2015-09-12

Sailor's Hitparade


Om man kom på under 60-/70-talet att man av någon outgrundlig anledning ville ge ut ännu en dussinplatta med partymusik "à gogo", med potential att tråka ut vilken fest som helst, så var det ganska givet att man behövde placera en eller flera snygga tjejer på omslaget, som för att försöka distrahera köparen från att det faktiskt är oblandad skit som är till salu.
(Jag utmanar er om ni tror att jag överdriver, testa att sätta på en riktigt långsam version av "My Bonnie lies over the ocean" nästa gång ni är på ett rejält party och se om det känns att festen LYFTER. Se om folks naturliga respons är att kommentera ditt låtval som en del av en "hitparad".)

I detta fall tänkte de att sex tjejer kan sälja ännu bättre än en, men resultatet blev bara bisarrt. Det ser ut som att sex nakna kvinnor och lika många sjömän vräkts överbord och grovhackats i akterpropellern, för att sedan tråcklas ihop igen av av någon med noll fallenhet för pussel.

Årtal saknas.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Fööööörst! Alla andra kan suga!

Peter sa...

Ah, alltid lika trevligt överraskande när ytterligare et tomslag finner sin väg hit. Kolla in den bakersta sjödamen som är i otakt med de andra.

Anonym sa...

Försöker man dölja att flickorna har träben med det randiga byxtyget eller vad är meningen med detta tygstycke..?

Stefan sa...

Jag tycker omslaget är rätt fräckt :-) . Däremot tvivlar jag inte en sekund på att själva skivan är usel...

Larsson sa...

Fast är det inte samma tjej alla sex? Eller sexlingar?

Hel-Robban. sa...

En ärm och ett byxben, var det tänkt att starta en trend eller hur tänkte man här?
Hur som helst så var det uppiggande att skåda det här omslaget, riktigt skojigt.

Anonym sa...

Rockguden David Bowie hade en liknande kostymering under Ziggy-turnén. Fast inte med bar mage.

исток sa...

Ser ut som varenda en har ett gipsat randigt ben.

Hel-Robban. sa...

Den här plattan har någon dristat sig att lägga ut på Youtube. För dig som diggar
James Last så är den helt given, vi andra bör helst undvika att lyssna på den.

Anonym sa...

Vi hade ett James Last-party för några år sedan. Tidsenlig klädsel, mingelmat, fondue och alldeles för söta drinkar, Sangria och Kir. Musiken var inspelad på några stora spolar till rullbandspelaren. För att kunna genomlida musiken aningen lättare ökade vi uppspelningshastigheten. Har nog aldrig haft en fest där det skrattats så mycket. Musiken blev inte bättre men roligare.

Arakun sa...

Jag tänkte dra nåt skämt om att de köpt ett parti Kalle Anka-dräkter för att sen inse att de kom utan byxor och därför slaktat ett antal solstolar i ren desperation. Dock kan jag inte komma på någon förklaring till de bisarra benen och armarna och därför skiter jag i det. Istället vill jag påpeka hur fult det ser ut att kvinnorna stor mitt i varandras skuggor. Hela kroppen från halsen och nedåt får en osunt lilaaktig ton.

Anonym sa...

https://www.youtube.com/watch?v=z3PXMFj1UWY