2010-05-27

Ove Engström & Ulla Roxby - Visa i vintertid

Det som gör detta omslaget så otäckt är den stora satsning som har gjorts för att få dem att se fromma ut. Milda, väna leenden och huvuden på sned i en tjock dimma av mysgas. Resultatet blev dessvärre att kvinnan ser ut som en intet ont anande flicka på 14 år, medan mannen ser ut som en porraktör på 40+ som inte alls borde tillåtas trycka sig så nära Ulla. Han klär sig i päls som ser ut att komma från något gosedjur eller en sån där billig fäll från IKEA, och håret har en härlig svintokaraktär. Jag ska inte gå vidare in på grymma beskrivningar av stackarna, denna får ni fantisera själva utifrån. Upplägget ger ju upphov till ganska störda tankar men dem får ni gärna hålla för er själva.
1980.

27 kommentarer:

Anders Westerberg sa...

Jag hade lyckan att komma över parets första skiva, där OE "introducerar Ulla Roxby". Det omslaget är om möjligt ännu gruvligare. Men vinylen var av god kvalitet, dvs gick att tillverka en tjusig skål av och därigenom skapa en personlig lågbudgetgåva av.

Snowroller sa...

Ove ser ut som en porrversion av Mats Rådberg. Ulla ser ut som en sån där nyfrälst tok som "sett ljuset" och nu undrar hur hon ska kunna ta sej tillbaka till mörkret.

Anonym sa...

Schyssta sidolockar Ove har. De påminner om cockerspanielöron.

Anonym sa...

http://poorlydressed.files.wordpress.com/2009/07/djmh-jesususeme.jpg?w=474&h=475

Synd att du inte har ovan.

under cover sa...

Här hålls inga smutsiga tankar för mig själv inte! Jag tror att det här är en tidig version av Kristi Brud och Helge Fossmo. Rrrryyyys!

Anonym sa...

http://poorlydressed.files.wordpress.com/2009/07/djmh-jesususeme.jpg?w=474&h=475
...........................AAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!

Buster sa...

Han påminner om en skurk i en av de tidigare Bondfilmerna;tror det är Diamonds are forever. Tunt hår på sidorna och flintskalle upptill. Han och hans skurkpojkvän gör livet surt för med- och motmänniskor och för stackars Bond, som dock reder ut det hela till full belåtenhet på slutet.

Anonym sa...

Hahahah, Mysgas...

The Hawk sa...

Aargh! Det här var ett av de bästa omslag jag sett på länge! Jag vill inte fantisera omkring det. Det talar sitt eget tydliga språk.

Mats sa...

Jag håller med om att Ove's cockerspanielöra gör bilden...är det en hyllning till lady & lufsen?

Rick sa...

Han ser ju duktigt utvecklingsstörd ut, men det gjorde väl alla män på 70-talet - iallafall de med så dålig självkaraktär att de utan att protestera följde det påbjudna modet.

Modebögar har i alla tider varit bland det mest värdelösa som funnits. Något den här bloggen på ett föredömligt sätt hjälper till att illustrera.

Anonym sa...

Hon ser ut som om hon egentligen hade en sån där mustasch som jugoslaviskor har men rakat bort den inför fotograferingen

Neurotica sa...

Man behöver inte ens veta säkert att det är kristet,det talar liksom för sig själv.De här kristna paren med sin menlösa musik finns väl fortfarande,även om de är något utrotningshotade.

Anonym sa...

Älskar denhär bloggen! Fortsätt i samma stil! Dog just nästan av skratt för texterna.

Anonym sa...

Neurotica ägde sig själv duktigt hårt med sin kommentar. Enligt Wiki:

Parets repertoar var och är mycket bred: Egna visor, Taube, Ferlin, Cornelis, Olle Adolphson, operett och musikal, svenska och internationella folksånger. De sjunger på nio språk.

Neurotica sa...

Anonym:Och?Vad har det med omslagets kristna look att göra?Kan du lägga av att kommentera mina kommentarer och tillföra något eget för en gångs skull,jag känner igen dig rätt duktigt från en viss annan blogg hur anonym du än försöker vara.Lägg ner,jag skiter i dig så skit du i mig också.

Anonym sa...

P.S:Jävla stalker Anonym 10:40,skaffa ett liv.

Anonym sa...

Är du helt kokt i huvudet, din dumma kossa? Det har absolut ALLTING med omslagsparets look att göra, eftersom du hävdade att de på grund av hur de såg ut självklart spelade kristen musik! Du ägde dig själv genom att vara för lat för ens en simpel sökning, så enkelt är det. Jag kan citera dig ifall du skulle få för dig att ta bort kommentaren:

Man behöver inte ens veta säkert att det är kristet,det talar liksom för sig själv.De här kristna paren med sin menlösa musik finns väl fortfarande,även om de är något utrotningshotade.

I övrigt vet jag inte vad du pratar om, men om det förhöjer din sannolikt i princip obefintliga känsla av att betyda någonting för någon att låtsas som att någon stalkar dig, så varsågod.

Anonym sa...

Katastrofalt ar ordet. Och eftersom jag sjalv har vad jag kallar"inte rakt, inte lockigt:svinto!" Fick mitt medlidande extra skjuts.

Tänkte bara sa...

Jag tycker att han ser påtänd ut och hon ser ut som en han som vill se ut som en hon.

nollgradig sa...

Är Ulla verkligen en tjej?

Anonym sa...

Ulla är misstänkt lik en viss Alexander Rybak...

Anonym sa...

Nu måste min lokale videohandlare göra en ny kategori mellan "Bizarre", "Animal", "Golden shower" och "Big Mamas" : "Kristet".
Just nu kan jag inte frigöra mig från tanken att någon borde exploatera detta nya P-filmssegment. Perverst så det förslår...

Anonym sa...

Jag såg Ove och Ulla i Vadstena Folkets Park 1978. En ut-sökt konsert!
//Sven-Ove
Http://SvenOve.Blogg.Se

Jörgen Mattsson sa...

Inte direkt katastrofalt, va? Bara dåligt.

Luuuuuua sa...

f interesant blog,felicitarii

Anonym sa...

Det är väldigt svårt att hålla sina tankar för sig själv på den här bloggen. Lika svårt som det är att hålla sig för skratt.