2010-09-22

Levi Klausen - Livin' on love

Idag blir det en specialare. För en gångs skull går jag ifrån min stenhårda regel, som kräver att jag själv skall äga skivan och att den skall vara pressad på vinyl. Idag är jag förbannad.

Detta är Levi. Han är före detta aktiv nynazist, och förstanamn på Sverigedemokraternas valsedlar i Filipstad. Han intervjuades av SVT om sina geniala planer och åsikter, en intervju som spridits snabbt på sistone. Levi planerar att bevara fornminnen och julafton, och det känns ju akut.

Men idag är han inte (främst) här i egenskap av neanderthalare och rikspucko, utan som musiker. Levi har nämligen en egen hemsida som ser ut att komma direkt från 1997, där han delar med sig av sina hemmagjorda covers. Hans koncept är att göra någon slags epatraktor-hardstyle av välkända svenska låtar, och sen sjunga värdelöst ovanpå. Ett exempel kan vi finna här.
Det blir naturligtvis fel på så väldigt många vis. Levi föddes med en halv hjärna, och den andra halvan krympte och försvann under de första 25 åren eftersom den aldrig användes. Detta faktum kan förklara varför han som nazist väljer att framföra en låt av Björn Afzelius, en man som ägnade sitt liv åt att motverka sådana rörelser som Levi tycker är härliga.

Om vi skall ägna någon minut åt skivan på bilden så kan vi kort konstatera följande:
  • Levi Klausen ser ut som någon sorts nattlevande gnagare med underbett och tom blick.
  • Hans skiva heter Livin' on love, det vill säga motsatsen till det han försöker åstadkomma när han försöker livnära sig inom en hatisk organisation.
  • Vissa av låtnamnen följs av asterisker, som i sin tur inte leder någonstans.
  • Han klämmer in låten om "my brown eyed girl", en tjej som han alltså inte borde ha beblandat sig med enligt hans ariska rastänk.
  • Att göra en cover på "Främling" när man företräder Sveriges största främlingsfientliga parti är också en succé. "Främling, vad döljer du för mig, i dina mörka ögon?" är väl en skepsis delad av Levi och hans rädda partikamrater.
  • Han gör en version av John Lennons "Imagine". Jag orkar inte ens förklara hur fel det är. Om du någon gång har lyssnat på låten inser du själv att det krävs en bajskorvs intellekt för att få det till ett Sverigedemokratiskt budskap.
  • Givetvis skrev han sitt artistnamn med en kulör som får det att blandas fullständigt med bakgrunden. Som sig bör.
En skrämmande stor del av Sveriges befolkning valde att lägga sin röst på personer som Levi, och det är fullkomligt vidrigt. Och nu är det inte så att Levi bara är någon efterbliven byfåne som säger att han gillar Sverigedemokraterna. Levi är en efterbliven byfåne som FÖRETRÄDER Sverigedemokraterna, som första namn i sin kommun.

Vakna, människor.

102 kommentarer:

Sofia Hård sa...

Så fantastiskt vackert skrivet!

Herr Dryck sa...

Sprid vidare!

Kokis-chan sa...

Främling med texten "vad döljer du för mig i dina mörka ögon" känns också jävligt fel i sammanhanget...
Hela konceptet andas efterblivet ogenomtänkt storhetsvansinne.

Herr Dryck sa...

Kokis-chan: Den snor jag, otroligt att jag missade den! Tackar.

Anonym sa...

Ändå är säkert Levi en av de intellektuellt främsta inom SD.

bani sa...

Väl talat.

hoodoo sa...

http://www.youtube.com/watch?v=g9dJtGUvtcE

Här visar han ju verkligen vem han är. Känns jävligt tryggt att såna här puckon lyckas blir invalda.

Anonym sa...

Du borde ha en varningsflagga framför länken till hans video. Nu mår jag riktigt illa av många blandade skäl.

Grymt bra inlägg!

Bernadette/Finally Teatime sa...

Han är ett mysterium, den här killen. Och på sätt och vis är det kanske synd att han inte kandiderade till riksdagen? Jag menar, för att bevara julafton till exempel? Bra inlägg, hur som helst!

Anonym sa...

Jag tycker att den totala knockouten i sammanhanget är hans namn; Levi. Need I say more?

(Förtydligar för dem som inte vet: Levi är ett judiskt namn.)

Anonym sa...

Det känns som att Levi är ett lätt utvecklingsstört bonnigt mobboffer som fått ta en massa skit och hån och som blivit nazi och SD-are för att det är det enda stället där han fått en plats och känt sig accepterad. Sorgligt.

Anonym sa...

Är inte ordet "invald" väldigt likt ordet "inavlad"? Och det är i så fall väldigt svårt för honom att BLI. Det är han redan.

Snowroller sa...

Han heter Klausen i efternamn. Passande namn då att han vill bevara julafton eftersom det var en man från Mindre Asien vid namn Nikolaus som skapade jultraditionen med julklappar och annat skoj. Det har ju våra breddgrader blivit Klaus och just formen Klausen är dansk.

Precis som anonym före mej vill jag påpeka att Levi är ett judiskt namn. Det betyder fastsatt, fäst på hebreiska.

Idegran Svan sa...

Nej, det här var inte helt snällt, men på något sätt berättigat. Sjukt bra skrivet som vanligt.

Linnéa sa...

Bästa någonsin! Helt fantastiskt

卍卍GREFVEN™ aka The Spirit™℗®© aka Baron Wolfram von Himmelstrutz™®© aka The Great Blondino™®© aka Bräckemannen ™®©卐卐 sa...

Lysande skrivet! "svensk kultur, vad tänker du på då?" låååååååång paus "fornminnen och julafton". Efter att ha hört hans obegåvade musikförsök lyckas han om möjligt skämma ut sig ännu mer genom att öppna munnen. Eller va det tvärt om?
Och så finns det 308561 jubelidioter som röstade på sådana jubelidioter.
Pinsamt

Anonym sa...

Briljant! Och då menar jag givetvis inte vår store kämpe för... "fornminnen som..... midsommar och julafton och sånt", utan denna blog, som redan innan var min favorit. Nu ännu mer så!

Anonym sa...

Du får inte glömma hans bror Martin Klausen
http://www.youtube.com/watch?v=6wsDa4xAwAE. han gör också musik http://www.youtube.com/user/matti83k#p/u :)

Anonym sa...

Totalt överväldigad av den musikaliska skönheten missade jag hjärtat på baksidan med texten "Partyvarning 2007"... Ja sannerligen, varning för partyn där geniet Klausens skiva spelas.

Nina sa...

Underbart inlägg! Alla dina analyser är det, men detta blev något alldeles extra :D Tack vare en vän på facebook som lade upp en länk till detta som jag fick läsa det så snabbt inpå. Skall spridas vidare såklart.
Det fanns tydligen andra nivåer till denna Levi. Man vet knappt om man ska skratta, gråta eller skrika åt det hela, mest troligt alla delarna när det gäller hela den situationen med SD etc.

Cathmelar sa...

Åh. Herre. Gud.

Min kvardröjande instinkt är: "Det kan inte vara sant. Det här är påhittat. Det är liksom löjligare än Stefan och Krister. Det är en genetisk klonblanding av Alex Schulman, Henrik Schyffert och Magnus Betnér som kommit på ett nytt humorkoncept och skapat den här monstrositeten."

Sen inser jag att ingen nu levande människa kan hitta på något sånt här. Det går inte att överträffa naturens påhitt när det gäller motbjudande avvikelser. Den här figuren är ju bara för mycket. Jag vet inte om jag ska bli arg, illamående, road, ledsen, frustrerad, intresserad, chockad eller alltihop på samma gång. Jag är mest förvirrad tror jag...

Anonym sa...

Hear, hear!

Bruno Beige sa...

Respekt, till dig alltså. Mannen du skriver om är värd något helt annat än rspekt.

Anonym sa...

Hmmm, plantor finns det inom alla partier, leta och du skall finna. Men den här snubben borde väl kunna användas som någon slags måttstock. Typ: Du är ju 0,3 på Klausenskalan.

Angående musik och omslag kan man bara hoppas på att det är någon slags viral reklamkampanj för ett hippt och ironiskt klädesmärke.

Anonym sa...

Livets ljusa sida måste få en helt ny mening när han "sjunger" den och Open door? för vem eller vam?

Candle in the wind skriven av en öppet homosexuell person eller har de svängt i den frågan?

Det enda som man kan säga är bra att en låt är instrumental så man slipper höra hans sång/läte

Anonym sa...

Tog bort din sida nu under favoriter. Hade du fortsatt med roliga omslag och inte gjort som alla andra vänstersvin gnällt över valresultatet så hade det varit ok. Det gäller ju att bli populär på nätet, alla medel är tillåtna.Jävla mupp.

Rebecca sa...

Sinnessjukt. Och det här är den bästa bloggen jag vet. Jag älskar dina inlägg. Detta var det absolut bästa jag läst. Så bra skrivet i en så kall tid som denna...

GöP sa...

Att nazister och liknande tokskallar har en IQ motsvarande en badboll, det visste vi redan. Och det bevisas av detta omslag.
Hörde en nynazist intervjuas i radion för några år sen. Han tyckte det hade gått utför med moder Svea.Han ville inte bo kvar här utan ville flytta till ett annat land som inte tog emot invandrare!!!Hepp!

Kokis-chan sa...

Jag har nu försökt se videon där han blir intervjuad av SVT två gånger idag, men jag klarar inte av det, jag har stängt av innan slutet båda gångerna. Det är så pinsamt, jag skäms så för honom. Det är så hemskt att se hur fruktansvärt pinsam och bortkommen han är. Han har inte en aning om vad han snackar om!

Tänk att han ska sitta på seriösa mäten, inte en jävel tar honom på allvar. Han blir ignorerad som den skitunge han är.

Han är så... nej, jag har inte ord för det. Det är för hemskt. Han är för skämmig. Sedan måste grabben gå på droger! Så bortkopplad kan man inte vara annars.

Anonym sa...

Kul att man som Moderat och mot SD är ett vänstersvin..

SD är varken höger eller vänster utan bara snurriga.

Jag behåller din blogg på mina favoriter..

Anonym sa...

Detta är helt fantastiskt. Tack Herr Dryck.

Jag tror att Levi tog sig in i genbanken när ingen såg på.

Anonym sa...

jag älskar dig! och nu har du dessutom gått från att "bara" vara den roligaste bloggen som finns (tack för att du är tillbaka!) till att stå upp mot rasister och rikspuckon. du är bäst!

Johanna sa...

Ah herre jösses. Fick världens kris idag. Tror det var SD:s inklamp i riksdagen som utlöste den. Inte konstigt ha?

Nikki sa...

Instämmer i hyllningskören! Din blogg har alltid varit fantastisk, och nu lyckades du med konststycket att höja dig några snäpp till - tack!

Flundran sa...

Oooh så elakt - alldeles för elakt, egentligen, men åh så jag sympatiserar!
Efter viss tvekan klickade jag på länken för att lyssna på exemplet - och det gav precis som väntat skavsår i öronen och utslag på själen. Moonländers aus Der Outer Space är ljusår bättre. :-)

Anonym sa...

Jimmy Åkesson tja-la-la-la-laaaa!!!!!

ארתור sa...

Mins jag inte fel betyder den glade musikantens namn, Levi, gemenskap, eller någonting sådant. Det är ett lite udda namn för en nasse. Är Du säker på att han är en nasse? Det är så passé i dessa tider.

Anonym sa...

Verkar som uppmärksamheten har blivit för mycket för Klausens ISP...

Anonym sa...

Klart som fan att han är Nasse. Nassar är de allihopa - det är bara det att när nittitalet var över så var det någon av dem som i ett ögonblick av Lidnersk knäpp kläckte ur sig: "Har ni märkt vad svårt det är att bli vald när man kallar sig för Nasse och säger som man verkligen tycker?" Och på den vägen är det.

Det är den ökända dalahästen från Troja. Fast i det här fallet är Laocoon i majoritet eftersom den är så jävla illa snickrad. Endast en minoritet Trojaner som är kusin med sig själva tyckte den var en fin present.

mvh
Jessica

Anonym sa...

Är inte Levi ett klassiskt jude namn?

Jan-E sa...

OH - MY - GOD!!!
Jag hörde den geniala intervjun med Levi på radion, men jag fattade inte VIDDEN av katastrofen! Detta är ju fiasko på så många nivåer! Förutom den kassa politiken, den kassa omslagsdesignen och det OBEGRIPLIGT kassa låtvalet så är ju Levis sångkvalite i klass med vad man får genomlida på en genomsnittlig Finlandsfärja en lördagkväll! Och då ska man ha i åtanke att han rimligen-till skillnad från Finlandsfärjekaraoken-fått hur många chanser som helst att sätta sången innan han slutligen kände att "där satt den! Detta måste ges ut på skiva!" Det hade ju bara behövts ett Singstar för att konstatera att Levi är så ohjälpligt jävla tondöv så det är synd om honom....

Anonym sa...

Truth is stranger than fiction.

MANY sa...

SD ÄR ett gäng neanderthalare. Och förresten tycker jag du är orättvis mot nattlevande gnagare när du jämför dem med denna zombie. En zombie!!
Och som sagt -Levi?!? Det är humor och historiens ironi.

Anonym sa...

Det är bara att instämma i hyllningskören. Bloggen är även i normala fall lysande men med det här inlägget får den en ny dimension. All heder åt Herr Dryck och skäms alla de som röstade på SD.

Anonym sa...

Jag kan inte låta bli att tycka att Levi är lika sorglig som han är lustig. Intervjun är ju ett lustmord. Jag får alla, precis alla fördomar om SD djupt bekräftade. Bildningsbristen, hjärnbristen, den taskiga vokabulären, de grumliga känslorna istället för en vettig analys, rassemuttrandet från bonnlandet (inget ont om det i övrigt). Herreud alltså. Nu ska jag (ve och fasa) kolla upp Levis (hej hej judendom) hemsida.

Kim Larsson

My persson sa...

Underbart skrivet. Vill följa din blogg!

Herr Dryck sa...

Välkommen!

Anonym sa...

Tack för ett otroligt och fantastiskt bra inlägg, en bra beskrivning. Jag bugar:)Mia J.

Anders Pemer sa...

Skrattar så jag gråter...

Anonym sa...

Det bästa du någonsin skrivit Herr Dryck!

Anonym sa...

Visserligen har Herr Dryck hittat häpnadsväckande ondsinta skivomslag förr, men det här är så hemskt på så många plan att det är värre än värst - det skulle krävas minst ett par extra steg i komparationsschemat för att kunna hantera detta!

Någon norrman sa...

Levi er sörglig, men vad med dom som röstar på honom? Dom ser en tidligare nazist som är så dum at har svårt for at prata och dom tänker: Han är inte som andra politiker, han där kommer at forsvara mina interessen, han är ju som jag!

Anonym sa...

tack bäste herr Dryck för att du placerar vår snart meste rikskändis i skamvrån. Där hör han hemma, tillsammans med alla andra vars huvuden endast lämpar sig för att bära dumstrutar.
= hälsar en nytillkommen i din beundrarskala

Anonym sa...

Oj vad duktiga ni är!Sååå polititiskt korrekt att man nästan storknar-dom dumma,dumma rasisterna ska bort från våra gator-Halleluja!Jag trodde i min enfald att det här var en humorsida-en av dom bästa jag läst på länge faktiskt........

Micke sa...

Helt underbar recension!!!
Det faktum att denna man är främsta namnet för SD i Filipstad får ju en att undra hur de andra i partiet är? Hade bara precis kunnat asgarva om det inte var så att det finns folk som tar denna man på allvar...

Schibbye sa...

Om man inte ser det roliga i detta måste det bero på att man känner sig personligen påhoppad.

Anonym sa...

Ja döda alla rasister,dom svinen har fan inte rätt att tycka som dom gör,Alla SD är ju bara nassar som ska utrotas!

Danne sa...

Haha, bästa blogginlägget på länge, meeeeen, vi ska inte kasta pajer. Eller fuck that, det är klart vi ska, vi är bloggare!

Kenneth sa...

Enligt senaste rapporterna så gör Björn Afzelius just nu 10 000 rpm i sin grav...

Anonym sa...

När allt är sagt så är han ju inte direkt mer "neanderthalare" än de svartmuskingar som klär sina kvinnor i tält och hedersmördar dem om de visar så mycket som fotknölarna.

Anonym sa...

Salve Herr Dryck!
Tre saker.
Ett. Vår man i Filipstad borde följa sin övertygelse och ge ut ett album med julsånger istället för detta bottenskrap av landsbygdsschlagers. Förslagsvis med titeln Santa Klausen Står Upp För Julen. Jag tvivlar inte ett ögonblick på att han kan åstadkomma ett riktigt fint och stämningsfullt omslag, den förmågan har han ju redan visat att han besitter.
Två. En nyanserad debatt i fallet Klausen och hans gelikar vore på sin plats, ehuru det förstås är väldigt lockande att bara skratta och jönsa bort hela högen som lägre stående varelser än knott. Problemet är inte Klausen och dom som sympatiserar med honom. Problemet är alla vi andra. Som redan på Sven-Olles i Sjöbo tid inte hade ryggrad nog att stå upp mot sådana här unkna åsikter. Nu står vi där och verkar helt plötsligt chockade över att landet verkar bestå av fler rasister än kristna. Jo, smaka på den. Fler rasister än kristna. Och vad gör vi åt saken? Jo skämtar.
Tre. Alla som skriver att det här är det bästa du någonsin skrivit på din blogg har uppenbarligen dels aldrig läst dina tidigare albumkommentarer, dels står deras humornivå på en nivå som man måste vara en sittring för att uppskatta.
Det här är inte alls roligt. Det var inte ens speciellt bra formulerat. Man kan gå till vilket inlägg som helst över alla de omslag som Herr Dryck har publicerat under åren och man kommer att finna VERKLIG humor.
Men jag sympatiserar givetvis med din reaktion.

Anonym sa...

Hehe, tar man sig tid att läsa alla kommentarerna så kan man se ett par SD-reaktioner där man kan notera att humorn verkligen svider.

Sandra af Munkakvarn sa...

Underbart inlägg!!!

Numera förstoppad kvinna sa...

Jag vet inte vad jag ska göra... När jag ser kommentarer där folk säger att de skrattar ihjäl sig när de hör intervjun med Levi, så förstår jag mig bara inte på dem. Jag mår bara illa. Det är lika svårt att ta sig igenom det här klippet, varje gång.
Samtidigt MÅSTE jag verkligen se det. Det hela skapar någon sorts sjuk fascination över att såna människor verkligen existerar som gör att man inte kan låta bli att titta.
Det var lite med samma masochistiska känsla som jag gick igenom alla kommentarer du fått här (det jobbigaste är när SD-följare kastar ur sig spydigheter och öknamn som om de vore fem år, utan något som helst logiskt argument till varför någonting av det du säger skulle vara fel) och kollade även upp Martin Klausen som "Anonym" tipsade om den 22sep.

Måste kolla igenom resten av din blogg, känns som det iaf är värt mitt tidsfördriv! (Menat som komplimang.)

Anonym sa...

Bra skrivet! Levis hemsida är nere för räkning tydligen - går inte att komma in.

Anonym sa...

Tänk att ni som är kritiska till "nassarna" inte kan uttrycka er i klass med den tankekraft jag antar att ni har, exempelvis genom att ni tillskriver honom lägre tankekraft än en människa.
Liksom att ni inte kan se honom som en annan människa, förvisso med såikter som inte heller jag delar. Men ändå, det är en människa ni talar om, och med dåligt språk vinner ni nog inga nassar, och förmodligen inte heller vanligt folk.
Ni blir genom ert srpåkbruk inte stort bättre än det ni kritiserar.

Tyvärr ställer ni er själv i skamvrån. Det förtjänar ni inte. Så kom igen, lyft språket!

Anonym sa...

Snyggt med punkt efter varje låttitel.

Goose sa...

Undrar om lille Levi betalar royalty-pengar till de seriösa musiker som han knycker låtar från? F.ö. en stor eloge till Herr Dryck!

Anna sa...

Jaha. Så går det när man super under graviditeten/skaffar barn med sitt syskon. Klickade på youtubelänken, mår jätteilla, till en början var det bara baksmälla men nu är det något annat, något större. Men jag skrattar hysteriskt samtidigt.

Anonym sa...

Du glömde att sista låten "Candle in the Wind" skrevs av en bög. SD hatar ju bögar.

Jonathan Newton sa...

Jag skrattar så tårarna sprutar!! Herr Dryck, du äger. Hade varit kul att se dig i debatt med SD nån gång.

Anonym sa...

Man tar sig för pannan. Levi lär vara jude själv och f.d. nazist. Och denna pajas skall alltså representera ett riksdagsparti.

Anonym sa...

F.ö: Hur sjunger denna märkliga skapelse?

Nicklas Eriksson sa...

För att citera en väldigt bra film: "He´s about as jewish as a monkey". Däremot är han jävligt korkad.

Stackars små sverigedemokrater som är här inne och gråter som ungar över hur dumma alla är mot ert inavlade bonnläppsparti=)

Martin Therus sa...

Det bästa är ändå att han gjort låtar utan tillstånd från upphovsrättshavaren...och att alla är borta från YouTube numer ....

Stefan sa...

Du glömde nästan det roligaste. Han är jude, och före detta nynazist hahaha.


En mycket förvirrad pojk det här.

stefan sa...

Jag är förövrigt sverigedemokrat och tycker att levi är så urbota korkad och man skrattar på sig.


han borde snarast avlägsnas från sina uppdrag i partiet.


Satsa heltid på musiken ist ;)

Anonym sa...

Såg att en av låtarna hette "Ha ha ha."

Är det det man säger när man lyssnar på skivan?

Anonym sa...

Det här med att stjäla illa valda verk från andra verkar vara något av en sverigedemokratisk paradgren. Inför valet fick jag (antagligen för att jag är ung, ensamstående man från landsbygden och med arbete inom industrin) ett exemplar av SDs partitidning i brevlådan. Jag noterade då att dom hade smugit in ett citat från Mobergs "Rid I Natt!" på ledarsidan.
Det är nog inte bara Björn Afzelius som roterar i graven i dessa dagar...

Anonym sa...

Hear Hear!

Anonym sa...

Jag tror personligen att människan är sjuk och bör behandlas med barmhärtighet.

Djävulen sa...

Visst kan Levi Klausen sjunga Främling med tanke på att Carola är en lika stor idiot själv.

Anonym sa...

Nu har jag hört Levi Klaussen sjunga. Han sjöng "When you say nothing at all" (finns tillgänglig på youtube). Vad kan man säga annat än att Klaussen "sings it best when he sings nothing at all"?

Anonym sa...

Nu emotser jag med förväntan Levi Klausens julskiva. En lämplig titel borde väl vara "White christmas"?

Arga bibliotekstanten sa...

Lysande! Jag har länge gillat din blogg men nu steg du ännu mer i min aktning. Ondska, dumhet och dålig smak bör alltid bekämpas :)

Johan sa...

Varför är jag inte överraskad av att han:
1.är Sverigedemokrat?
2.värmlänning?
3.har stavat fel redan i rubriken på sin hemsida?

Kent sa...

Happ, som trogen läsare av bloggen har man varit glad över att du lämnat de politiska åsikterna därhän och ägnat dig åt den briljanta humor som du så troget levererar. Genom detta inlägg tappar jag dock all respekt för dig. Jag förstår att Levi är en komplett galning och före detta aktiv nazist med en halv hjärna - men snälla, SNÄLLA lämna den politiska propagandan åt sidan. Inlägget var roligt tills den punkt du började bedriva en politisk agenda.

Fy fan.

Anonym sa...

Oj, så den främlingsfientliga mannen med ett judiskt namn som är rädd för att inte få julklappar har gett sig in på att sjunga en Lennon cover om en värld där alla männsikor lever tillsammans i harmoni.....
det är tur att den normala svensken har så gott sinne för humor, annars hade man ju börjat gråta.....
underbar blogpost!!

Anonym sa...

Levi är väl ett judiskt förnamn?

ionize sa...

Underbart! Inte bara en kommentar på en lobotomerad skiva, utan ett politiskt inlägg som jag tycker driver på frågan om inte även alla SD;are borde lobotomeras! Huzzah!

David sa...

Är helt säker på att Levi är ett Judiskt namn, allt följer en röd tråd av motsägelse

Anonym sa...

du borde få pris! herregud vad bra du är! du har just förgyllt min lördaagsmorgon! TACK

Anonym sa...

"LEVI är ett hebreiskt namn som används mycket i den judiska befolkningen men nu även i Engelskspråkiga länder, det betyder "fäst vid", "samman-bunden med" eller "tillgiven". Levi var den tredje sonen av Jacob och Leah och förfadern till en av de tolv israelitiska stammarna.
Jesu lärjunge Matteus hette från början Levi, han var tulltjänsteman innan han började följa Jesus."
Från svenska namn.se

Anonym sa...

Kollade senaste opinionsundersäkningen och nu är SD snart 3:e största partiet....bara en tidsfråga.
Vad skall herr dryck och hans fanclub göra åt detta?
Tragiskt att göra slarvsylta av en mindre begåvad medmänniska.
Trodde bättre om blogginneghavaren,men ack vad jag bedrog mig.

Anonym sa...

Hej, kul blogg men detta lämnare en dålig eftersmak!
Jag är seriöst orolig för vart vi är på väg! Fler och fler mäniskor ansluter sig till dessa inskränkta och rädda mäniskor som tror att invandrarna ska ta julen och runstenarna ifrån oss.

Det är hemskt att vi har uppfostrat och skolat denna unga man i Sverige och efter grundskolan så är det detta vad han har lärt sig om världen. Det säger en hel del om vårt samhälle.

Det är lätt att skratta men den här Levi är faktisk folkvald. Jag skäms!

Som sagt rolig blogg men det finns en allvarlig sida som inte ska underskattas!

Anonym sa...

Jag njuter, njuter... och njuter av denna text. Tack!

Jen sa...

Bra.. Man -ska- vara arg över det här. Folk säger att ilska inte är bra för en, men de glömmer att det också är en signal på att något är grisigt fel.

Fru Sylt sa...

Jag älskar dig, Herr Dryck. Vill du bli min man?

B sa...

Men det står ju "partyvarning" ;)

Anonym sa...

Jag kan hålla med om att den här unge mannen är tämligen pinsam, men samtidigt så kan jag inte annat än tycka att din text på sina ställen är exakt lika pinsam den.

Hela fenomenet Levi Klausen talar så mycket för sig själv att det faktiskt bara blir plumpt och pinsamt att läsa en text med konstanta påhopp om hans utseende och brist på intelligens.

Anonym sa...

Ja, det här tar första pris i amatörmässighet parat med dålig smak. Det är egentligen synd om grabben, någon borde skydda honom mot allt för stor exponering, eftersom han inte begriper bättre själv.

Anonym sa...

nu är ju inte Levi med i SD längre, han blev utkörd, vilket var på tiden.

http://www.vf.se/nyheter/filipstad/levi-klausen-sd-avsager-sig-uppdrag

så inte vet jag vem ni ska hata nu, jimmie? dom som röstade och dom nya som kommer att rösta?