2012-06-18

Wir tanzen Blues und Medium-Fox


Mitt i den glada dansen står Jan, en man som inte var bjuden på balen. På något vis har han ändå kommit in genom entrén, trots att personalen fått klara order om att inte under några omständigheter släppa in "Janne the dogkiller". Janne är ortens psykopat, som nu står på lite håll och funderar på om den unga damen skulle smaka bäst som ragu eller helstekt med flingsalt och kummin.

Det var nog tänkt att se ut som att han bjöd upp henne till dans på ett trevligt och korrekt vis, men det blev inte så övertygande eftersom killen är skitläskig.


Vad det musikaliska innehållet beträffar så säger skivbolaget allt; it sux.


Jag hittar inget årtal någonstans men gissar på sextiotal.

25 kommentarer:

Wagner sa...

Jag skulle tippa på ragu då 50-talisterna lyckades överleva utan flingsalt.

Ja det är faktiskt sant!

Raggoparden sa...

Ja, men hennes min och hållning då! Förutom att hon gör en baklänges Roland så har hon hals som en skogshuggare i 110-kilosklassen, och ÄR det inte lite vettskrämt dregel i mungipan?

Anonym sa...

Paret i bakgrunden vänder bort blickarna, väl medvetna om att de aldrig mer kommer se den stackars kvinnan i livet igen.
Men, som de skulle säga i kommande polisförhör: de ville inte bli inblandade.

Eva sa...

Den uppbjudna damens hållning reagerade jag också på, hur står hon egentligen!? Men när man förstorar och tittar på hennes min börjar man undra om hon inte är traktens kvinnliga psykopat? A matchmake made by SUX...

EvA sa...

...och den dansande mannen i bakgrunden har fevingar...

Anonym sa...

Skiva er merket "stereo" og må vel være fra ca 1970?
Takk for verdens beste blogg!

Livsängel sa...

Av leendena att döma tror jag inte det bara är Janne som är psykopat. Är det bara jag som får en "Stepfordkänsla" av det här omslaget, d.vs att männen har dödat kvinnorna och ersatt dem med lydiga robotar?

tellus sa...

Om man direktöversätter : Wir tanzen så blir det : we dance eller vi dansa. Känns liksom mer rätt att han rapar fram detta kommando istället för det lite mer lekfulla : let´s dance.

Anonym sa...

Personen i den blå klänningen har en kvinnlig kropp under halsen. Men halsen och huvudet skvallrar om att det egentligen är en man. Frågan är vem som kommer äta upp vem.

Anonym sa...

Jag heter Janne. Det är inte utan att man känner sig lite kränkt!

Herr Dryck sa...

Anonym 18:06 - Det fanns stereoskivor i handeln redan på femtiotalet, men de slog igenom på bred front under sextiotalet.

Goose sa...

Det är som ett försök till Rolandhållning i stereo. En offensiv Roland till höger och en defensiv Roland till vänster. Om man tittar mitt emellan så ser det normalt ut. Sånt kunde man ran på sextiotalet...

r1ll0.blogspot.com sa...

Killen som bugar påminner om Barack Obama!

Anonym sa...

Swing Tanzen Verboten!

Anonym sa...

Wir tanzen Blues und Medium-Fox....
Är det en dans som typ vals, foxtrot m.m. ? Hur dansar man Blues ? Hur dansar man Medium-Fox ??? Och hur ser den dansen ut tillsammans i så fall ? Jag fattar inte.....Och Janne...vilken god blick...."He-he-he-he lilla Ärtan, snart ska du och jag dansa The Backseat Boogie också...he-he-he-he....." Och hon är lika naiv och blåögd som Snövits 7 dvärgar..."Ti-hi, men Jan då, som du säger...ti-hi, ti-hi..." Janne påminner lite om Pee-Wee Herman när han var som vidrigast också, dvs. alltid....

Livsängel sa...

Varför står kvinnan i blåvitt och skjuter fram underlivet?

X-pert sa...

Karljäveln är ju förlovad. Eller har han infört det nyskapande modet att bära signetringen på vänster hand?

Ludophile sa...

Det är katalognumret som är SUX, skivbolaget är Telefunken.

Anonym sa...

Det ser ut som att han faktiskt har blod på tänderna i överkäken...

Anonym sa...

Helvete vilken tjurnacke! Lika tjock som hennes midja.

X-pert sa...

Hon är just hemkommen från träningsläger med Karelin där hon tränat brottarbryggor 8 timmar om dan i 12 veckor.

Anonym sa...

Det ser ut som en teckning av Jan Stenmark. Han hade säkert kunnat skriva någon kul undertext till.

Mattilene sa...

Damens hals är lika stor som hennes midja...jag vill tänka ett steg längre när jag ser denna bild men jag vågar inte, för precis som paret i bakgrunden så vill jag inte bli inblandad i nåt otäckt.

Anonym sa...

With havin so much written content do you ever run into any
problems of plagorism or copyright violation? My blog has a lot of exclusive content I've either authored myself or outsourced but it appears a lot of it is popping it up all over the web without my authorization. Do you know any ways to help reduce content from being ripped off? I'd certainly appreciate it.
Also visit my web page http://www.bhgalleries.com

Anonym sa...

My brother recommended I would possibly like this web site.
He was once totally right. This publish actually made
my day. You can not consider just how so much time I had spent for this information!
Thank you!

Look at my page ... sex video voyeur