2012-06-27

Steelover – Glove me


Äntligen en ny hårdrocksplatta, det var ju ett tag sen. Precis som det ska vara så är det ett omslag tecknat av en nioåring med både grå, grön och gredelin starr.

Barnteckningen föreställer en sjusärdeles ful dam i raffset, som drar någons armar i en kedja. Damen har en alldeles orange hudton, huggtänder som tycks ha lagts till som en detalj när munnen redan var färdigtecknad och hon har en tilltagande gråhårighet som faktiskt bekymrar henne mycket.

Alla hennes anletsdrag har trängts ihop på en alltför liten yta, vilket ger ett onaturligt stort avstånd mellan näsa och öra och vad som förefaller vara ett farligt stort bakhuvud.
Allt som kan tänkas glimma läckert har fått små fina airbrush-fläckar, och titeln betyder ”handska mig”.

Det sammanlagda resultatet är lika smakfullt som en hardstyle-cover på ”Sommaren är kort” eller munskölj med fläsksmak.

1984.

24 kommentarer:

X-pert sa...

Varför lindar han inte bara av sig kättingen och går därifrån? Hennes sätt att klä sig vittnar om en synnerligen outvecklad smak. Henne borde han inte beblanda sig med. Sen kan han gå och ställa sig under gatlyktan längst upp till höger och kalla på en taxi.

Markus sa...

En man vid namn Eric Philippe har designat omslaget, hans yrkestitel är "Graphic Designer" men man kan ju fundera över vilka krav som ställs för att titulera sig så.

Han har t.ex. även desginat:
http://www.discogs.com/Dark-Wizard-Devils-Victim/release/2705524

Uppenbarligen är skräckgenren hans.

Anonym sa...

Borde dom inte heta Steellover?

Som det stavas nu verkar det som någon älskar Stee?

Typ: I Love Stee...

Ullabella (min egen sekreterare) sa...

SteelOver är väl ändå mer troligt än SteeLover.

Fortfarande är det bizarrt. Är det något som är stålöverdraget, eller är stålets dagar slut. Säg det den som vet...

Tommy sa...

Jag tycker det säger mycket om Herr Dryck när han trots allt lägger detta omslag i kategori sexigt... :)

Martin sa...

Min första tanke var: Det är ju hårdrock, det ska se ut sådär. Ett standardomslag som funkar.

Min andra tanke var: Undrar om dansbandsfantaster tänker likadant inför de dansband som publicerats som vi andra skrattar åt.

Antar att man kan vänja sig vid fula omslag :)

Anonym sa...

Istället för "glove me", undrar om de inte menade "cuff me"? Ja, det här var riktigt katastrofalt. Jag tror att ungen även lider av ollonblå starr.

Anonym sa...

@Ullabella

Fast visst ser det ut som ett stort L

Alltså: SteeLover ... eller ...?

Anonym sa...

Smell the glove!

Anonym sa...

Varför lämnades den fantastiska baksidan därhän?

http://img12.nnm.ru/5/1/7/d/d/517dd0deb807cf321ad2f7f8bb2c4721_full.jpg

Kommentarer överflödiga...

Anders sa...

Det här får mig att tänka på Spinal Tap och deras skiva "smell the glove".

http://en.wikipedia.org/wiki/Smell_the_Glove

Hildur sa...

@Ullabella: En steel-over är en pullover virkad av stålull. Ett nästan märkbart populärt plagg bland ett inte helt obefintligt antal människor under några sekunder på 50-talet, innan regnet kom.

Anonym sa...

Jag tror att jag kommit fram till pudel(rockens)ns kärna, för så här ligger det till:

Snubben som är kedjad heter kort och gott G ( läs; Ali G, Tage G:punkt m.fl. )och av någon anledning är tösen kär i honom, därav hennes vädjanden " G...Love me !!!!!!!!!!" G är smart nock att fatta att en brud som ser ut som henne är inget högskoleämne och har avfärdat henne som "bimbo utan framtid". Hon lackade ur och kedjade fast hunken.....Så det har inget med handskar att göra, utan det är en good love affair gone bad, helt enkelt....Stackarns G !
Och hon är en typiskt SteeLover. Otäcka saker det där....

Ullabella (densamma) sa...

@Hildur: Du har så rätt, en Steelover är säkert en sån där pansarskjorta gjord av en massa små metallringar alltså en riktig "heavy metal" pullover -- bokstavligen :)

X-pert sa...

Nätstrumpor OCH strumpor av latex eller neoprenegummi. Lär gå åt en och annan tub med Lamisil eller möjligen Pevaryl.

Anonym sa...

Jag spyr verkligen på er som lämnar dessa förment putslustiga kommentarer som "fantasifullt" spinner vidare på omslagen. Steel-over, pullover, stålull, hahaha!

Inte ens på stå-uppkvällen på ålderdomshemmet i Brunflo skulle ert dravel locka till skratt.

Ullabella (min egen sekreterare) sa...

Har inte själv någon erfarenhet av ålderdomshemmet i Brunflo, så jag får väl lov att tro dig.

Ullabella (jaja) sa...

Men helt seriöst: Stee Lover låter ju bara töntigt och ordet "love" skulle inte finnas i hårdrock på den tiden. Hate, war, och death var ju mycket mer inne.

Hur uttalas namnet korect? Steel-lover, eller Steel-o-wr? Jag tror det senare är det korrekta.

Eventuellt är historien bakom namnet Steelover helt enkelt en ripoff av namnet Manowar, men för att inte göra det helt självklart stavade de Steelover istället för Steelowar.

Hildur sa...

@Anonym: Usch, magsjuka är aldrig roligt. Tänk på att dricka mycket vatten, så du inte torkar bort.

Jag skulle nog inte dra några slutsatser av publikreaktionerna i Brunflo; de är legendariskt svårflörtade där. Själv brukar jag aldrig skratta åt mina egna skämt, men jag brukar å andra sidan inte förstå dem heller.

Petmol sa...

Bara upplysningsvis: en sån där pansarskjorta av små metallringar heter ringbrynja på svenska och chainmail på engelska. Så det funkar inte heller.

Anonyman sa...

Skorna då? Var det ett par som Kajsa Anka kastat bort?

Anonym sa...

Omslaget påminner osökt om omslaget till Waysteds (ja,de stavar sig så) första album, Vices, från 1983.
Se själva: http://www.chartstats.com/art.php?type=album&id=7565

Jag har tyvärr inte kvar mitt exemplar, eftersom en person med liknande böjelser som Herr Dryck bad så bevekande om att få överta det att jag inte kunde neka.

Anonym sa...

En ny kommentar till en gammal skiva bara för att jag blev så nyfiken på kategorin Belgiskt med bara ett omslag!

Someone sa...

Jag tycker hon ser ut som en räv i ansiktet.