2010-05-16

Rondo' Veneziano

Detta är så misslyckat så det är otroligt. Det är ett försök att framföra nyskriven musik, som ska verka som gammal klassisk musik, men som ska verka vara från framtiden eller från rymden, som suger, men som ska verka häftig. Någon spelar disco-komp på ett vanligt trumset till nästan-klassisk stråkmusik. Genom hela skivan.
Det vore förstås lätt att såga hela konceptet hos omslaget, att påpeka att männen inte överlevt en minut där ute i rymden och att de dessutom hade dött helt i onödan eftersom flöjtmusik inte gör sig så bra i vakuum. Men det vore lite löjligt eftersom det förhoppningsvis inte var menat att verka verklighetsförankrat, så det gör jag inte.
Det som det står att vi ska ha sett på tv måste vara program som musiken förekommit i, för om det är låttitlar så finns ingen av dem med på skivan.
1980.

28 kommentarer:

Anonym sa...

Skivan finns på Spotify. Det låter faktiskt inte så illa som det ser ut. Men nära.

Neurotica sa...

Alla nya idéer är inte lyckade.Jag antar att detta är ett exempel på detta.

Anonym sa...

Naturligtvis Tyskt.

Snowroller sa...

Anonym 2: Faktiskt inte. Det är italienskt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rond%C3%B2_Veneziano

Anonym sa...

Det lät alltså så illa att de inte fick spela inne i rymdskeppet?

Anonym sa...

Det lät alltså så illa att de inte fick spela inne i rymdskeppet?

Skitfula hemsidor sa...

hur kommer det sig att det som ser ut som en dörr i bakgrunden är lika stort som den vänstra mannens högra sko?

Anonym sa...

Till Rondo´Venezianos försvar så betyder "AUS DEN FERNSEHSENDUNGEN" "Från TV-sändningarna". "Musik ist Trumpf", "Der grosse Preis" och "Sonntagskonzert" är alltså TV-program och inte låttitlar.

under cover sa...

Huh! Skrämmande. Nu kommer jag att drömma mardrömmar i natt igen.

Doris och utsikten sa...

Tyckte omslaget var ganska snyggt!

Paddy sa...

Jag vill bara gratulera Herr Dryck till den bästa bloggen. Punkt.

Tack!!!

Feedback66 sa...

Magiskt!

Alicia sa...

Älskar "ett försök att framföra nyskriven musik, som ska verka som gammal klassisk musik, men som ska verka vara från framtiden eller från rymden, som suger, men som ska verka häftig"

Kalle Kuk sa...

Alltså... den här musiken GÅr inte att tycka illa om! Tack för att du fick mig att upptäcka detta underbara band!

Kolla videon! Jag är kär!
http://www.youtube.com/watch?v=ej_wRgBS5lI

Älskar dig Herr Dryck!

Herr Dryck sa...

Det går. Inse lökigheten: http://www.youtube.com/watch?v=P_x1LwoOXlo&feature=related

Linda sa...

Detta var en idé jag inte trodde någon skulle komma på.

stubb-brytar´n sa...

"Kolla videon! Jag är kär!
http://www.youtube.com/watch?v=ej_wRgBS5lI"

SVAR: Alltså, det där är väl rätt hipp estetik. Daft Punk körde väl den där stilen i sina videos ett tag. Överlag känns kombon barock och tidigt 80-tal rätt het.

Skitfula hemsidor sa...

Herr dryck: http://fulahemsidor.se/katastrofala-omslag/ (manuell pingback)

Jag har en idé förresten. Eftersom det råkar råda en viss brist på nya omslag här kanske du vill skriva ett inlägg om min blogg så länge? Tror vi till viss del delar samma målgrupp: folk som hatälskar fula saker..

En länk skulle uppskattas enormt mycket :)

Anonym sa...

Skitfula hemsidor är en SEO-råtta som ägnar sig åt att försöka höja besöksstatistiken på sin skittråkiga blogg genom SEO-taktiker. T ex genom att tigga till sig reklam från den här sidans ägare.
På sin blogg klagar han på att Katastrofala omslag inte är SEO-optimerad. Men just det visar ju med största tydlighet att innehållets kvalitet är det allra viktigaste och betydligt viktigare för att göra sig ett namn än att vara "SEO-optimerad". Skitfulahemsidor kan försöka hur mycket han vill, han kommer ändå aldrig inse att folk faktiskt kan ha andra mål med sina sidor än att tjäna pengar på reklambanners.

Skitfula hemsidor sa...

Anonym: vem fan är du? Ursäkta mig att jag inte kunde hitta någon mail till Herr Dryck.

Herr Dryck: du gör som du vill, jag menade absolut inget illa med mitt förslag :)

Rick sa...

Skitfula hemsidor: Täpp igen käften och försvinn, din värdelösa jävla spammare. Spammare är smuts och ohyra och skall behandlas därefter. Din adress är härmed inlagd i min blocklista. Har du något mer att säga kan du tala med handen, ditt vidriga äckel.

Anders sa...

Det där är ju inte fult - det är ju hur coolt som helst!

Skitfula hemsidor sa...

Rick: Nu förstår jag inte, vilken lista är jag blockad ifrån? Vem är du? Varför så arg? Vad är det som är så äckligt? Om jag har gjort dig något du inte gillar, kan du berätta vad så jag kan be om ursäkt? Eller är det bara jantelagen du har problem med?

Och jag är ärlig, jag vill faktiskt jättegärna veta; jag gillar nämligen inte att nån anonym går runt och är arg på mig helt i onödan...

mvh
Andreas

Anonym sa...

Skitful: Sluta låtsas som att du är något annat än en sketen spammare.

Anonym sa...

Det finns en möjlighet för dem att de skall överleva där utan rymddräkt. När rymdfarkosten fortfarande befinner sig fortfarande i atmosfären på Jorden eller någon liknande planet, och det är på natten.

Simeon sa...

http://www.rondoveneziano.com/page/rondoveneziano.htm

Anonym sa...

Nån trevlig prick har slängt ut en del av plattorna på TPB i skrivande stund..

http://thepiratebay.org/search/rondo%20veneciano/0/7/0

Jerker sa...

Det där omslaget är faktikiskt coolt och inte katastrofalt.