2011-07-08

Tempo Dominicano, Los Chulisimos - Chuleria con brujeria!

Det var ett tag sen jag bjöd på ett omslag med härligt inklippta figurer, så här kommer några trevligt saxade dominikaner.
Uppe till höger står en kille som helt saknar anletsdrag. Han påminner starkt om dockan som jag fick lära mig hjärt- och lungräddning på en gång i tiden, eller möjligen Byggare Bob.
Överst i mitten står en grabb som förnöjt pressar in ett häftstift i tinningen.
Till vänster lutar sig en tröglori in i bilden, och längst ner sitter en kille som inte hänger med alls.
1988.

17 kommentarer:

Snowroller sa...

Det ser nästan ut som en front för nån kokainlangarliga, eller så är de Latinamerikas svar på dansbanden.

Anonym sa...

Maradona till höger....?

godibop sa...

jag tycker att man kan nämna bakterieodlingen i bakgrunden.

Patch sa...

Underbar text till ett härligt omslag. Precis när jag kippar efter ett andetag efter din fullträff med häftstiftet, slår du till mig i solar plexus med tröglorin och på väg ned mot golvet anar jag genom min dimmiga blick en kille som inte hänger med alls.

Mikael sa...

"Los chulísimos" betyder ungefär "de supercoola", vilket ju är fantastiskt roligt.
Är det inte en ung Jerry Seinfeld där nere?

X-pert sa...

Bespoke-skräddaren har varit framme igen. Jag blir inte klok på knäppningen av skjortorna/jackorna. Knapparna verkar bara sitta och hänga och slänga bara som pynt. Kanske har de knappar i ryggen som Hemulen och Snusmumriken.

Anonym sa...

Ja DETTE var et katastrofalt omslag!

Anonym sa...

"Los chulísimos" = "The really awesome ones" = "De fantastiska" ?

Anonym sa...

Brujeria! :)

http://www.youtube.com/watch?v=7vej9ff9wGw

Sören Mårtensson sa...

Underbart kommenterat! Särskillt tröglorikopplingen! Vad får du allt ifrån? -Hahaha!
/MrMarten

Markus sa...

Triangeln de står i kan ju symbolisera en rad olika saker, men det jag främst associerar till är en vagina.
Men om de är på väg in i den eller ut ur den vet jag inte.

Egentligen borde detta omslag ha totalförbjudits.

Anonym sa...

Hej Herr Dryck!
Det hade varit kanon om du kunde ringa mig när du har möjlighet,
070-266 23 97
Jonathan J

Fat Bastard sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fat Bastard sa...

Markus. Tänker du på vaginor när du ser den där bilden bör du omedelbart söka dig till andra dambekanta!

Herr Dryck sa...

Jonathan: det får vi ta per mail. Skriv till herr.dryck@gmail.com.

Anonym sa...

Jisses skrattar så jag gråter, tänk att jag missat denna superdupersida tidigare. Nä nu har jag hämtat mig...fortsätter läsa

Anonym sa...

george lopez längst upe till höger