2009-09-28

Barbie - Prostitution twist

Barbie, en läcker brud iförd ugnsfolie och högklackat, åmar sig framför en orange bakgrund. Hon gör westside-tecken och bär en hopplös peruk med grov skarv i tinningen. Skivan döptes till Prostitution Twist (det glada titelspåret handlar om hur härligt det är att sälja sin kropp) och titeln skrevs ut i den klassiska kombinationen chockrosa på orange.
Men det som gör det hela så oändligt mycket mer smärtsamt att beskåda är det faktum att denna Barbie faktiskt är Alexander Bard.
1985.

32 kommentarer:

Salasso sa...

Han var snyggare men knappast farligare där än han är i kortbyxor. Cheerio, som man säger inom Liberati.

Neurotica sa...

Japp,det var väl en kille i drag det där om jag inte minns helt fel,syns om inte annat på hakan.Förmodligen till och med avsett att se billigt och smaklöst ut.

Sir Elof sa...

Det här är ju snäppet värre än Rammsteins nya. Både porrvideon och dildo-boxen hamnar i underläge.

Barbie äger tronen som vulgärast!

Bajs-Lasse sa...

1980-talet var alla gånger decenniet som Gud glömde. Professorn med den makalösa manicken, Hemliga Byrån som lärde oss säga Hej, Hej hemskt mycket hej, Anna Book (100 kilo lättare), Pernilla Wahlgren, bröderna Herreys, Bröderna Djup, Shakin Fredrik, den sjungade skolläraren med fånt ja en körv, Fågeldansen, några fula apor med napp i munnen mer kända som Monchhichhi, Carola som vrålar, Bert Stjärt med Hoppa Hulle, The Pinks....Listan kan göras hur lång som helst med sånt som inte borde ha existerat. Den här tillhör bland det mest osmakliga jag ser. Jag spyr upp kaffet.

Neurotica sa...

Det var f*n Alexander Bard som var Barbie,var det inte det??:O
Åttiotalet var plastkulturens höjdpunkt,ingen tvekan om den saken.
Army of Lovers omslag var kitschiga,men rätt snygga tycker iaf jag.Så man får väl förmoda att det här är avsiktligt katastrofalt.

Janne sa...

Den kriminella skolläraren med korvlåten hette Bengt Pegefeldt. Om nån orkar anteckna alltså...

Anonym sa...

Månne uppföljaren till "Prostitution twist" hette "Syphilis jive"?

Stene Stenkaka sa...

ALLT som Bard gjort och sagt är ett under av pinsamhet.

Kai sa...

Detta är FÖRE Photoshop. Tänk på det när ni "hårdnar" boys

Anonym sa...

Jag läser och garvar sprickor i läppen allt som oftast, men... Finns det inget sätt att lägga bilderna intill texten så att jag slipper detta evinnerliga scrollande. Jag vill ju liksom se det som beskrivs för att få en helhetsupplevelse.

Klara sa...

Haha, jag har länge förundrats över underbart fula och oförklarliga LP-omslag jag också... Samlade i somras ihop lite material i en filmkommentar..:
http://ungdomar.se/blogg.php?user_id=133321&blogg_id=157386

Där finner man bland annat tomas ledins cameltoe och Björn Skifs rakade bringa...

Mussi sa...

Jag älskar dig!

Sadistungen Rosa sa...

Lägg till Per Gessle bland katastroferna. Han är det gulaste som finns. På hans senaste album liknar han en 80-årig gubbe med syfilis.

Sadistungen Rosa sa...

Jävla dyslexi. Jag menar Fulaste. Per Gessle ser ut som en spetälsk gnu.

Marie F sa...

Hallå!
Var är herr Dryck? Vi saknar dig.
Fick en sån känsla om att herrn kanske var med på tv igår, i ett program som jag bara såg slutet av men ändå han se massa katastrofala skivomslag. Stämmer det att herr Dryck var med, eller får man inte avslöja sånt?

Herr Dryck sa...

Nix, det var inte jag. Jag beklagar att det är sådan stilltje, jag har helt enkelt inte tid just nu. När det lättar kommer det mer.

Susanna sa...

Bara namnet är hilarious....oj, vad jag skrattade! Nu har jag förlängt livet med flera månader....

Uffe sa...

Hej Dryck, Igår när jag rensade ut gamla skivor hos min svärmor hittade jag en LP-skiva med gruppen Treklang. Medlemmarna klängde sig fast på ett tåg. Detta är det jävligaste omslag som jag nånsin sett. Och, jag lovar jag har sett många fula omslag. Har du hört talas om Treklang? Jag håller på skivan ett tag om du vill se den.

Uffe sa...

Hoppsan nu glömde jag ju att skriva om Barbie-skivan i min förra kommentar. Jag får göra det nu istället- Apropå Alexander Bard så heter han inte så, egentligen. Magnus är hans rätta namn, men han brukar ligga rätt lågt med det. Likaså vart han kommer ifrån. Han är egentligen så häftig som han vill uppfattas som.

Uffe sa...

Shit, fortfarande har jag inte kommenterat skivomslaget. Jag tror det var ett rop på hjälp, snälla se mig, jag är rolig. Varför skulle han annars göra på detta sätt?

ryset sa...

snygga spiror

Raisa sa...

HAHAHAHAH ooooodamn

Thomaz Ransmyr sa...

På albumet som släpptes finns en duett med Cia Berg!

Computress sa...

Smaklös reklam för ugnsfolie, som sagt!
Attans snygga ben för en karl dock :)

Anonym sa...

Lyssna på Youtube http://www.youtube.com/watch?v=g6JB-nZhoFY

Anonym sa...

Jag dog när slutklämmen kom hahahaha borde skicka in denna till Idol och se vad de blir för respons!

Anonym sa...

Det där är fan Lena Philipson.

Mattias sa...

Har den där på kassett nånstans. Tyckte att den var svängig. "Kassett" innehöll ett långt magnetiskt snöre som det fastnade ljud på, for all you kids out there.

NilsK sa...

En entertainer ut i fingerspetsarna!
På tal om vilka, är det väl inte ett westside-tecken så mycket som ett akupressurknip ämnat att både avskräcka och locka till närmanden bakifrån?!

Anonym sa...

herregud vad jag har skrattat ikväll, höll på att dö! Dina kommentarer är helt fantastiska,mer,mer,mer...!

Stuffy

erikbe sa...

Det är ju Sissela Kyle

Someone sa...

Tja, han hade ju snygga ben i alla fall.