2012-01-03

Santa Esmeralda - Beauty

 
En ung dam omfamnar en man som ser ut som ett snår i ansiktet.
Snubben kombinerar ett imponerande unibrow, Gene Simmons-hårfäste, Klasse Kock-mustasch, Stitch-tänder och mascara. Kvinnan bakom honom glöms lätt bort i sammanhanget, notera dock hennes överdimensionerade skulderblad.

Angående den läckra titeln nere till höger för den mina tankar till SVT-programmet på nittiotalet vars signatur avslutades med att en tanthand med rött nagellack underströk titeln med ett hemskt nagelskrap. Vad hette programmet?

1978.

22 kommentarer:

Anonym sa...

Agenda?
För övrigt, ett helt vedervärdigt omslag.

Kakan sa...

Striptease hette programmet om jag minns rätt, samhällsgranskande.

Anonym sa...

'Speciellt' med programledarna Pia Brandelius & Karin Andersson?

Herr Dryck sa...

Någon, hitta ett videoklipp med signaturen i!

testa sa...

http://www.youtube.com/watch?v=2FrgE0G489Q

Anonym sa...

Jag mår illa. Dags för "Katastrofala Intron"?

Anonym sa...

Påminner han inte lite om Prince? Där på ögonen? /Therese

Herr Dryck sa...

Haha, underbart! Tack!

Anonym sa...

Jag har hört orkestern i fråga och musiken är i samma klass som omslaget...så det är helt i sin ordning att usel musik har usla skivomslag! Det som är upprörande är när ett fint omslag visar sig innehålla skitmusik,då finns det anledning att fundera på om konsumentköplagstiftningen behöver skärpas.Vid det omvända förhållandet är det lite lurigare,det är då recensioner och personliga rekommendationer är av vikt

Daniel sa...

Varför klämmer *kvinnan* *mannen* på brösten? Är det egentligen en kvinna med en massa löshår i hela ansiktet och oemotståndliga tuttar?

Wagner sa...

Det är ju Camilla Henemark till höger.

Frk alltelleringet sa...

Jag döööör. Speachless.

Aspasia sa...

Jag tänker på Sköna Söndag när jag ser titeln:
http://www.youtube.com/watch?v=2MP-CC6zzfQ

Molle sa...

Ha ha vicken rolig Blogg
Hon ser lite ut som Cher
Å han som Freddie Mercury

X-pert sa...

Fördjävla skrynklig frackskjorta. Eller har han VIT fluga till smoking.
Skjortan är i alla fall skrynklig. FY och USCH!
I övrigt kan jag inte upptäcka något som sticker i ögonen.

Makarov sa...

Ser det inte som Lasse Åberg på väg hem en tidig morgon från Café Opera med efterhängset sällskap?
Nån gång på 70-talet?

X-pert sa...

Rättelse till Herr Dryck:
Det är inte en Klasse Kock-mustasch, det är så kallade "sideburns". Ett ansiktsbehåringsmode som tillskrivs nordstatsgeneralen Ambrose Burnside. (Läckert exempel på språkutveckling.) Men jag vidhåller att den skrynkliga skjortan är det enda som stör.

erik fredrikson sa...

nu vet man vad "författarna" bakom pseudonymen lars kepler gjorde innan de fick bokkontrakt

Henrik Sundström sa...

De var framförallt kända för sina covers, bl a "Don't let me be misunderstood" som de förevisade i fransk tv: http://www.youtube.com/watch?v=i_A90HnTkWU

F ö är, som X-pert påperkar, den ostrukna skjortan irriterande.

X-pert sa...

Jag tar tillbaks och hävdar motsatsen. Det är inte "sideburns".

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ambrose_Burnside

Man ser ena örsnibben. Förutom skrynklig skjorta har han EN ganska kort arm. Men det är bara klädsamt.

tut sa...

Åh herrejävlar vad hemskt!!!

tut sa...

Åh herrejävlar vad hemskt!!!