2011-10-12

Tord Torderup - Två sidor

Han är tillbaka! Nu med ännu ett omslag helt utan logik och med ett helfräsigt typsnitt. Tord står med lätt öppen mun och ser fly förbannad ut, i en pose som förmedlar "nej NU är det stora måttet helt". Ännu en gång är han helt klädd i jeans. För ett ledigt intryck har han låtit de fyra översta knapparna vara oknäppta, och han verkar vara naken under jeansjackan vilket inte känns så väldigt läckert.
Men titeln, ihop med bilden, är helt ologisk. Vad då två sidor? Hade man velat visa upp två sidor av Tord hade man ju lämpligen haft två bilder av honom, men de valde istället tre. Och det är ju samma bild varje gång, så det är två likadana sidor av någonting som visas upp. Det känns som en ganska ovanlig metafor; "det finns två sidor av den här historien/myntet/kruset, och de är likadana båda två."
1986.

26 kommentarer:

Anonym sa...

Det omslaget är helt oförlåtligt 1986. 1976, OK, men 1986 borde det omslaget ha varit straffbart.

Anonym sa...

»det finns två sidor av den här historien/myntet/kruset, och de är likadana alla tre« menar du ju!

Hursomhelst, hemskt omslag!

Mascara sa...

Det allra gräsligaste har du inte ens kommenterat - det döda djur han har på huvudet.

Eva sa...

Och vilken fin friläggning av hans huvud... eller hade han så mycket hår?

David sa...

Det här KAN väl inte vara samma man? Eller...?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=345625

John Agebrand sa...

Jag är sugen på att se baksidan. Alltså inte av Tord (den lär ju inte vara en vacker syn i den tajta jeansdressen), utan av skivan. Kanske är det den som avses med "Två sidor"?
Den borde i så fall vara något i hästväg.

Markus sa...

Mest nyfiken blir jag på musiken som finns på plattan. Är den lika fasansfull som omslaget? Är det rock? Country? Opera?

madhouse sa...

PTV har han också. Synbart.

Anonym sa...

Helt likadana bilder är det ju inte. Kolla bakgrunden: alla tre ha olika färg!! Måste vara det som är "två sidor"...eller om det nu är tre sidor...eh...konstigt är det nog i alla fall.

Goose sa...

Det är väl närmast så att omslaget är ensidigt...

Anonym sa...

"Yo westside!"

Anonym sa...

Jag tror att bilden är tagen av den som råkade öppna dörren - när Tord kl 0437 en onsdagmorgon kom för att framföra sina synpunkter på tidpunkt för - och omfattning av - grannens födelsedagsfest.
Därav den hastigt påkastade jeansjackan. Tror jag....

sign: /Tords f d granne /

Anonym sa...

Fasen va gott att du uppdaterar ofta nu. Skrattar inte särskilt ofta. Men när jag väl gör det är det bara åt kvailtétshumor. Du träffar rätt i stort sätt varje gång, något av det roligaste i humorväg från detta landet på länge! Tack!

Anonym sa...

Lyssna och njut: http://www.musikwebb.se/c/Tord-Torderup/

Marie F sa...

Men...det är ju samma kläder som på förra omslaget, eller?

Anonym sa...

Haha, vilka kassa utklippningar av hans fula plyte på de två extra upprepningsbilderna. Random crackpundare på Plattan hade kunnat göra det bättre. Och sannerligen äckligt med jeansjacka på bar hårig överkropp. Jag kan nästan känna den mustiga svettdoften! Jag myser verkligen åt detta synnerligen katastrofala omslag! Häng ut den jäveln bara, han måste betala för denna omslagssynd!

Anonym sa...

Lysande!

Herr Dryck borde ha besökt Radio Malmöhus skivloppis där de försökte sälja ut sina vinylskivor. Det fanns rätt mycket kvar igår, varav rätt många katastrofala.

Herr Dryck sa...

Är loppisen fortfarande pågående?! Jag som blev så upprörd för ett par veckor sedan över att ha missat utförsäljningen. Skandal om jag nu missat den igen.

Jan-Erik sa...

Tord Torderup - artistsveriges svar på Möbiusbandet.

Anonym sa...

Jag missade också första utförsäljningen. I onsdags hörde jag i radion på väg hem att de höll på igen och hade någon timme kvar. Jag gick dit och hann bara gå igenom en liten del. De hade inte planerat fler tillfällen, men visste inte vad de skulle göra då de har mycket skivor kvar. Det är rätt utplockat, men de skivor som passar denna blogg finns det nog gott om.

Anonym sa...

Måste varit hans passfoto det tog och använde.

Anonym sa...

Jag tycker han påminner lite om en tidig Ulf Lundell, jag.

Anonym sa...

Lyssnar du på den här skiten eller är det mera en freak show? Skulle vara kul om du lade in några spår av de värsta, som Tonix t.ex...

Herr Dryck sa...

En del lyssnar jag på, vissa av de fula skivorna är riktigt bra. Men de allra flesta är bara intressanta på grund av sina omslag.

Annapanna sa...

Ser ut som en ilsken iller håller på och klättrar fram över Tords huvud.

Anonym sa...

Var lugna, det finns en platta till,Angelina tror jag den heter.
Ännu vårre omslag, för att inte tala om musiken. Skulle vara kul om Herr Dryck hittade den.