2013-02-03

Eldorados - Hawaii


De skulle bestämt ha rosa snickarbyxor och vita skjortor på sig, av någon dum anledning. Det var allvarligt redan där, någon borde ha klivit fram och dragit en gräns för det hela. Men icke; de valde till på köpet att införskaffa alldeles för små snickarbyxor, och snabelutställningen var ett faktum. Ingenting relaterar till titeln "hawaii", bortsett från den pizza åskådaren förväntas lägga efter en noggrann granskning av omslaget.

Eldoradörerna har varit med här förut, dels i färgkaoset på "I min lilla värld av blommor", dels redan 2009 med "Sån't som alla tycker om", en av de värsta snoppchocker som varit med här på bloggen.

Skorna matchar! Hipp hurra och armkrok vilken jävla skräll. Men att påstå att det räddar omslaget från fullständigt estetiskt dödsmord vore att ta i.

1978.

22 kommentarer:

Henrik Ravin sa...

Hawaii syftar väl på en jäkligt svajig produktion.

Martin sa...

Andra killen från höger lämnar inte mycket åt fantasin. Sitter och förebrår mig själv nu. Varför tittade jag?

Anonym sa...

Tycker mig ana en PTV bland alla politiskt korrekta PTH.

BackstugeBengt sa...

Måste varit för jävligt att ha en liten snorre på 70-talet...

Kanske inte en slump att de första tubsockorna gick att köpa vid denna tid?

Anonym sa...

Jag läser det som HAWA 2 eftersom i-na blivit hoptryckta. Jag tror man hade större snorrar på den tiden för att spinna vidare på kommentarerna....

Wagner sa...

74 och 75 var Eldorados i gult och texten i rött.

1978 gör dom en rockad, eller skivchock på nysvenska och skriver Eldorados i rött. Kan det vara för att bättre matcha dom rosa snickarbyxorna?

Perra sa...

Den stora klumpen som hänger ner från R:et i namnet "Eldorados" finns med på alla deras skivomslag. Varför???

Spiring sa...

Wagner: I så fall var det, för en gångs skull, någon som faktiskt hade lite känsla för feeling som layoutade omslaget. Vad gäller själva texten, alltså.

Anonym sa...

Hade hoppats på en fetare sågning av denna bild.

Carl Hult sa...

Jag gillar Frankensteins monster ute till höger. Hans polisonger ser dessutom ut att leva sitt egna liv.

X-pert sa...

Hos bespoke-skräddaren:

"Vi vill ha riktigt MANLIGA scenkläder."
"Jag förstår."
"Tänk James Bond i Goldfinger. Den där kortbyx- kortärmsoverallen i ljusblå frotté med blixtlås och skärp."
"Jag förstår."
"Kanske inte precis kortbyxoverall men det ska i alla fall fullkomligt ånga av testosteron."
"Lita på mig."

Denna tänkta dialog funkar väl till alla deras omslag.

För James Bond-referensen se
http://hmssweblog.wordpress.com/2009/07/25/the-huffington-post-celebrates-goldfinger/

nada sa...

Snubben längst till höger är uppenbarligen kärleksbarnet till Viggo Mortensen och ett Pen-troll.

Ullabella (min egen sekreterare) sa...

Är det ingen annan som tycker att armbandsuren är en katastrofal fotografmiss som bryter upp enhetligheten? Killen med Borat-mustach i mitten visar förnöjt upp sitt nya digitalarmbandsur i glimrande rostfritt stål och simbassängsblå display. Coola grejer då i tiden. Lillpetter till höger om honom försöker lite generat dölja sitt plastarmbadsur...

Anonym sa...

Varför fegar man och kallar skivan Hawaii när det är helt uppenbart att den istället borde heta BALLFEST eller nåt liknande,mer passande.

Anonym sa...

" Anonym sa...

Tycker mig ana en PTV bland alla politiskt korrekta PTH.

3 februari 2013 21:10"
Bara EN smyghomofil så här långt?
Kan detta vara Dryckfan själv som "ANONYM"? Annars är det ju smått otroligt att han låter ett gäng praktstakar passera "obemärkt"...

Anonym sa...

Nä, just det. Jag missade "BackstugeBengt" vilket ju måste vara bastubögbengt...

Anonym sa...

Tragiskt att ovanstående anonym är så osäker på sin egen sexualitet så denne ej kan se det roliga i "snopp-paraden" utan att utmåla alla som vågar dröja med blicken i grenhöjd mer än en tiondel som smygbögar.Kanske vore Mia Törnbloms självkänsla NU något för dig?

Jimmy Savile sa...

Härligt! Synd att de inte är runt tio...

Anonym sa...

Tänk så mycket man kan läsa in i ett omslag om man bara har en överhettad hjärna.

Jens Lindgren sa...

Jösses!

Varför ser man aldrig dessa "ball-kavalkader" på moderna dansbandsomslag?
Dansen är ju fortfarande samma sexuella förspel,då som nu menar jag!
Jag för min del skulle gärna se Olle Jönsson i någon liknande utstyrsel *slurp*.

Anonym sa...

Ja vad skall man säga.....det är ju ingen som köper grisen i säcken i alla fall. Hela grisen är ju för tusan uthängd i skyltfönstret...

Anonym sa...

Längst till vänster har vi nog en 8.5 på Roland-skalan