2011-07-08

Ronnie McDowell - Country Boy's Heart

Uppe på hästryggen sitter Ronnie. Han har en frisyr tjock som en brunbjörns, en välansad mustasch och hans suktande blick har ett makalöst sug. Djupa brunnar, brinnande eldar eller vidbrända flarn; många metaforer stämmer in på hans hundvalpsblick. Han bär en vit sweatshirt utan ärmar men däremot med kapuschong, och om halsen har han knutit en liten scarf.
Han rider barbacka och håller sig fast i manen med ett våldsamt grepp. Det är något med titeln Country boy's heart, scarfen och den bestämda masturbationsfattningen som får mig att känna att detta nog inte är helt straight. Skall man gå ännu ett steg längre kan man väga in att Ronnie här visar sig öppen för konceptet "bareback".
1983.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig betraktelse, greppet är verkligen absurt. Tack herr Dryck!

Kokis-chan sa...

Han ser helt skräckslagen ut för hästen. Håller sig fast sådär krampaktigt med båda händerna. Ingen vidare country boy detdär...

Anonym sa...

Det här omslaget är inlagt den 8 juli, men dök upp först nu. Var har det varit under tiden?

Johnnie Boy sa...

Hästen är död sedan länge, vilket den ska vara glad för. Detta är andra bilden som togs. På den första blev Ronnie så exalterad av barbackaritten att han i sin extas borrade in sina naglar så långt i hästens hals att man fick ta till superlim och Plastic Padding för att lappa ihop hästkraken. På denna bilden försöker han behärska sig, men drar ändå frenetiskt i hästens man. Ronnie fick inte komma nära döda djur efter detta.

Markus sa...

Han har fortfarande kvar suget i blicken...

http://www.ronniemcdowell.com/

Herr Dryck sa...

Anonym: Det har legat "backstage" tillsammans med en massa andra omslag. Jag laddade upp bilden 8 juli och skrev texten igår.

rotve sa...

Det äckligaste måste väl vara att hästen är hudfärgad. Det ser ut som huden på en skållad gris. Detta ger känslan av att hästen inte är en häst utan nån sorts sammanlappade kadaver.

David sa...

http://www.ronniemcdowell.com/

Under rubriken "The Art" på hemsidan kan man hitta flera bilder som skulle kunna vara potentiella katastrofala skivomslag, om bara Ronnie ville och vågade...

Daniel sa...

HD: Tog nog lite illa upp över din sista kommentar om 'bareback', men efterssom bloggen är så lysande och genial så är det förlåtet! ;-D Jag håller med, greppet är verkligen märkligt.

Herr Dryck sa...

Daniel: Varför tog du illa upp över det? Det är väl en tydlig koppling?

Daniel sa...

HD: En koppling mellan vad, vad var din avsikt? Jag vet inte om jag är helt ute och cyklar nu, i så fall ber jag om ursäkt. Men jag trodde att du menade att det skulle finnas en homosexuell koppling. Om det inte var så du menade, ber jag om ursäkt! ;-D

Herr Dryck sa...

Givetvis var det en homosexuell koppling, Ronnie utstrålar ju vassare queer appeal än Wham! Det roliga är att det säkerligen inte var meningen, han skulle bara se tuff ut. Jag undrade bara eftersom du reagerade först på barbackerytteriet.

Daniel sa...

Happ, det kanske han gör. Jag vet inte ;-) Känner bara att jag själv som homosexuell lite satte skrattet i halsen där. Fast jag avgudar din blogg i övrigt ska du veta! En av de bästa svenska genom tiderna!

Grejjen jag reagerar på (jag menar inte att "mucka bråk" på något vis nu!, är att om två tjejer håller varandra i handen och fnittrar och till och med pussas så säger inte en jävel någonting. Medans för killar räcker det tydligen med att sitta sådär. Nåja. Den där orättvisan irriterar, många, många av oss.

Daniel sa...

http://a4.l3-images.myspacecdn.com/images01/100/092ffda201bf5de1b8525219c6fcb998/l.gif

....

Anonym sa...

Äntligen ett nytt inlägg!
Kollar varje dag, minst 3-4 gånger, har plöjt igenom alla dina skivor och är beroende.. Trelleborg och ludgo-Båven är ju klassiker vid det här laget. Att få en 45 årig fjolla att ligga med kramp på golvet är en bedrift. Öka takten?

Du är det enda på internet som är bra.

HBTQXYZ sa...

Daniel, det där var ju ungefär de mesigaste av mesiga kommentarer jag någonsin läst... Ta illa upp? Satte skrattet i halsen?

Förutom att bareback betyder barbacka är det en sexuell term som används för oskyddat sex mellan två män. Att du "tar illa upp" över den fyndiga referensen/ordvitsen (hardly) säger väl mer om ditt sexliv än om bloggens humor... Rätta mig om jag har fel.

Hbt-världen mår inte bra av en massa prinsessor på ärter. Tänk på det.

Djungelkatten sa...

Det ser ut som han sitter gränsle över en jättestor karl (eller är det han som är liten?) och drar honom i brösthåret...

Jörgen sa...

En häst symboliserar i regel MANLIG sexualitet. Kombinationen av häst och man med "sensuell" blick blir ju då väldigt homosexuell.