2013-11-01

Vandra med - Ett sångspel om efterföljden


Om den upphetsande titeln mot förmodan inte skulle räcka för att sälja in plattan hos köparna så valde de att klippa in en hand som bjuder på färska spädbarnsfötter. Efterföljden för mannen kan förmodas ha blivit sluten psykiatrisk vård för lemlästning och mellanhand för överlämning av fötter, så kallat häleri. Om dessa påföljder gjordes tydligen ett sångspel.

Detta är ett exempel på hur det kan gå när ingen tänker efter, över huvud taget.

1984.

18 kommentarer:

Chimaera sa...

Titeln är fullkomligt obegriplig... "Ett sångspel VANDRA om efterföljden med" !?

Anonym sa...

Efterföljden=after birth?

Anonym sa...

Eller så läser man helt enkelt titeln Vandra med - Ett sångspel om efterföljden. Precis som Drycken har skrivit...

Anonym sa...

Jag uppskattar att Drycken tar sig tid att rätta till slarvfel. Här kom det dock ett sällsynt sådant: "Pattan".

anna-karin andersson sa...

Usch! Sluta! Jag får ont i ögonen!

Anonym sa...

Osmakligt! Jag mår illa igen...

Anonym sa...

Vem eller vilka är ansvariga för detta? Ett helt anonymt skivomslag utan ansvariga. Visserligen förstår jag varför men det går ju att använda sig av alias..

Ola sa...

Känns kristet, det hela.

Anonym sa...

Häleri... Haha!

Anonym sa...

Den där vänsterfoten har Downs syndrom.

Anonym sa...

Jag tänkte direkt "flummigt sjuttiotalshippieproggskit" när jag såg omslaget, men det alltså kristet från 80-talet? Är det Jesusbarnets fötter de har huggit av?

Anonym sa...

Då jag ser de små barnafötterna undrar jag om inte titeln istället skulle ha varit "Ett sångspel om efterbörden".

NickeK sa...

Det otäckaste omslaget jag sett här hittills. Finlandssvenskt kristet utgivet på Finngospel

Flavia sa...

Det är säkert väldigt fint tänkt. de små barnafötterna skall värnas om, vandras med..
Men nu blev de avhuggna,kan vara en rysk kannibal som bjuder dessert till likasinnad ??
Ohyggligt blev det iaf

X-pert sa...

En intressant etymologisk finess där av monsieur Dryck. Att vara mellanhand för avkapade fötter skulle aaltså vara "häleri". Vilken blir brottsrubriceringen för andra kroppsdelar tro?

Wagner sa...

Låt oss fira fars dag genom att ge foten foten.

Ursus sa...

Hur vandrar man med avhuggna fötter?

Someone sa...

Varför är hans arm blålila?