2010-05-31

Little Feat - Down on the farm

 
Titta en stund på denna bilden. När ni har smält det slemhinnefärgade temat, den leende tigern med cognacskupan och givetvis den hiskeliga varelsen i solstolen kan vi ta en närmare titt.
Vidundret i stolen är förstås Anna Anka. Vi känner igen de sneda ögonen på pricken, modellbenen och utstrålningen av hög intelligens, för att inte nämna hela livsstilen med drink, nagellack och SS-piska vid en pool vid någon flott mansion. Vidare är hon ju faktiskt en anka, med läppar längst fram på näbben på ett märkligt sätt.

Ni som uppskattat hennes kloka uttalanden i hennes realityserier kan glädjas åt beskedet att det kommer mer! Närmast är det en dokusåpa där Anna och Paul Ankas barn (Kalle Anka, Peking Anka och W-C Anka) skall slåss till döden mot varandra, den som överlever längst vinner två månaders kändisskap.

1979.

28 kommentarer:

Kokis-chan sa...

Haha!!
Kalle Anka, Peking Anka och W-C Anka! XD
Det var nog roligast hittils.

OCh dethär var ett av de mest skrämmande omslagen hittils också. Jag menar vad ÄR det för något egentligen?? En missbildad anka som kan hantera sminkpenslar. Fruktansvärt obehagligt...

Anonym sa...

Vilken obehaglig bild! Helt sjukt.

Schibbye sa...

Glöm inte lilla sladdisen Sprängd, som nog har chans att förlora ...

Tobbe sa...

Verkar vara en tiger med klass. Dricker den Konjak?

Tobbe sa...

Förlåt. Borde läst texten först. Blev så tagen av omslaget bara att jag glömde det.

Anonym sa...

Boring. Det är ju inte så att de tänkte "nu ska vi göra ett coolt och tufft omslag som ingen kan håna oss för" när de skapade det. Och en sådan bakomliggande tanke borde ju vara ett grundläggande kriterium för att något sedan ska kunna betraktas som katastrofalt. Jag har sagt det förr och jag säger det igen; medveten tillgjordhet kan inte vara genuint katastrofalt.

Herr Dryck sa...

Jag håller inte med. Ett omslag kan vara katastrofalt fult även om det inte är ett misslyckande.

Snowroller sa...

Det är ett fantastiskt underbart katastrofalt omslag och det handlar visst på sätt och vis om gruppen Little Feats grundare Lowell George och hans liv, som ändades kort innan den här skivans släppande. Han levde det typiska rock'n'roll-livet med droger och kvinnor tills en överdos tog hans liv 1979. Han var då 34 år. Omslaget ska visst handla om hur han såg på livet, absurt och normalt på samma gång.

under cover sa...

Little, feat. Duck?

Anonym sa...

Jag gillar Little Feats tidiga omslag som förmodligen gör att Ernst Billgren har svårt att sova pga plagiatångest. Att klassa in detta omslag som katastrofalt är obegripligt.

Åsa sa...

HAHA , tack för kvällens skratt

Anonym sa...

Little Feat är ett superbra band trots att omslagen är från en annan värld.

Anonym sa...

Ett fantastiskt album av ett fantastiskt band. Omslagsbilden är inspirerad av konstnären Gil Elvgren's målning The Finishing Touch. http://cdn2.ioffer.com/img/item/144/151/505/Ovsh.jpg

Mikael Sol sa...

Sexig anka, ju!

ulf gustafsson sa...

När 60,talet gick över i 70,tal det var då dom fula omslagen föddes,undrar vad det beror på!?
Wolfee

miggs sa...

Alltså jag ramlade in här o jag har kollat arkivet o skrattat så jag har gråtit o nog pinkat en smula. Inte nog med att du gräver upp groteska omslag så är du så så sjutk rolig!! underbart, klockan är inte ens 9 o det spelar ingen roll om denna dagen går åt helvete jag kommer gå runt o bara skratta åt allt detta. UNDERBART bra!!

Sol String sa...

Jag tyckte att det här omslaget var kasst redan när jag köpte det (och LPn förstås. Jo ni har läst rätt, jag har skivan. Little Feat är ett av mina favoritband...

Bra musik, vidriga omslag. Nästan som ABBA.

Anonym sa...

Jag blir ganska fascinerad av perspektiven i bilden, jämför storleken på fötterna med händerna...

Anonym sa...

Ett katastrofalt omslag?
Är detta ett test av läsarna eller vad?

David sa...

Bilderna är förvisso groteskt roliga i sig, men dina kommentarer till dem är det som lyfter bloggen till klassikerstatus. Keep it up!

Anonym sa...

Helt ok omslag...en sexig anka är väl inte helt fel, sen
är Little Feat ett jävligt bra band!
Ett klassiskt dåligt omslag är Dansbandet Vikingarna, med Vikingahjälmar och konstskum i ölstopen! Ett genomvidrigt omslag av ett genomvidrigt skenheligt band!

Anonym sa...

Medan ni okunniga historielösa pajasar med noll koll garvar åt omslaget kan jag ju passa på att påpeka att det är en klassiker...

Anonym sa...

Varför little feat när hon har jätte stora??

Anonym sa...

Varför gör ankan samma gest med ena handen som man ofta kan se på hårdrockskonserter?

Anonym sa...

Ulf Gustavsson, förmodligen var det för att de som var inblandade var så påtända.

Anonym sa...

Hiskeligt obehagligt skivomslag.

Little Feat gjorde dock många jävligt bra låtar, så det väger väl upp det läbbiga konvolutet.

Pelle sa...

Detta omslag är ju hur coolt som helst, fattar ni väl?

Anonym sa...

Detta omslag var före sin tid, se bara på alla duckface bilder som cirkulerar runt på nätet idag i form av selfies.