2014-08-07

Tord Torderup - Tord Torderup


Min spontana första tanke är "mardröm".
Nu är han i alla fall tillbaka, och med sin självbetitlade förstaplatta dessutom!

Men hur tänkte han? Tords ansikte täcker halva skivan, så att man får känslan av att vara ASNÄRA Tord. Huvudet är så stort på omslaget att det faktiskt blir större än naturlig storlek, vilket ger en märkligt obehaglig känsla. Jag tvivlar på att det var syftet. Tord i onaturlig storlek är faktiskt så otäck att jag medvetet plockade undan skivan efter att ha blivit vettskrämd när han kikade fram bakom en fåtölj i vardagsrummet.

Tords hår ("Tordhåret") klipptes av skarpt och snyggt för en naturlig look, och namnet skrevs jättestort på högerkanten. Allt är för stort, som att omslaget anpassats efter att kundkretsen består av folk som bara har ledsyn eller hela tiden rör sig extremt fort så att de har väldigt svårt att fokusera.

Obekräftade källor (i min skalle) hävdar att Tord Torderup heter "Tord" även i mellannamn.

1984.

20 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, så skoj :D

Anonym sa...

Haha!!

Henrik Bergqvist sa...

Tord Tord Torderup

Wagner sa...

Leif i mellannamn. Enligt folkbokföringen (Ratsit) stavar han även Torderup med H. Thorderup alltså.

Betydligt vanligare att man lägger till ett H, för att göra sig märkvärdig, än att man tar bort bokstäver. Torsten Flink har snitsat till både för och efternamn.

Verkar även ha en fallenhet för vänstercentrering. http://katastrofalaomslag.blogspot.se/2008/10/tord-torderup-tillbaks-till-mina-rtter.html

Anonym sa...

https://www.youtube.com/watch?v=J6eXgR9GZqo
varning för sur-sång!!!

Chimaera sa...

Åh herregud, han mimar ju sämre än jag gjorde när jag var fem!!! Vilken taskig mikrofonteknik... Tur att det inte är live. Huga.

GöP sa...

Jävlar, det klippet var riktigt uselt. Pinsamt är bara förnamnet. Om han var så dålig på en studiovideo så vågar jag inte tänka på hur han är live

Anonym sa...

Obekräftade rykten gör gällande att det rör sig om gamle Entombed-sångaren Orvar Säfströms äldre bror.

Micha sa...

Tord-tord? Dubbeltord? Turd-tord?

Anonym sa...

Där gick frukosten ut på köksmattan. Lady on the rocks! Kolla inte!!

Stefan sa...

Texten under Youtube klippet; "Tord Torderup performing Coca cola and rock'n roll" Hur gör man när man "performing Coca Cola" ?

Lägg märke till vilka som dansar under sången.

Anonym sa...

Creepy... Och STORhetsvansinnig.

Anonym sa...

Nä, mellannamnet är såklart Erup...

Anonym sa...

Kastrup,Sturup,Glistrup o Torderup...

Olsson sa...

Nu har jag även kollat på Youtube-klippen och det var ju inget att skriva hem om. Samma nivå som på omslaget, hur kan en sådan sopa få visas i TV?

Anonym sa...

Tänker mig att han heter tord i smeknamn:

Tord "Tord" Torderup

Anonym sa...

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=345627

Anonym sa...

Vilken nuna. En Tord-mule!

Anonym sa...

The Tord.

Teaflax sa...

Tord "Tordman" Torderup.