2012-11-04

Bert Bennys - Du


 - Var är Bert Bennys?
 - Sist jag såg dem satt de på huk mitt ute på sädesfältet, kolla där.

Max von Sydows oäkta tvillingbror sitter till vänster, en tänkande man i gul kortärmad polotröja (ett numera totalförbjudet plagg) sitter bredvid honom och där bak hittar vi en närmast tragiskt ful comb-over. Allt detta kan göra detsamma, vi får tycka vad vi vill om Bert Bennys. Deras punkattityd och deras budskap till oss görs fullkomligt klart av polisongtrollet till höger;

FUCK OFF!

1972.

23 kommentarer:

Patrik sa...

Är du säker på att det är Max von Sydows tvillingbror och inte självaste Lennart Swahn i rödprickigt majestät?

Jonas Paro sa...

Mannen längst till vänster måste ha lite cred ändå. Han var tidigt ute med att ha t-shirten utanpå den långärmade skjortan. Kanske rentav först?

Eva sa...

Jag skulle säga att han till vänster ser ut som om Max von Sydow & Lennart Swahn fått ett kärleksbarn.

Bert Bennys...sug på den liksom.

Anonym sa...

Jag tror att bilden togs när allihopa samtidigt blev bajsnödiga mitt ute i ingenstans under en turné. Nån fick syn på dem och tyckte att det var ett lustigt påhitt att fota just då. Men grabbarna fann sig, så bilden blev ganska bra.

Wagner sa...

Är ju Jan Svanlunds lillebror ute till vänster.

Blaze sa...

Polisongtrollet, som för övrigt är Lasse Lönndahls oäkte son!

Wagner sa...

Det kanske ska vara "Bert Bennys - Duo". Bara en bokstav som fallit bort.

Dom är visserligen några för mycket men Bert & Benny bildar ju en duo och resten får bli utfyllnad.

Anonym sa...

Ja måste erkänna att jag är grymt avundsjuk/impad av såväl författaren av inlägget som människorna som kommenterat!
Själv skrattar jag så hårt att jag är oförmögen att (större delen av tiden) göra annat än att rulla runt i sängen skrikandes av skratt.
Detta passar dåligt då jag just idag, vilken minut som helst faktiskt, väntar samtal från försäkringskassan ang min sjukskrivning.
Jag är svettig av stress, skrattande å tror faktiskt att jag råkade kissa på mig litegrann nyss.
Fast de va de värt, tror jag!

Anonym sa...

Tvåan från höger ger ju fingert. Dansbandspunk?

Jonathan Newton sa...

"Bert Bennys",är det ett skämt eller?

Spiring sa...

Man kan tänka sig att han med fingret bara ville spexa till det lite på en av alla bilderna de tog - och så missade han/hon som valde ut just denna bild den lilla detaljen.

Anonym sa...

Ser ut att vara Martin Timell till höger, innan han opererade näsan.

Anonym sa...

Tom grässtråna de sitter bland är fräschare än de låter...


http://www.youtube.com/watch?v=5uKvK94Nc0o

Anonym sa...

Är "Bert Bennys" möjligtvis det fulaste bandnamnet genom tiderna? Jag tror det står mellan det och "Gert Johnnys". Gert Johnnys gjorde mycket katastrofalare omslag dock. Det här får ändå sägas vara ganska milt för att vara Svenskt 70-talsdansband.

Herr Dryck sa...

Anonym 11:22: NÄHÄ?!

Michelloooo sa...

Hahaha åh den gula kortärmade polotröjan. Alltid så hett!

Anonym sa...

Anonym 11:22
JOHO?!

X-pert sa...

Sån tur att skivan hette bara "Du" och inte "Bara Du". Det hade obönhörligt lett tankarna till den inte riktigt rumsrena hitten av Love Explosion. Kolla in
http://www.loveexplosion.com/le_text_visa.asp?latID=5
Huva!!

Wagner sa...

Gul-polon och krullet längst bak till höger är rätt lika.

Bröderna Bert och Benny?

Anonym sa...

Skämtar du, Wagner? Det är ju gulpolon och överkamningen som är bröder!

Anonym sa...

En rolig detalj i sammanhanget är ju att ingen i bandet hette varken Bert eller Benny!

Här är en bild när de sitter vid en strand i samma kläder: http://www.svenskadansband.se/data/media/2451/D5812-Bert-Bennys.jpg

Anonym sa...

Bert Bennys var även först med Teliafrillan.Kolla bara mannen i mitten som just upptäckt den fräna doften som uppstod när gultröjan klämde en chokladnalle.

Anonym sa...

Han längst till höger är ju Pete Townshend på sitt förmodligen enda inhopp i svenskt dansband.