2013-04-21

Familjen Leif Lundberg - Pusselbitar


Möt familjen Leif Lundberg, mysigast i stan.

Leif Lundberg är iförd en hemskt hålig tröja, sönderäten av en mal med särskilt utvecklat sinne för symmetri, och under denna en röd skjorta med en massiv krage. Nedtill har han valt ett par vita jeans i storlek "glöm det, det är helt kört" som kramar och skär på ett sätt som aldrig kan vara hälsosamt. 
Mamma Leif Lundberg bär någon slags tidig bilhjälm med tillhörande skyddsglasögon, polotröja och en klänning med ett hysteriskt mönster bestående av små röda pingisracketar.
Gossebarnet Leif Lundberg har kragar ända ut till axlarnas yttersta kant, och en vågig mittbena högst upp.
Gussen Leif Lundberg har legogubbe-frisyr och rockar högstadieklassikern "halskedja utanpå sweatshirt".

Hela familjen Leif sitter i en stor pusselbit, och tillsammans bjuder de fett röj med hits som "Funderingar om himmelen" och "Förlåtelse".

1979.

26 kommentarer:

Anonym sa...

finns det ingen bandmedlemsförteckning? min gissning är att Unge Herr Leif Lundberg i själva verket är Unga Fröken Leif Lundberg...

Åsa, Stockholm

Fain, Jkpg sa...

Men asså... vad är det för katastrofalt med detta omslag? Det var ju snyggt... då. Beskrivningen av omslaget här ovan tycker jag däremot är katastrofalt osmakligt.

Anonym sa...

Leif igen:

http://www.tomsing.se/index.php?option=com_contact&view=contact&id=7%3Aleif-lundberg&catid=15%3Avara-artister&Itemid=27

X-pert sa...

Typografen från helvetet har varit framme igen och avbildat svarvspån av plutonium i olika vinklar. Påminner mest om riktigt sataniska fotanglar.

Anonym sa...

Mamma Leif skulle kunna lyftas fram som urtypen för en 70-talskvinna med sin perfekta utstyrsel och frisyr.

GöP sa...

Man behöver inte ens läsa låttitlarna för att förstå att det är "halleluja musik". Man förstår det genast när man ser omslaget. Amen!

Anonym sa...

Sväller inte karljäveln??

Anonym sa...

Är Leif månde en gammal övervintrad hippie?
Är det inte ett peacemärke han har runt halsen?

Wagner sa...

"Man behöver inte ens läsa låttitlarna för att förstå att det är "halleluja musik". Man förstår det genast när man ser omslaget. Amen!"

Räcker att titta på vad som hänger runt halsarna. Leifs hysteriskt "lyckliga" blick tar bort det sista eventuella tvivlet.

Den där dubbelkragen är också svårslagen i sin obegriplighet.

Anonym sa...

Högstadieklassikern ja. Tuffast var nog ändå när man hade halskedjan utanför polotröjan, så den gungade så där fint...på killar. Skammens rodnad lägger sig som ett tunt lager över mina kinder.

Anonym sa...

Varför hae de vigselringen på olika händer?

//Fredde

Rick sa...

Nåja... Bättre med kristna som gör katastrofala omslag än muslimer som gör katastrofala terrorbombningar.

NickeK sa...

Det var den konstigaste pusselbit jag sett. Bara två riktiga "hakar", och i övrigt bara konstiga vågor och vinklar.

Från sidan som länkades tidigare:
"Många minns säkert skivorna med hela familjen där bl a sången Jag får va hos dig blivit en klassiker."

Är det bara jag som får dåliga vibbar av den låttiteln?

NickeK sa...

Och vad ni än gör, gå inte in på Leifs hemsida http://www.life-music.se/
Förutom att han verkar ha droppat Familjen, har han inte bara lagt in startmusik när man laddar sidan, det ligger även pianoklinkljud på samtliga länkars mouseOver och click. Megastörigt!

BastuBögbengt sa...

Min pojkvän BackstugeBengt och jag är rörande överens om att Leif, efter den här fadäsen, numera konverterat till den sexuella sidan. Han har härmed en stående inbjudan till bastun med de övriga "herrarna". Glöm inte brallorna Leif, ett par skopor vatten över dem skulle väcka det mest obefintliga sexliv...

Anonym sa...

Alla heter alltså Leif Lundberg i efternamn? Typ, Henning Leif Lundberg, Beata Leif Lundberg, Ansgar Leif Lundberg och Lena-Rut Leif Lundberg?

Ola sa...

Bästa Herr Dryck: detta torde vara ett eldorado för dig. Och, en första maj i Björneborg går ite av för hackor.

Mattias sa...

När herrarna har mer urringat än damerna, ja då vet man att det är kristet.

Anonym sa...

Jag skulle inte kunna ta en människa på allvar ens dryga 30 år senare om jag någon gång sett henne bära de där vansinnigt horribla och idiotiska flaskbottnarna till glasögon. Är man så dum att man frivilligt bär sådana offentligt, ja då är det bara mentalsjukhus som duger - för resten av livet.

Anonym sa...

Jag har letat runt i min lokala butiksgalleria men inte hittat vare sig spökdjursglasögon eller gällröd skjorta med dubbla kragar. Inte heller har jag lyckats få in det rätta stirrande flinet i kameran, eller få min dotter att bära en långarmad pösig diffust röd tröja. Men fredsmärket att hänga runt halsen har jag i alla fall hittat på Kicks, för 19 spänn.

Anonym sa...

Spektrometern ger starkast utslag i den lägre delen av frekvensrepertoaren. Så färgtemat klassifieras som astronomiskt "relativt röd". Med peak nära 800 nanometers frekvens.

Astropsykikern förskriver akut 5 milligram magnesium till de som 34 år senare eventuellt ännu överlevt.

Anonym sa...

Jag känner mig inte helt bekväm med pappa Leifs blick.

pojoel sa...

"Jag skulle inte kunna ta en människa på allvar ens dryga 30 år senare om jag någon gång sett henne bära de där vansinnigt horribla och idiotiska flaskbottnarna till glasögon. Är man så dum att man frivilligt bär sådana offentligt, ja då är det bara mentalsjukhus som duger - för resten av livet."

Ja du historielöse anonyme Juholtsklon, du vet inte att det var så man såg ut när man behövde glasögon på sjuttitalet. Förmodligen är du också så djävla dum så du tror på koldioxidhotet.

Anonym sa...

"Nåja... Bättre med kristna som gör katastrofala omslag än muslimer som gör katastrofala terrorbombningar"

Tack och lov är det senare, till skillnad från det förra, extremt ovanligt.

Anonym sa...

Gossen Lundberg (Staffan) är numera speakerröst för SVT och Sveriges radio, så kan det gå!

Anonym sa...

Jag vill minnas att vi har sett Leif GW i liknande mundering som gossebarnet, när Leif gästade Måndagsbörsen.