2010-04-13

Black Soul

 
Om omslagsmakaren nämns på en skiva sker det i regel på baksidan, men i detta fallet blev Richard Bernstein så nöjd med resultatet att han satte sitt namn direkt på framsidan. Och visst har han anledning att vara nöjd och stolt! Bilden är ganska imponerande tillklippt för att vara gjord av en fullkomligt blind person. Om han mot förmodad inte skulle vara kraftigt synskadad är det däremot skandalöst dåligt gjort.

Han har uppenbarligen utgått från sju olika bilder som han sedan klippt sönder med någon fullkomligt slö barnsäker sax för vänsterhänta, alternativt en sådan plastsax utan egg som används för att klippa i Play-Doh. Han var mycket noga med att inte klippa bort något av intresse, och lämnade därmed en vit rand runt om varje person.

Efter lång diskussion tilläts Lennart (mitten) vara med i bandet, då ingen kunde motbevisa hans påstående att hans själ faktiskt var svart.

Från skammens år 1977.

17 kommentarer:

Alicia sa...

Haha Lennart! <3

David sa...

Lennart? Det är ju Pär Holmgren, TV-meteorologen!

Hedvig sa...

Hahaha! Oh herregud vad jag skrattade när jag insåg att han inte var svart.

Tommy sa...

Tror det är Rikard Bärnsten som är omslagsmakare och väldigt blek ...

MacEnroe sa...

Det måste finnas en större mening med hopklippet. Varför är en av gossarna gravallvarlig? Är det för att han tvingas ha en rosa polo?

Stjärnkraft sa...

Jag har nyss hittat din blogg och jag är KÄR! Hysteriskt underhållande - you're on my list!

Anonym sa...

Det var sex flottiga negrer för mycket på det omslaget, så mycket kan jag ju säga.

Ludvig de Sang sa...

HAHAHAHA alltså jag dör av dina texter. Briljans. Sluta aldrig blogga!!

Petter Y sa...

Åååh, jag älskar proportionsfelen. Stackars rosa polo-mannen fick ju ungefär hälften så stort ansikte som mannen med professor Kalkyl-glasögon som idiot-Richard placerat precis bakom honom. Av lillens min att döma visste han dessutom att det skulle sluta så.

Är det ingen som tycker det är läskigt att Lennart/Pär Holmgren ser akvarellmålad ut? Är det i själva verket en mörkhyad man som bär mask? Varför i hela friden då i så fall?

Neurotica sa...

Whigger i mitten!Fyfan vad komiskt,den vita killen är ju som ett skämt i sammanhanget...måste vara ett avsiktligt skämt.

under cover sa...

Å min mage, vilket vedervärdigt omslag! Ett av de värre, faktiskt. Det blir till att sova med lampan tänd inatt.

Anonym sa...

Såvida inte det där, mot all förmodan, är den faktiska banduppsättningen, måste jag säga att det är ett av de mest smaklösa omslagen någonsin. Jag menar, de flesta andra band har åtminstone så mycket stil att de visar sina egna yrvakna knarkarfejs i stället för att klippa in andras.

Karin Lindström sa...

Priceless!

Karin Lindström sa...

Undrar också om det är Bernie Mac som står snett nedanför Pär Holmgren?

Snowroller sa...

Killen längst ner i mitten ser ut som en ung Jesse Jackson. För er som är yngre kan jag tala om att han är en amerikansk predikant som ställde upp i presidentvalet på 1980-talet. Nu blev han inte president och sen dess har ingen hört nåt vettigt från honom.

Bara ovett så fort nån kritiserar honom eller hans kompisar.

Thomas Olausson sa...

Den vite killen är ju Peter Jihde!

Ehe sa...

Lägg märkte till att killen längst ner till vänster är medlem i det ökända och ack så våldsamma nykteristförbundet Trocadero.