2011-11-10

Paul Dennis - Danspartaj

 
Här har vi ett bedårande gäng som står uppställda mot en härligt brun fond. Men vi börjar högst upp.

Låttiteln "Jag gillar underbara saker" är nästan lika dum som uttrycken "det är roligt att skratta" och "den jeg elsker, elsker jeg". Inte heller titeln "Låt bli att glömma bort att älska henne" ligger särskilt bra i mun. Borde det inte finnas ett lite enklare sätt att få fram det budskapet? Reaktionen blir mer "vad i hela friden menar han" än "lyssna på denna texten Gösta, åh så sant det är".

Kläderna är förstås under all kritik, det är ju uppenbart. Men lägg märke till hur de snackat ihop sig om hur de ska stå! De mittersta fyra står och håller upp sina brallor medan de två yttersta står med armarna häftigt korslagda.

Så till den klassiska detaljen här på KO; skorna. Den allra gladaste i gänget var även den ende som vägrade acceptera regeln "vi ska ha mörkbruna skor".

Paul Dennis har varit med förut, då i en glamourös sandlåda.

1975.

31 kommentarer:

Petter Yxell sa...

Åh, 'Tänk Att Va' Lektyrfotograf' är ju en gammal kvart-i-två-dansen-klassiker!

Sen förstår jag inte hur du kunde undvika att nämna hur hårt den kraftigaste och mest skitnödiga mannen har tvättat sin t-shirt. Eller t-shirtarna i sig. De har ju lyckats med konststycket att få med sina nunor sju gånger var på det här omslaget tack vare dessa fräcka, men icke så tvättbeständiga tryck.

Tunnhårige mannen på vänsterflanken är bara läskig. Han har nog stått vid sidan av och flinat så där vid både ett och två sadistiska våldsbrott.

Anonym sa...

Är det bara jag som äckel-fascinerat noterar att 2:an från höger är Ronnie Hellström med världens brak-stånd?

Snowroller sa...

Till anonym: Jag tycker alla ser ut som Ronnie Hellström, i varierande stadier efter hur han såg ut på 1970-talet.

Raggoparden sa...

Fascinerande. De har lyckats få till både cameltoe och idahopotatis trots pösiga byxor.
*rys*

lukaskatt sa...

Killen längst ut till höger liknar SVT:s Kock-Paul lite.

Mascara sa...

Jag undrar om det är någon av dem som heter Paul eller Dennis.

Markus sa...

Inte för att jag är avundsjuk, men de verkar vara ganska rejält utrustade om man säger så (förutom stackaren längst till vänster). Eller är det strumpor de stoppat i kallingarna?

Rosa sa...

Till petter yxell
http://www.youtube.com/watch?v=PnAD7QkxA_c

Anonym sa...

Markus: Du kanske inte är avundsjuk, men om det är det första du tittar på så finns det en risk att du är bög.

Markus sa...

Anonym: Men det var inte det första jag tittade på. Det första jag tittade på var klockan han längst till vänster bär på armen.

Hur tolkar du det?

Anonym sa...

Jaså, smygbögarna har hittat hit. Markus: Det finns andra sajter med garanterat renodlat ståfräs än KO..

Jasåjaha sa...

"Det första jag tittade på var klockan han längst till vänster bär på armen"

Och sedan halkade blicken ner till kukarna, jojo...

Anonym sa...

Det som förbryllar är ju att det inte ens ser ut att VARA några "rejäla" kukar. Man kanske kan ana något om man tittar RIKTIGT noga, vilket smygbög-Markus alltså verkar ha gjort.

Herr Dryck sa...

Lägg ner det där bögrädda högstadiesnacket, jag orkar inte sitta och städa bort era kommentarer.

Anonym sa...

*tittar sig omkring*

Vem här är RÄDD för bögar? Det finns många anledningar förutom rädsla till varför man kan ogilla något. Om jag ogillar Socialdemokraternas politik betyder inte det att jag är "sossefob". Sluta vara så jävla PK.

Herr Dryck sa...

Oavsett varför så ogillar du människor med en viss läggning. Det räcker så.

Markus sa...

Anonym och Jasåjaha: Tackar för era fantastiskt djuplodande analyser! Allt ifrån "smygbög" till "bög" visar på en bubblande kreativitet och en nyansrikedom som imponerar. Jag väntar ivrigt på fler insiktsfulla inlägg från er! Självklart är ni inte rädda för bögar, självklart inte... Vem kan tro något sådant?

Anonym sa...

Ja Herr Dryck, du kan ge dig på att jag ogillar människor med vissa läggningar, och tänker inte be om ursäkt för det. Pedofiler, zoofiler, homofiler, hebefiler, incestare, koprofager, etcetera ad nauseam. Dessa ska bekämpas, och INTE accepteras som varandes likställda normal sexualitet. Om du sensationellt nog menar att man INTE ska ogilla vissa läggningar, tala med min knytnäve.

Anonym sa...

Du är väl inte rädd för pedofiler, Herr Dryck?? Du är väl inte PEDOFOB?? Låt höra nu! Alla som vill ska väl ha rätt till barnsex?

Herr Dryck sa...

Först säger du att det är förfärligt att vara politiskt korrekt, sen skiljer du inte mellan psykiska störningar och sexuella läggningar och sedan avslutar du med att vilja bruka våld på oliktänkande. Du verkar med andra ord pricka in SD:s väljarkrets med full poäng. Jag tänker inte debattera något mer med dig nu, det känns helt onödigt och du är varmt välkommen att lämna bloggen.
Men detta eviga tjat om att man inte får vara politiskt korrekt, det hör man även från folk utan grava hjärnskador. Om man står upp mot orättvisor och förespråkar människors lika värde, är positivt inställd till invandring, om man är är feminist, miljökämpe och går på Pride utan stålhättor så ska man alltså stämplas som någon med ett oönskat synsätt. Det går inte ihop någonstans och jag känner mig inte särskilt förolämpad av det.

jasåjaha sa...

Den gode smyg-Markus som nu kände sig föranleden att "komma ut" efter kukfadäsen tidigare kan utöver att vara uppenbar fallos-fetischist också föra in(!) Heterofob i sitt CV, grattis...

Och Herr Dryck, lite sans och reson som sagt. Det är ingen som är fobisk eller hatisk här, herregud. Bara för att man inte vill bli påtvingad vissa mediakåta gruppers sexualparader och deras privatliv på offentliga platser så är man inte "fobisk".

Herr Dryck sa...

Jag sa inte till dig.

Nicke sa...

Tillbaks till väsentligheterna!

Hela gänget verkar sannerligen tänka på hur det är "Att Va' Lektyrfotograf"

aewrsr sa...

Grabben längst till höger verkar ju vara fullständigt tänd på grabben bredvid honom, att döma av hur det spänner i byxorna. Ser ut som om han ska gå till attack närsomhelst.

Makarov sa...

"Snowroller: Till anonym: Jag tycker alla ser ut som Ronnie Hellström, i varierande stadier efter hur han såg ut på 1970-talet."
Instämmer. Utom då Roland Sandberg längst till vänster

Mikael sa...

Killen till höger är väldigt lik John Holmes. Och nu snackar jag alltså om ansiktet.

Floatpooper sa...

Åhå, det var redan här som Nisse Hellberg,(3:a från vänster)kom på bandnamnet Wilmer Pitt, som han startade två år senare.

Conny sa...

Dom har jag spelat med! tack och lov dock ej på någon skiva ;)

Anonym sa...

Att bara komma på tanken att skriva en låt med titeln "Tänk att vara Lektyrfotograf" är rätt kul.

Jörgen sa...

"Tänk om du tänker på mig nu" känns inte heller helt klockrent.

Anonym sa...

Man måste ju bara imponeras av byxormarnas snittstorlek!

Man undrar i sitt stilla sinne hur en audition för Paul Dennis går till.