2011-06-26

Marita Hammar

Här kommer ännu en trädlutarbild. Sist såg vi hur Mats Wikström stod i blåbärsriset och lutade sig coolt och ledigt mot en trädstam, här kommer en dam som tar konceptet till en ny nivå.
Istället för att sätta handen mot trädet lutar hon hela kroppen mot trädstammen. Då hon valt ett lutande träd får det följden att Marita också lutar, vilket ser helt sjukt ut. Jag hoppas så innerligt att hon står sådär lutad hela vägen ner längs stammen, så att hon hade rasat ihop i en hög om stammen plötsligt skulle försvinna.
Man skulle kunna säga att Marita var långt före sig tid och i själva verket försökte sig på konceptet planking, om än i ovanligt lodrät stil.
Vidare kan vi kort konstatera att hon tittar rakt ut i luften med tom blick utan att pricka kameran, att hon bär en värmande mössa med öronlappar och att den vita texten mot bakgrunden ger henne namnet Maria Hammar.
Inget årtal.

19 kommentarer:

Madame Berg sa...

Är det bara jag som är sjukt bakis och inte kan fokusera eller ser hon tvådimensionell ut?

Wagner sa...

Kläderna och "frisyren" känns som 60-talet. 90 och senare är det åtminstone valfritt odds på.

Wagner sa...

Kollade på Ratsit och den äldsta Marita Hammar var 65 år och har ett annat första namn.

Finns bara en Hammar med Marita som första namn och hon är bara 56. Knappast den här lutande damen så troligen har hon lutat sig till ro.

Fat Bastard sa...

Det är ingen mössa, det är en övergräddad spettekaka.
Satans otur att hon skar sig vid rakningen också..

Anonym sa...

Jag tror att Marita Hammar och Mats Wikström har ihop det! De har båda den där simmiga, frireligiösa blicken.

tompa sa...

Hon bär även s.k. kristen dräkt.

Anonym sa...

Låt mig gissa - det är kristet.

Spalding sa...

Hon stöder sig med rumpan mot det HÖGRA trädet... hade ni sett hur hon har benen hade ni fått förståelse för den konstiga lutningsvinkeln.

Anonym sa...

Detta är inte träd utan stora mängder rinnande mjölkchoklad som hon lutar sig mot. Kanske har det flytit in lite i byxorna och det är därför det ser lite obehagligt ut.

Sara sa...

Liknar hon inte Pia sundhage också?

Anonym sa...

Spalding: VA?? Näe? GÖR hon?? Tänk, det hade nog ingen här fattat! Vi trodde alla att det var det vänstra hon lutade sig mot!

Idiotjävel.

Creeper sa...

Hej, den här kanske gör ett gott tillskott till din sida. Omslag var galnare förr: http://verydemotivational.memebase.com/2011/07/06/demotivational-posters-the-afternoon-tea-baggers/

Irris sa...

Hon kanske fastnat med håret i barken? Då är det inte lätt se komfortabel ut.

Jan-E sa...

Det framgår iofs redan med all önskvärd tydlighet, men ja, det är frikyrkligt. Skivlabeln MRM står för Maranata Record Mission.

Anonym sa...

"Inget årtal" eller "inget åtal". Om det senare är rätt var det ju synd.

Marcus sa...

Marita är min mamma. Jag gissar att skivan är från senare halvan av 60-talet innan hon gifte sig. Ja, det är frikyrkligt. Jag skulle inte bli förvånad om omslaget är skivans främsta tillgång:D Jag måste kolla om den finns hemma hos mor och far nästa gång jag är där och se om det stämmer.

Fru Sylt sa...

Jag tror inte att hon lutar sig. Jag tror att hon har vuxit upp ur marken, som någon sorts parasitsvamp på träden...
Eller så är det så där häggspinnarlarven ser ut i kokongstadiet...

Anonym sa...

Marita heter numera Snälls och bor Nässjö.

Anonym sa...

Är det Filip hammars morsa?