2009-09-28

Baracudaz - Koppla av!

Koppla av vettja, Baracudaz visar hur man gör.
1975.

28 kommentarer:

emmygoodwin sa...

Haha, det lilla du skrev får mig att skratta ändå :)
Ta din tid, den som väntar på något gott ;)

Fredrik sa...

Men för i helvete vad de med glasögonen såg extremt stygga ut!

Manne sa...

Vad gjör David Coulier från Fullt Hus där?

Kringlan sa...

Killarna till vänster och höger skulle lätt kunna misstas för Sveriges Miami Vice, stencoola!!
Bedrövligt omslag...

Anonym sa...

Finns så mycket att skriva om detta omslag (och jag antar att det snart kommer göras...) men jag vill passa på att nämna mannen i den röda tröjan som ser ut att vara på väg att bli ett med väggen bakom, dom smälter liksom ihop! Glsögonmännen kan annars vara det coolaste vi nånsin sett på ett dansbandsomslag. TACK Herr Dryck. /Mats

Magnus sa...

Det måste varit efter detta omslag som det blev LAG på unison klädsel bland dansband...

Rutigt, randigt, prickigt, mönstrat i alla de färger. Jag saknar dock grönt...

Neurotica sa...

Jarvis Cocker-brillorna var ju nästan coola.Återigen,det är en hårfin skillnad mellan häftigt och hopplöst ibland...

Erik sa...

Baracudaz! Klassiskt Öviksband.
Dom hade sin storhetstid några år tidigare än den här LP:n tror jag. Danskväll i Långviksmons Folkets Hus, tidigt 70-tal... då skulle man vart med. Det var bättre förr, ju förr desto bättre!

Anonym sa...

Ha! En sån där brevlåda har vi haft!

Heja Gnekuz sa...

Killen längst till höger ser ut och vara SO-lärare, medan han som står bredvid lär antingen vara bilmekaniker eller grävmaskinist. Resten ser ut och vara socionomer, kuratorer eller nåt annat liknande.

Camilla Grepe sa...

Koppla av? Koppla av!! Det leder till medvetslöshet att titta på det omslaget.

Anonym sa...

Det är just färgen på orden och det jobbiga utropstecknet som gör att koppla av är det sista man kan.

Snowroller sa...

Killen i röd tröja ser ut som Kattbert, den onda personalchefen i Dilbert.

Rick sa...

Jesus Christ Monkey Balls vilka slemmisar! De två på kanterna är ju värst. Är de bröder, tro?? Glasögonen! Tröjorna! Håret! Pedofilblickarna! Hur fan kan man någonsin någon gång i världshistorien ha tyckt att det där såg coolt ut? Jag fattar inte...

Anonym sa...

Ha ha, det är sant som snowroller skriver att killen i röd tröja ser ut som Catbert! Tänkte inte på det först.../Mats

Sofia sa...

Oj oj oj. Hahaha. Alla omslag är så underbara.

Fat Bastard sa...

Mannen med det abnormt långa huvudet förser hela stugan med ström via kabeln som går ut ur toppen på skallen.

Mib sa...

Ja inte ser dom ut att koppla av heller. Ser snarare ut som viktigpettrar som snart går till anfall eller nåt. Undrar vad dom tittar på? Socionomer och psykologer är dom definitivt, det tror jag bestämt!

Anonym sa...

Jag tycker inte att detta är så extremt katastrofalt egentligen... Skulle vara färgvalet på bokstäverna och möjligen själva bandnamnet, men annars tycker jag att valet att fotografera vid en semesterstuga är ganska klokt till en skiva vid namn "koppla av". Och ang färgvalet så har man åtminstone försökt matcha en av männens tröjor med det turkosa, även om det sticker lite i ögonen när det blev i kontrast med stugan. Det gröna känns lite skummare möjligen... Är det en skiva bestående av översättningar av engelska låtar? Och är det då egna eller andras? Nej, det är ju inte världens snyggaste omslag precis, men katastrofalt... Sitter kanske i betraktarens ögon! :) /K

Anonym sa...

Glömde ett frågetecken: "men katastrofalt...?" :) /K

Anonym sa...

Postar följande länk ifall någon missat den:
http://www.uhull.com.br/11/12/as-piores-capas-de-disco-do-mundo/#more-29051

Rimligtvis måste detta vara de mest katastrofala omslagen någonsin. Om jag vore miljonär skulle jag nog skänka alla dessa skivor till Herr D för att få ta del av hans omdöme.

Buster sa...

Fast EN fördel har fotot, det var nog billigt, mycket billigt...

Anonym sa...

Anonym (m länken):
OJ! Ja, de allra flesta av dem är horribelt katastrofala... Tack!
/K

Camilla Grepe sa...

@Anonym med länken

Jag har inte bestämt mig ännu om det var fejk eller äkta? Larz-Kristerz titel "Stuffparty 1" tyder ju på att den som fixade omslaget kände till att det blev en fortsättning. Eller? Snälla, det FÅR bara inte vara på riktigt...

Sars sa...

Haha, varför i hela friden välja just den färgen på typsnittet till "Koppla av"? Det blir ju inte alls bra mot bakgrunden.

Anonym sa...

Det var jag med länken alltså.
De flesta verkar nog genuina, och i synnerhet de värsta, tycker jag utan att vara någon expert. Och jag kan inte låta bli att föreställa mig själva musiken, den måste ju vara fullkomligt, kriminellt horribel. Troligen mycket, mycket värre dessutom!

redbanner sa...

Hur i hela helvetet ska man kunna koppla av i det där sällskapet?

Anonym sa...

Jag tycker att han som har blåjeans och sitter på räcket liknar Eddie Meduza.