2014-12-14

Miki - Zagreb 77


– Välkommen Miki! Det här kommer gå jättefort, vi har riggat upp här och är klara att sätta igång. Du ska sitta här och hålla i din gitarr. Nej, inte så, tänk mer att gitarren är en svan som du stryper och vrider nacken av. Så där ja!

Så ställer vi den här tjejen här bredvid, så där... Hon kommer vara alldeles suddig ute i kanten av bilden, vad jag är ute efter är att du tittar på henne medan jag tar bilderna. Känslan i din blick betyder allt, så jag ska ge dig några ledord:

Avsmak. Förakt. Missnöje. "Jag har sett allt förut". Besvikelse. Migrän. Eller helt enkelt att det luktar piss i rummet.

Då kör vi!

Från Skammens år 1977.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Att använda skärpedjupet för att skapa mer spä'nnande kompositioner är lite som spelet Othello: A minute to learn, a lifetime to master.
För övrigt luktar det inte piss, det stinker ren dj-a ammoniak

Wagner sa...

Lite suddig bild bara (okey grynig då). Ena ansiktshalvan ser helt normal ut, den han inte stryper svanar med.

Testa själv får ni se det är nästan omöjligt att inte kisa lite då.

Anonym sa...

Han föreställer sig nog damen avklädd, därav det gastkramande greppet om gitarren :/

Someone sa...

Jippie, vad Miki ser glad ut!

AvG sa...

Mysko titel, med mina begränsade serbokroatiska-kunskaper är titeln nåt i stil med "Älskade, ikväll dör 'makovo'". Förvirrat. För att inte säga smörigt...
http://youtu.be/ts-WOr4szaQ

Anonym sa...

Miki har satt sig snyggt och prydligt, fotografen hastar in och pustar: Jag har en bild kvar på rullen, så nu måste det sitta!
Precis när han ska knäppa går sminkösen in i bilden, Miki undrar "Vad i h-e" och fotografen knäpper bilden. Den tar vi!

Anonym sa...

Bear S säger: Ha ha ha ha Detta är så roligt att jag skrattar mig harmynt!