2011-05-31

Los Marismeños

Idag bjuds det på distriktsmästerskap i högt uppdragna byxor! Vi har sett många brallor uppslitna långt förbi smärtgränsen här på bloggen, men detta är ju absurt. De här karlarna har lyckats hitta någon slags fusion mellan vadarbyxor och chinos, med en halvmeter lång gylf och patetiska små hängslen till. Seriöst, behöver de hängslen? Skulle de där byxorna tendera att halka av annars? De är som baggy-hängets antites; istället för att hänga ledigt nere på höfterna kramar de åt över revbenen. En mogen dam iförd de där tingestarna hade lätt kunnat stoppa ner brösten i byxfickorna. Till dessa monsterbrallor bär de skjortor i knypplad duk-stil som säkert är nedstoppade 30 cm.
Det retar mig att fotografen skurit av dem vid knäna, jag skulle vilja veta hur de ser ut nertill. Brutalt utsvängda som små kjolar? Tio nummer för korta? En blommig bård? Påsydda gummistövlar?
Det dramatiska grodperspektivet får byxorna att framträda ännu mer, och herrarna ser ut att vara hemskt stolta över sina outfits. Med all rätt, de där plaggen kommer man inte glömma i första taget.
Inget årtal.

46 kommentarer:

Ellen sa...

hahaha, fantastiskt roligt!

Anonym sa...

Hos bespoke-skräddaren:
-Vi hittade en body-bag för döda anacondor och sprättade bort dragkedjan. Vi tänkte om vi delar den på fem.
-Utmärkt. Får jag föreslå några riktigt förnämliga tyger, kaschmere eller en mohair-siden blandning...
-Terylene skall de va!!
-Utmärkt. Och färgen. Möjligen svart eller midnattsblå. Kanske med en diskret kritstrecksrand...
-Beige blir bäst. Hälften yoghurt och hälften bajs skall det va!!!

Lägg också märke till han till vänster. Ruggiga ögonbryn. Typ Bois de Boulogne

Bobjörk sa...

Jag tror det är avklippta overaller de har på sig :)

Anonym sa...

Byxorna är till för få uppmärksamheten från den vänstraste mannens ögonbryn...

Patch sa...

Helt underbart!

Space Age Hanna sa...

Herregud vad roligt, både bild och text! Det måste vara någon slags tjurfäktningsmode i grunden. Men nu när någon nämnde ögonbrynen, oh my god, vilken seriefigur...

Anonym sa...

den är från 1969. på singeln har dom knäppta kavajer över då ser det bara ut som finbyxor under hehe

aliciasivert sa...

Voldemort approves!

Anonym sa...

Ändå starkt av dom att lycks undvika alltför framträdande kameltår. Betänker man byxuppdragningen i kombination med grodperspektivet så hade det varit förväntat.

Martin sa...

Men vad har mannen längst till höger fått för en fläck på sina brallor? Eller är det måhända en skavank på omslaget?

Cathmelar sa...

Hela Sovjetunionens exportproduktion av blixtlås till Spanien för femårsplanen 1968-1972 gick åt till de där byxgylfarna. Sovjetiska tekoindustribyrån var till och med tvungen att beordra öppnandet av en ny blixtlåsfabrik i Kazakiska SSR och importera mer blixlås från Kuba, enbart för att täcka inrikesbehovet, sedan Los Marismeños beslutade sy upp en reservuppsättning scenkostymer.

Fråga mig inte varför Sovjet exporterade blixtlås till Spanien - det är inte jag som hittat på historien!

... eller... jo, det var jag som hittade på det.

Frösötös sa...

Hahaha halkade in här av en slump - är hemma och är dunderförkyld och försöker roa mig bäst jag kan ;) Det här var bland det roligaste jag sett på länge - du är helt suverän :))

Anonym sa...

HAHAHA sjukt kul :D och vilka byxor. *drömmer*

Tobbe sa...

Är det inte "The Fonz" längst ut till höger?

Anonym sa...

Det är tjurfäktarbyxor. Även flamencodansare har sådana.

Anonym sa...

Gud, vad roligt skrivet! Skrattar så tårarna rinner!! :-D

David sa...

Jag skrev först att det roligaste var att det stod "Estereo" på omslaget. Men sen kollade jag igen och såg att det stod "Hispa vox" också, och det var ju ännu roligare, med tanke på vad omslaget föreställer...

Anonym sa...

Marismenos... Google translate vill ha det till kärr... förklarar den höga midjan. :)

Anonym sa...

Den höga midjan är så klart till för att skydda mot KALSONGRYCKET. Mariachi-groopies är notoriska kalsongryckare. De var tvungna att komma på något, det blev inte mycket till stäm-sång när alla sjöng i falsett. Tvåan från vänster är innovatören. Det är därför han är så mallig.

Anonym sa...

Det ser ut som om någon har sytt på korsetter på byxorna.

Anonym sa...

Miss, tyvärr. Byxorna är inte uppdragna för högt utan modellen ska se ut sådär. Man kan tycka att det ser löjligt ut, men det är i så fall för att de inte har de matchande kavajerna på sig. Läs på lite?

Markus sa...

Detta är väl ett gäng fiskargrabbar som står och tittar ut över horisonten och begrundar dagens fångst.

(Även om grabbarna tycks tillhöra överklassen med tanke på skjortorna och valet av material till fiskarbyxorna).

Wagner sa...

Ingen som kommenterat snubben som sticker ut med vita hängslen.

Så nu är det gjort.

Anonym sa...

Ha,ha,ha vansinngt roligt! Du förgyller verkligen tillvaron med din blogg ska du veta!!!

Anonym sa...

Bättre bot på min gräsliga förkylning hade jag inte kunnat hitta någon annanstans. Roliga bilder, men det är skribenten som gör att sidan blir utöver det vanliga! Vilken talang!

pojoel sa...

Normalt sett är den här bloggen ganska rolig. En del av kommentarerna brukar dock vara obegripligt korkade.

Till detta omslaget visar sig tyvärr merparten av kommentarerna vara totalt, inte bara allmänbildningsbefriade, utan även allmänbegåvningsdito.

Givetvis är det tjurfäktarbyxor männen har på sig.
http://magazine.truth.travel/cordoba-2.html

Inte undra på att koldioxidalarmismen fått en sådan spridning; det finns alldeles för få kritiskt tänkande människor kvar, efter flumskolans vettvilliga härjningar...

Anonym sa...

Pojoel. Jag kan bara tala för mig själv men jag var högst medveten om vad det var för slags byxor. Icke desto mindre tycker jag att det ser ut som om någon har sytt på en korsett på varje byxa.

Mats sa...

Spelar ingen roll hur länge man går i skolan, humor är nåt man antingen har eller inte har...

Anonym sa...

Herr Dryck; hur går du tillväga när du scannar in skivomslagen? De får väl inte plats i en vanlig flatbäddsscanner?

Calle (anonym i föregående inlägg) sa...

Jag kan rekommendera orkestern "Samuelsons". Själv har jag på en second hand-butik fått tag på LP:n Han är min sång och min glädge. Omslaget är magnifikt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Samuelsons

Anonym sa...

Kanske har de tänkt att gå och fiska efter kortet togs. Lika bra att ha på fiskebrallorna då direkt.

Anonym sa...

Finns väl A3 flatbäddskanner...

X-pert sa...

Herr Dryck behöver inte spekulera längre om byxorna slutar nedtill med en blommig bård eller påsydda gummistövlar. Pojoel, som inte är en produkt av flumskolan, har tänkt kritiskt och vitsordar att det är tjurfäktarbyxor. Skönt att veta. Då vet vi att de slutar under knäna och åtföljs av rosa sidenstrumpor ovanpå vita bomullsstrumpor enligt gällande klädkod på området.

Anonym sa...

Tänk att den hållit på sedan 2007 och jag inte har sett den förrän nu. Det var länge sedan jag skrattade så jag var tvungen att torka tårar från glasögonen.

Min stora fråga efter en lååååång stund på bloggen är: Om omslagen ser ut så här - hur låter insidan?

Goose sa...

Det här var en av höjdarna, alla kategorier...

tompa sa...

Snubben längst till höger har tydligen hållit på med självbefläckelse strax innan fototillfället.

Timmy sa...

Tjena!
Jag har en podcast/internetradio på http://radioretardvillage.se som heter Timmys Show med några tusen lyssnare per avsnitt och det skulle vara kul om du ville vara med en snabbsväng och lista dina topp 5/topp 3 värsta omslag någonsin.

Kontakta mig på timmy@radioretardvillage.se ifall du kan vara med.

MVH Timmy :)

Anonym sa...

Som vanligt galet bra. När jag är deppig går jag in på din sida, skrattar så jag gråter, och så återvänder livet...
Sluta aldrig med detta!

Herr Dryck sa...

Calle Anonym: Jag fotograferar dem! Samuelsons är ett klassiskt band i genren, jag har till och med en platta personligen signerad av Jard (ja, Jard Samuelson) till mig. Kolla in här till exempel: http://katastrofalaomslag.blogspot.com/2007/05/samuelsons-vi-ska-ses-igen.html
Timmy: Det känns en aning besvärligt att göra radio som bygger på att kommentera en bild som lyssnaren inte kan se.

Marcus sa...

Är det inte Keith Moon längst till vänster?

Kapten Skumkrona sa...

... och Rick Astley i vita hängslen

Anonym sa...

haha, jag skrattar så jag gråter :)

AA sa...

Att hitta en bild på Los Marismeños var fantastiskt!De ser ju ganska antika ut! Har levt nästan hela mitt liv i Spanien och kan tala om att de balla brallorna är inte tjufäktarbyxor, däremot är det byxor som används, oftast tillsammans med en kort bolerojacka till, när man dansar flamenco. Då brukar de dessutom nästan alltid vara svarta och ser då inte fullt så töntiga ut.
Söker man på tjufäktning och flamenco så ser man säkert där hur respektive kläder ser ut./

Anonym sa...

Men är det inte delar (de har ingen bolero på sig) av den traditionella dräkten tjurfäktare har? Picadores tror jag..?

Fortfarande lökigt omslag men det finns i alla fall en anledning till att kläderna ser ut som de gör...

//po

Fru Sylt sa...

Vad betyder "Los Marismeños"? "De som har avklippta overaller", eller?

Anonym sa...

Vad har den högra mannen gjort med fingrarna? Ser kladdigt ut.