2013-12-05

Jubelkvartetten - Var glad och sjung!


 – Sablar också. Det är han.
 – Det är ju den där gamla gubben som alltid dyker upp på scenen med tamburin! Hur hittade han oss här? Vi är ju mitt ute på fjället! Har du bjudit hit honom Curtivan?
 – Det är klart att jag inte har bjudit honom, du vet att jag inte gillar den där gubben. Det var ju han som slängde en medicinboll i bröstet på Jonte så att han tappade luften.
 – Men hur lyckas han alltid hitta oss när vi ska ha spelningar? Hela kvartett-grejen blir ju ologisk om vi är fem hela tiden, folk kommer tro att vi är korkade!
 – Minns ni när vi körde fast i snön utanför Krokom förra vintern, då dök han ju också upp från ingenstans! Han stod utanför bilen och spelade trumpet och vägrade hjälpa till. (Vänstra bilden)
 – Ja, jag höll på att gå sönder av ilska. Sen misstänker jag starkt att det är han som stämmer om min gitarr till arabisk kvartstonskala innan vi går upp på scen varenda helg. Första låten blir ju katastrof varenda gång. (Högra bilden)
 – Smyger han sig med på omslagsbilden denna gången också så dödar jag honom. Kolla vad han har gjort med din slips Theofil, den är helt sned!
 – Åh, jag blir så trött. Jag säger till honom varenda gång att han inte är med i bandet, men han verkar inte fatta. Han hävdar att han är roadie. Vad är det här för jävla gig förresten, taket på vår loge är gjort av mossa!

I den tydligen svårräknade konstellationen finner vi faktiskt de udda förnamnen Theofil och Curtivan.

1969.

TVÅ...

19 kommentarer:

Magnus naess sa...

Först!

Stefan sa...

Gjorde en bildsökning på Hemmets Härold och såg flera omslag som platsar här!

BackstugeBengt sa...

Vet inte varför jag får lite dåliga vibbar av det här omslaget... BDSM är väl förkortningen som gör sig påmind här.

Två dominanter och tre undergivna pojkar med slips i en ödsligt belägen stuga på kalfjället.

Wagner sa...

Men "frisyrerna" då!

Tror han som kammat sidbena från örsnibben förlorar knappt mot upp och ner vända sopptallriken-klippningen med matchande grimas.

Anonym sa...

Vem eller vilka jublar , och varför?

Anonym sa...

Gula fotot i mitten - snubbe i scarf och tjusarlock. Det ser man bara i närheten av Djurgårdsbron nuförtiden.

Johan sa...

Helt överjordiskt vacker "dum&dummarepotta" på 2an från vänster. Ser lite ut som att det kliade i näsan på han vid fotoögonblicket

Anonym sa...

Skrattar så jag gråter!

/Fräulein Staus

Stefan igen sa...

Jubelkvarteten måster ha varit stolta över sina nackar

http://www.45cat.com/record/p5322

Anonym sa...

De tre främre till vänster är bröder/trillingar ,eller? Ser ordentligt inavlade ut, med konstig skallform.

Anonym sa...

@Stefan igen
Nackarna var bättre friserade. Lite upproriskt rockigt är det ju också att de vänder korset ryggen.

Wagner sa...

Bättre! Du tänker på mittbenan från öra till öra?

Anonym sa...

@Wagner
bara tre-fyra svåra svålsårande felskär med den kärvande diesel-trimmern på vägen mellan de båda huvudhålen, jo, det var just det jag tänkte på. Bäste frisörn i hela Korpolombolo på den tiden.

Anonym sa...

Den femte snubben - det är han som slickar deras luggar på plats.

Urbolt sa...

Redan samtiden såg humorn i sin musik, frisyr och klädsel:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=6gKtmc-W85Q#t=2166

Anonym sa...

Nu har dom kommit i smöret och vill inte vidkännas mittbenan. Han var den som salivsög trumpeten efter varje gig och dessutom såg till att A-strängen höll tonen. Att låsa in honom i kåtan hjälpte inte som synes.

Anonym sa...

Ej kåta! Blandade ihop den här ensemblen med den andra trion. Pörte är nog rätt fastighetsbeskrivning.

Anonym sa...

Curtivan!!!
HAHAHAHAHHAHAHAHAHA
Nu dör jag nästan! Fy f-n det var det roligaste idag.

Someone sa...

Kan vi vara säkra på att Jubelkvartetten helt enkelt inte har drabbats av en förbannelse? Mannen som alltid dyker upp kanske helt enkelt är ett spöke?