2015-02-21

Stig-Inges - 3


Här är en platta med klara paralleller till favoritplattan ”Hej hej hej” med Hux Flux. Men där fluxarna hade fått lämpliga hål utskurna i förväg fick Stig-Inges helt sonika stånga sig igenom fondtapeten.

Det påminner om en tårta eller ett paket som någon hoppat upp ur följt av publikens jubel, bortsett från att denna överraskningsattack snarare torde följas av en kompakt besvikelse.

  – Jag trodde det skulle vara en sån där cancandansare som i Lucky Luke, så hoppade Stig-Inges ut istället. Jag fick pengarna tillbaka, men man vart ju ändå förbannad.

Någon Stig finns inte med på Stig-Inges omslag. Ingen stil heller.

1983.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag visste inte att det fanns så stora pappersark!

Wagner sa...

Minst 20 inlägg försvunna från förra tråden. Edler med anhang som hotat med stämning?

Stig-Ingves? Ingen kommentar.

Someone sa...

Men det är ju så himla vitt!

Herr Dryck sa...

Wagner: Jag reste bort en vecka och sedan var den där tråden helt urspårad. Flera frågade efter en admin-gallring, så jag sållade bort en hel massa.

Anonym sa...

Dom ser glada ut. Man undrar vad dom har för sig under pappen. Bara en har båda händerna på täcket.

Anonym sa...

" Någon Stig finns inte med på Stig-Inges omslag. Ingen stil heller." Från Början starta min farfar Gunnar detta band, då hans son heter Per-inge, min pappa. Stig-arne var med från start. Därav heter bandet stig-inges.