2012-03-26

Bhonus - Jag får liv

Du får liv och vi får starr.
Här är ett gäng som lyckas riktigt dåligt med att hålla händerna ledigt i byxfickorna. Killen längst till vänster drar upp byxorna så att de går som högst längst fram, så att den mycket långa gylfen når ända upp mot naveln. Mannen i mitten står uppspänd i en bodybuilder-pose och ser ut att vara nära att ramla framlänges när som helst. Den randige typen har sina fickor framme i ljumskarna, och han lyckas inte ens pricka rätt med sin högerhand.
De övriga två lyckas rätt bra med byxfickorna, men istället är de smörgula.
Och så ständigt denna gas.

27 kommentarer:

Therese sa...

Jag kan känna att jag gärna förblir lyckligt ovetande om vad som får liv i detta byxficke-sammanhang.

Imperial58 sa...

Han i mitten måste vara Freddie Mercury!

Johnnie Boy sa...

- Jag vet! Alla köper stentvättade, formlösa jeans från ett överkottslaget, sa bandets ledare, tillika kortaste medlem entusiastiskt.

- Nej, jag vill ha mina skitsnygga kissgula byxor med matchande tröja, sa Ralf Edströms tvillingbror bestämt.

Bandets yngste och mest snedryggade medlem slets mellan lojaliteterna och beslöt att gå dem båda till mötes.

Anonym sa...

Den gule mannen ser ut som Ralph Edström :-)

Anonym sa...

Ser ut som ett gäng porrskådisar. Från höger:
- Dick Hungley
- Will Pumpew
- Dino Stallione
- Max Girth
- Brutus Long

Snowroller sa...

Den gula killen har en klart intressant handföring. Han verkade inte riktigt vara säker på hur han skulle hålla händerna så han tog till två olika sätt, med resultatet att han såg ut som en blandning av en som poserade för gamla Ellos-kataloger och en frireligiös musiker från samma tidsperiod.

Anonym sa...

Tycker gruppens namn är fenomenalt. Bonus är för tråkigt, BHONUS is the shit.

Anonym sa...

Det finns faktiskt en Tomas Edström som har spelat i Bhonus!

Anonym sa...

Jag läste först: - Jag får HIV

tompa sa...

Varför har de inget Z i bandnamnet? Oseriöst!

Jörgen sa...

Allt är konstigt här. Namnet Bhonus, titeln..."Jag får liv"...

Jonas Paro sa...

Alla spelar fickpingis.

Tobias sa...

Jag tycker att att hålla ena handen i bakfickan ger ett synnerligen ledigt intryck!

Anonym sa...

"Ständigt denna gas"! Haha.. Ja, gasen var tydligen varje halvtaskig fotografs redskap för att dölja skavankerna på sina skapelser.

Den äckliga moppe-muschen på den randige är pricken över i.

X-pert sa...

De hade egentligen tänkt stå nonschigt med armarna i kors men så kom sarin-gasattacken. Nu trevar de i fickorna efter "autoinjektorn". Den skall ju som alla vet ligga i höger benficka. Utan benfickor får man göra lite som det faller sig. Han i gult kommer inte ihåg om han stoppade sin i fram- eller bakficka. Det hela avlöpte lyckligt och krampen i bröstet släppte. Efter den erfarenheten enades de om just den titeln.

X-pert sa...

De hade egentligen tänkt stå lite cool så där med armarna i kors. Men då kom nervgasattacken och de började fumla efter "autoinjektorn". Alla vet ju att den skall förvaras i höger benficka. Men vad gör man om man inte har benfickor. Han i gult kan inte komma ihåg om han lade den i fram- eller bakfickan. Efter ett tag lade sig trycket över bröstet och de kunde andas normalt igen. Då kom de på titeln.

Anonym sa...

Strax innan kortet togs skrek fotografen "Fem mot en är fegt". Nästan samtliga reagerade instinktivt och drog handen ur byxfickan. Precis när de började fundera på om de gjort rätt satte fotografen igång rökmaskinen och skrek "Två-Gurra i Lützen" vilket medförde att kroppsspråket stelnade till och händer började åka ner i fickorna igen (de måste ju skydda sina tillgångar om det blir krig). Och då togs kortet.

Markus sa...

Den gula färgen består till viss del:
http://www.bhonus.se/index.htm

Skall man tolka den femuddiga stjärnan, innesluten i en cirkel, som att Bhonus i sin nuvarande version har blivit djävulsdyrkare?

Maria sa...

Övertygad om att du redan känner till denna bloggs existens men i det (otippade) fall du inte gör det kommer här ett tips: http://blog.tastebuds.fm/worst-album-covers-of-all-time/

Den är underhållande men jag saknar iklädandet av ångesten i ord på det sätt man hittar här.

Med andra ord - keep it up!

Maria

Anonym sa...

Det enda jag tänker på är namnet och titel. Jag får det till: "Jag får bhonusliv."
Jag glömde helt själva bilden

Livsängel sa...

Varför stava bonus med ett "h"?

Anonym sa...

@Livsängel

Enkelt,du får helt enkelt H-et som bonus!

Det bjussar Bhonusgrabbarna på helt "free of charge".Passar det inte kan du dra åt ¤%#%¤...

Livsängel sa...

"Jag får liv"? Herregud, jag vill dö!

Livsängel sa...

Anonym, jag får väl tacka och bocka då.

Livsängel sa...

Anonym 30: mars 13:31, hur lyckades du med det?

Anonym sa...

Från deras hemsida:

"Det hela började 1972 i Sätilatrakten då 5 killar bildade ett band. På väg till en av de första spelningarna stod en skylt med "Bonus" på bensin. Det var bensinkedjan ESSO som lockade kunder Så hade man ett namn och Bhonus började bygga upp sin egen publik."

Fler än jag som vill kräkas? (Och H:et är fortfarande inte förklarat.)

Anonym sa...

Den här randen längst ner känns rätt oförklarad och omotiverad också. Man vill väl ha en toning från helt vitt till noll.