2013-05-11

Katastrofala omslag sex år!


Så var det jubileum! Idag är det sex år sedan jag delade med mig av de tre första katastrofskivorna här på bloggen, och sedan dess har jag lagt upp över 450 stycken. För att summera de gångna åren lite grann tänkte jag plocka ut en personlig favorit från varje år som har gått! (Klicka på titlarna för att komma till de ursprungliga inläggen.)

2007: The Gayes - Du vita lilla duva


Gänget med det underbara bandnamnet, de fem gubbarna som stod och myste i en tröstlös kombination av ljusa loafers, intensivt blå kostymer med vadderade kavajslag och polotröjor.

2008: Bergslagstrollet med Alexanders - Come along min cowboy / Tårar

 
En av dem var Bergslags-trollet och de resterande tillhörde Alexander, men vem var han? Han fanns inte med i förteckningen över musikanter. En Putin-lookalike med väldigt stort huvud tittade fram ur ett bländande ljust rum i bakgrunden, ett vanligt passfoto som de hade valt att klippa in mitt i bilden.

2009: Swington - Klackarna i taket 


Det fullkomligt blixtbombade omslaget där Swingtongänget klängde i ett mossigt träd, inklusive en man som putade med röven mot kameran, en oerhört trött man på högerkanten och flera stycken som chockades fullständigt av blixten.

2010: Black soul


Efter lång diskussion tilläts Lennart (mitten) vara med i bandet, då ingen kunde motbevisa hans påstående att hans själ faktiskt var svart.


2011: Gregg Allman - Laid back


Den hopplösa teckningen där Greggs ögon hamnade på olika höjd, illgult hår växte ut ur hans underläpp och små guldlockar hängde från kinderna. Även baksidan var spektakulär.

2012: Jan-Inges - Idag sköt jag ihjäl en okänd man 
 

Bilden med sju fromma gossar varav en kallblodigt hade mördat ihjäl en främling innan de träffades för att ta gruppbilden.

2013: Kjell-Åkes - Kann et'


Den absolut genomdystra bilden som skulle förmedla en sprittande sommarglädje.

Skål för sex fula år, och för många fler framöver!
/Herr Dryck

11 kommentarer:

Gittan sa...

Tack för alla otroligt roliga inlägg =D

Malin sa...

Haha, dina kommentarer är oftast roligare än själva omslagen!
"Lika rogivande som att iförd raggsockor bli jagad av Vakttornet-örsäljare över ett nybonat parkettgolv" :-D

Piah vonBossBitch sa...

Du har sedan länge varit på ,om favoritlista och jag längtar ständigt efter nya omslag och kommentarer!
Tack för dessa 6 år, och fortsätt... bara fortsätt!
Piah

GöP sa...

Grattis på "födelsedagen"

Penardun sa...

Har inte kommenterat på din blogg innan, men har följt ett tag. Gillar ditt finurliga sätt att skriva tillsammans om de vansinniga skivomslag du hittar. Minst sex år till hoppas jag på! Tackar för skratten!

Anonym sa...

GRATTIS!!

Ola sa...

Hoppas verkligen att du kan hålla ut i många år framöver! Tack för de första åren!!!

Rick sa...

Grattis! Fast hur du klarade av att välja ETT favorit-omslag per år fattar jag inte.

Svedberg sa...

Grattis till dessa år, fantastiska kommentarer till de otroliga detaljer dina falkögon hittar i alla omslag. När man har tråkigt på jobbet kommer denna sida upp och tiden rinner iväg :-)

Anonym sa...

Grattis, och framförallt tack!
Min egen alla tiders favorit är Bröderna Almkvists "Gammeldanssväng". Det har aldrig skrattats så hejdlöst i vårt kontorslandskap som när vi kom till slutklämmen på din beskrivning.

"Denna föreställning raseras fullständigt i samma ögonblick som man upptäcker..."

h-lady sa...

Så glad o tacksam för att denna sida finns. De sägs att ett gott skratt förlänger livet o denna sida gör att jag kommer leva otroligt länge. Tack! :-)