2014-05-17

Rolf Listrøm - Epans 32


Rolf skrålar av hjärtats fröjd, vilket åhörarna i tältet sörjer djupt. Ansiktena som riktas mot Rolf på scenen utstrålar tristess, apati, sömndruckenhet, ilska, väldiga mängder surdom och en gemensam undran om vad de kunde tänkas missa på TV medan de satt och ångrade sin medverkan på tältmötet.


Jag sörjer att mitt exemplar är så slitet. Om jag en dag finner en kopia i bättre skick så ska jag uppdatera bilden här på bloggen.

(Rolf var svensk, men skivan är norsk. Därav den dubbla kategoriseringen.)

Årtal saknas.

13 kommentarer:

Ola sa...

Är bilderna hopklippta, Herr Dryck? Försöker hitta någon rimlig förklaring. Även om det inte förklarar omslaget, förstås...

Anonym sa...

Men visst skymtar vi i tältöppningen en hop som inte lyckats ta sig in, alternativt saliga som forcerat avspärrningen och rusiga omfamnar varandra ?

Anonym sa...

Att omslagets formgivare har valt att retuschera in Rolf med ryggen mot publiken inbjuder till funderingar. Till exempel den här: Vad i helvete tänkte han på?

Anonym sa...

OK tänk dig att Rolf stog med ryggen mot oss, betraktare. Hur spännande hade ett sånt omslag blivit?

Anonym sa...

Det ser du väl för fan att bilderna är ihopklippta, Ola?

flavia sa...

Kanske det sitter ett gäng SDare där och Rolf är sosse?

Anonym sa...

Anonym 22:34 -> Du har rätt, formgivaren löste sin uppgift på bästa tänkbara sätt. Jag tar tillbaka mitt tidigare inlägg.

nada sa...

Rolf var visserligen kristen, men hade en alternativ inställning till gud, Jesus och hela baletten.

Publiken var av en mer gammaltestamentlig stam, och uppskattade inte alls Rolfs egenkomponerade hymner som: "Sodomi-fröjd med Jesus", 2Gud den allsmäktige - min egen tjackkran" och "Trekant med mor Maria och en åsna".

Det behövs väl egentligen inte tilläggas att detta var Rolfs sista liveframförande. Skivan gavs ut postumt.

Anonym sa...

Vad jag inte kan förstå är varför Rolf har gummihandskar på sig. Kan fotot möjligen ha tagits i samband med att han framförde sin oförglömliga klassiker "Låt kvigan komma till mig"?

Wagner sa...

Låt mig komma i kvigan, hette den väl.

Anonym sa...

Vad över huvud taget menas med Epans 32?? Epatraktorns 32 hästkrafter? Bandet Epans 32:a skiva? Ett gömt bibelställe, Epans bok, 32 stycket?

Anonym sa...

Det var ju egentligen Ansgar nere i högra hörnet som skulle spela in denna skiva. Han hade ju förberett sig så länge, köpt ny kostym och knutit slipsen extra fint och allt. Så kommer denna Rolf och mutar producenterna, lyckas driva igenom namnet på skivan, får sjunga falskt och får dominera med sin bild på skivomslaget.

I ett försök att blidka Ansgar så får han på nåder vara med på omslaget undanskymt nere i ett hörn och dessutom så får han sitt namn tryckt i underligt typsnitt. Inte underligt att han ser sur ut.

Nancy G-son sa...

Eeww