spegel bakom er, så att man ser era nackar helt utan syfte. Sen när det kommer till hållning och sådär så gör ni som ni vill, men tänk krumma ryggar och krökta nackar. Nu kör vi!

1982.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt skrivet som vanligt. Men apropå spegeln tror jag faktiskt att fotografen hade ett syfte: efter att ha skakat hand med alla bandmedlemmarna blev han nog ängslig och ville ha koll på saker och ting.

Anonym sa...

Jag tror att han i mitten på första raden som ätit upp fågeln.

Anonym sa...

Den uringula tonen på blusarna; förlåt: SKJORTORNA!
Praktiskt, men... oaptitligt.

roadrunner sa...

Pigga färger! Men vad har Roy Orbinson här att göra?

Stefan sa...

Raden där några av låtarna på skivan presenteras är lite kul. Börjar med bl.a. och slutar med m. fl Är inte det lite kaka på kaka......

Stefan igen sa...



En kommentar till, spegelns funktion är att visa att fram och baksidan på västarna har olika färg.

Tobias sa...

Stefan: det var det första som slog mig, det där med bl. a. och m. fl.

Fågelburen tar ju priset!

Wolfmonkey Pancake sa...

Herr Dryck rekommenderas att kolla in "Harpo "Leo The Leopard" från 1974. Den lämnade mig mållös.....på ett inte bra vis.

Anonym sa...

Trodde du att Herr Dryck missat en sådan pärla? Klart den finns i samlingen!
http://katastrofalaomslag.blogspot.se/2012/02/harpo-leo-leopard.html

H B sa...

Visst är det Björn Wallde och Göran Persson från tiden han gjorde lumpen som står längst bak?
https://www.youtube.com/watch?v=L6rD1gyFFmA

Johan sa...

Och jag fastnade först för ormbunken. Jag tror det är en cannabisplanta.

Wolfmonkey Pancake sa...

Anonym 11:16
Herr Dryck verkar ha koll. Känns tryggt. För det omslaget är som nämnt en riktig pärla. Eller kanske ett kånkelbär :-D

Anonym sa...

Kul sida även om man märker ett visst agg mot kristen/dansbands musik. Herr Dryck borde även se över sin
webdesign annars finns nog risken att hemsidan kvalar till 'Katastrofala hemsidor'...

Ola sa...

@Anonym 18 Juni: Designen (eller åtminstone färgerna) passas alltid an till det aktuella toppomslaget. Därför ser sidan väldigt dassig ut för närvarande. För oss som skådat ljuset för länge sedan är detta sidans extra krydda.

Anonym sa...

Inget agg mot kristen/dansbands musik vad jag förstår. Snarare en blinkning åt att "styling", som vi känner den nu, inte existerade på 70-talet. T o m supergruppen ABBA såg ju lite lattjo ut på den tiden.

Wolfmonkey Pancake sa...

Snubben med glasögonen är Lars Adaktusson och snubben bredvid är han den där Svante från programmet Nattsudd som gick på 80-talet.

Christian sa...

En kul detalj är sångtiteln "Den lilla fågeln" (som lyser med sin frånvaro i den tomma buren)

Anonym sa...

Det är nog tyvärr varken Svante Grundberg, Lars AdKtusson eller ens Curt-Eric Holmqvist längst ner till höger.