2012-12-17

Hank McCoy & The Dead Ringers - Still feeling blue / Lately my luck has been changing


Här bjuder jag på en platta med vedervärdig tysk country och en rejält klumpig titel. "Hank McCoy & The Dead Ringers - Still feeling blue / Lately my luck has been changing" är nog den längsta som varit med här på bloggen.

Konceptet är att en butter kvinna med konstig krage sitter nära kameran och gråter. Men som vi lärt oss i visans sista vers; vem kan pryda ett dylikt omslag utan att fälla tårar? Bakom henne ute i mörkret står en man som ser ut att vara tagen ur en amerikansk skräckfilm om någon "samlare" som syr piffiga pannband och benvärmare av mänsklig hud. Notera att han inte tittar på den bedrövade jäntan utan in i kameran, allt för att bilden inte ska lyckas berätta någonting alls utan bara väcka frågor. Vad gör hon där? Hur många ljög för dem och sa "men NEJ vad fint"? Varför köpte jag skivan?
 
Från 1992, hör och häpna.

23 kommentarer:

Anonym sa...

1992?!??!! Inte 1969-1974???!!!???!!!!

Anonym sa...

Extra fint är hur illa photoshopade de två individerna är, speciellt skuggorna skapar en djup harmonisk disparans.

Johan sa...

Den lilla tjockis-skrynklan på hakan är allra bäst.

Anonym sa...

Photoshop fanns väl knappast då?

Anonym sa...

Jodå, Photoshop fanns då. Jag har själv använt det sedan 1990.

Anonym sa...

Men så illa kan det väl inte låta? Så här beskriver man det på Youtube:


Hank McCoy´s wunderschöner Song über Pech, Glück und die Liebe.

NickeK sa...

Gissar att Still Feeling Blue är Gram Parsons låt. Det man kan höra av dem på Youtube är hyfsat kompetent countryrock i GP-stil.
Hans blick på omslaget är ju scary, men jag kan tänka mig att omslaget är gjort lite med glimten i ögat.

Rick sa...

Undrar om det är lika många som säger emot mig när jag påstår "Tyskar kan inte spela country" som när jag sa under "Viking Truckers" att Svenskar inte kan det? Lustigt nog så tvivlar jag på det...

Emil Karlsson sa...

Anmärkningsvärt är även tårarnas viskositet. Det är inte första gången vi ser trögflytande sekret istället för tårar. Se även "Tear jerking songs" eller dyl.

Anonym sa...

Den arma kvinnan är så sorgsen att sekretet (som jag tolkar som snor snarare än tårar) även har smetat av sig i håret.

Och vad kan få en kvinna så totalt förintad om inte - jo just det - "a bad hair-day"?! Frisyren med något kladdigt i som toppas med det lilla spännet i tidig Hello Kitty-stil skulle kunna få vilken vuxen kvinna som helst att brista ut i gråt.

/Från en som vet

Bobjörk sa...

Varför du köpt den?
Kanske för att stilla ditt udda begär för katastrofala omslag?

Anonym sa...

Svar till Rick:

Jag var en av dem som kritiserade dig och jag skulle påstå att det gäller för alla genrer som jag känner till iaf. Finns bara hjärtat där, så kan det funka. Dock är ju säkert 99% av all musik som spelats in skit, och siffran är med största sannolikhet större för sådana här konstga avarter som tysk country och svensk truckermusik.

Mvh.

Flavia sa...

notera ändå att mascaran verkar hyfsat
vattenfast och läppstiftet också sitter kvar.
man har inte insett hur en gråtande kvinnas
smink uppför sej.
uselt.

Wagner sa...

Är det verkligen tårar? Speciellt rännilen till vänster verkar lite väl klibbigt trögflytande.

Ska inte fördjupa mig mer i detaljer men den vetgirige kan googla cumshot...

Daniel sa...

Att använda "/" är en styggelse! Att sen lägga det asymmetriskt är bortom styggelse!

Anonym sa...


Bilden är tagen i samband med Hank´s (Heinz) misslyckade försök att sjunga det inledande spåret utan märkbar Tysk accent.
Något som givetvis visade sig vara omöjligt.Den internationella karriären uteblev och paret bor fortfarande kvar i Ruhrområdet.

NickeK sa...

Var kommer allt det här med att Hank skulle vara tysk egentligen? Han är från Ohio och kom fram under 90-talets alt.country-våg, men verkar ha varit populär i Tyskland ett tag.

X-pert sa...

"There's a Jukebox With Tear Stains in the Corner" Undrar vilket hörn av jukeboxen som fått tårar på sig. Det vill inte jag råka ta i. Trösterikt är dock att hon inte gråter var som hon 15-Tear-Jerkers-tjejen gör.

Anonym sa...

Är det inte konstigt skivbolaget så sent som 92 överhuvudtaget skriver att det är stereoljud på skivan!?!?

Eller gavs det ut en Limited Edition i mono så märkningen var nödvändig för att den lättlurade kunden lätt i skivbacken (bland alla de andra osålda exemplaren) kunde skilja versonerna åt?

//Fredde

Thomas wåhlström sa...

det verkar ju vara bruden som tittar på nån slags puttefnasker

Anonym sa...

Ja,eller också är det hon som fnaskat?

Anonym sa...

Åhhh, samma teatersnor som skivomslaget för ett bra tag sen...Lovely!

Petter sa...

Grymt härligt omslag. Denna platta måste jag hitta.

Har denna underbara bok! Men håller inte riktigt med att alla dessa omslag är katastrofala. Jag har några hemma som verkligen är katastrofala. Det är texterna som är roligast. Hur dom beskriver varje platta är underhållande. Läs!!

Petter Bryneson Jonsered