2009-07-07

Per Lundgrens - Atmosfär

Vad är dealen med den där dansbandsposen?

Det har gnällts en hel massa i kommentarerna här på bloggen på sistone. Då det känns rätt löjligt att gnälla över innehållet i en blogg som man utan vidare kan sluta läsa ska jag här ge några exempel på verkliga saker att vara irriterad över istället.
  • Folk som säger "marängswish"
  • Den enorma satsning som gjordes för att lansera cash-korten, en uppfinning som fungerade precis som ett visakort, bortsett från ingenting alls
  • Fjortisar som tror att Philadelphia är ett pålägg eller en film om någon bög
  • Thailands-hypen
  • Att man aldrig någonsin ser några duvungar
  • Gör det själv-systemet i matbutiker, som gör varenda kund till en värdelös kassör/kassörska som i sin tur behöver ha hjälp av andra kassörer/kassörskor när det blir uppenbart att de inte fattar hur man ska göra
  • Svält
  • Det gula livsfarliga gegg som samlas kring öppningen på filpaket
  • Butiker som håller stängt en vardag i veckan, alltid den enda dag då man letat sig dit
  • Människor som äter banan med övernaturligt högljutt smaskande och klickande
  • Att det är så svårt för tidigare engelskspråkiga personer att lära sig skillnaden mellan verben "tro" och "tycka"
  • Folk som köper vatten när de är i Sverige
  • Opoppade popcorn på skålens botten
  • Folk som uppskattar hur MTV har utvecklats de senaste 15 åren
  • Föräldrar som inte hör det genomträngande gnisslet från barnvagnshjulen, vilket säkert plågar barnet oerhört eftersom de utan tvekan hör det högfrekventa oljudet men inte kan förklara det för sina föräldrar.
1985.

44 kommentarer:

Tommy sa...

Förvånad att Herr Dryck bryr sig!

Herr Dryck bör fortsätta att hänge sig åt Osmakliga anslag. (Katastrofala omslag) Inget annat.

anna sa...

Har följt bloggen ett tag och det är bland det bästa jag läst! Otroligt roliga inlägg som kan rädda den tristaste av dagar! :D
Tack för det! :D Och som sagt, folk som bara gnäller kan ju bli kvitt sin irritation genom att sluta läsa. Det är inte svårare än så, det är ju inte direkt rymdforskning..! :D

Anonym sa...

Per Lundgrens
Från Härnösand tror jag de var.
Kungar på Brämnnaborg
Those were the dayzzz.

Anonym sa...

Hahaha still got it

Tobias sa...

Ja, skivan talar för sig själv!

Gnäll-listan tycker jag på något vis påminner mycket om den s.k. CP-listan, som väl än idag cirkulerar lite här och där på teh interwebs. Fast lite vettigare.

Plumflower sa...

Den där hemska posen har jag sett på omslaget till en skiva med ett s.k. cover-band (med viss hårdrocksbakgrund - hur opassande är inte DET?).

Jag håller för övrigt fullständigt med dig i din skepsis angående självservice-system.

Isidor sa...

Word dude!
Rakt av.
När folk gnäller, minns det. Vi är många som tycker att det är Bara Bra.

Fredrik sa...

Angående omslaget så är det första som slår mig klister etiketten. Varför har någon (producenten själv?) sätt en klisterdekal med producentens namn och adress över ett av skivans säljargument. Om det nu överhuvudtaget är bra att skryta med Di sma under jordis örhänge om romansen till en kassaanställd i en butik.

Om det vore en demonproducent likt 80-talets kungar Stock-Aitken-Waterman , kunde man kanske ha viss förståelse för det. Men inte Bengt Wigenmark i Göteborg.

Martin sa...

Väl talat!

Jag har förövrigt sett duvungar. Lika vidriga som sina fäder.

Snowroller sa...

En del av killarna ser ut att komma från en annan planet. Jag förstår då om Herr Dryck klagar på att vissa gnäller. Dessa utomjordingar har nämligen förvridit sinnena hos vissa bloggbesökare.

Marie sa...

Ett omslag med bara massa klonade Herrey-killar =)

Jag brukar irritera mig på alla dessa som trycker på knappen för att gå över gatan men inte väntar på grön gubbe..för då måste jag stanna och släppa ut massa avgaser i onödan! ;)
Jag vet, i-landsproblem...

Feedback66 sa...

Oj, det var verkligen fullt av atmosfär på det omslaget, en riktigt tjock sådan.

John Eje Thelin sa...

Eller svenska översättare som inte vet när "think" betyder "tro" respektive "tycka" och tror att "du" är helt rätt översätting när den engelskspråkige använder "you" för att beskriva en generell person.

amanda sa...

Hahahah fullträff på varenda en. Håller med anna. Bland det roligaste jag läst. Så dräpande sarkastiskt och pricksäkert hehehhe. Riktigt kul å läsa, till skildnad från alla bloggande bimbos med den obligatoriska "dagens outfit".
...För övrigt fick jag nu en paranoid känsla av att du skulle kunna utvärdera ett sånt här gästboks inlägg på samma sätt som du gör med de gräsliga skivomslagen.
Ha överseende med oss vanliga dödliga, Herr Dryck;)

Stene Stenkaka sa...

Gnället är ett bevis på att vagnen rör sig.

Rz sa...

Klockren lista över saker att irritera sig på, jag håller med på varenda punkt.

♥ Tjelsi - Så kan det gå när inte haspen är på ♥ sa...

Det gula livsfarliga gegg som samlas kring öppningen på filpaket


WORD.

Buster sa...

John Eje Thelin: Just det! Eller när översättaren tror att man säger du OCH använder titel, typ "här är din bil, major". (Mycket unga och oerfarna översättare, mycket snåla uppdragsgivare som inte vill betala för att få en bra produkt...)

Anonym sa...

Killen näst längst till höger är Ted Danson och den tredje från vänster sträcker fram båda (?) armarna, varför? Ingen som helst symmetri finns det. Röken är också väldigt oorganiserad.
Här i Sundsvall börjar snart irritationssäsongen. Det är då Sundsvalls kommun säger: -Nämen, kommer det snö!? Det hade vi aldrig kunnat tro? Då kanske vi måste ploga? Det kanske vi borde tänkt på. Låt oss ploga upp all snö på trottoaren.
Händer varje år.

Buster sa...

Rök = atmosfär...

bani sa...

Jag har ett trick som nästan helt eliminerar opoppade korn. Call me.

Anonym sa...

Det känns rätt löjligt att gnälla på gnäll - eller som jag skulle kalla det, feedback - i kommentarerna, och uppmana till att sluta läsa bloggen. Vi läser ju bloggen för att den är bra, och vill du inte ta del av våra råd och tips om hur den fortsatt kan hålla sig bra så är det väl bara att *host* sluta läsa kommentarerna då.

Anonym sa...

Ju fler inlägg jag läser, desto mer tycker jag om dig! Det kommer sluta med att jag friar en vacker dag!

Anonym sa...

Killen näst längst till höger, trodde också först att det var Ted Danson, men sen såg jag... det var ju MacGuyver!!!!

nina sa...

underbart inlägg!

Anonym sa...

Möjligen en korsning mellan Ted Danson och MacGuyver

Petter sa...

De här killarna har ju läskigt intensiva blickar. Särskilt de tre till vänster samt MacGyver. Den typen av blickar som, långt innan personerna ifråga har återfått kontrollen över sina talorgan, skriker ut: "Jag har tagit uppåttjack och nu ska jag övertala dig att göra det också!" Vilket även förklarar vimlet av turkosa och vita stjärnor och de krampaktigt utspärrade fingrarna. "Man kan TA i röken! KRAMA den!"

Neurotica sa...

Rökridån är gullig.Den där samlingen jeppar är väl det sista man vill se komma ut ur dimman....eller?

Bajs-Lasse sa...

Fler saker att reta sig på:
1. Att alla musik idag låter så gott som likadant - åtminstone den som ligger på Topplistorna.
2. Folk som är superkorta och som alltid ska envisas med att sätta sig längst bak där det visas film, bara för att dom sedan ska klaga på att vi som är långa skymmer sikten.
3. Att det finns glassar som smakar färskost.
4. Att alla idioter med gitarr tror att de kan göra "Öppna landskap" minst lika bra som Uffe.
5. Att det finns en fotbollspelare vars namn rimmar på en känd svordom.
6. Att det finns ett dansband som nästan heter Per Hundbens.

Anonym sa...

Klockren lista.

Neurotica sa...

Ja,listan var bra:-D
Jag kom på en sak till,folk som står och trampar och kikar över axeln på en bakom i snabbköpskön utan att FRÅGA om de får gå före med sin chipspåse/färdigskurna lunchsallad.Det är väl f*n bara att fråga om man nu har så bråttom!Är de däremot artiga och inte står och stressar släpper jag förbi dem=D

Clint Grytlock sa...

En till:
Folk som fiser i tågkupén.

ctail sa...

Den där posen är väl någonting som lånats från cirkusartistvärlden.

Jan J sa...

Ytterligare en sak att reta sig på - och kanske den värsta av dem alla:
Att det finns en politiker som heter Maud Olofsson och som genom att inte ge tillräckligt med cash åt kommunen ser till att flertalet tjänster upphör, vilket leder till att fler blir arbetslösa. Ta min sambo till exempel. Idag är hon psykolog. Nästa vecka är hon endast en arbetssökande.

Anonym sa...

Folk som använder uttryck som "klockren(t)", "WORD!", "XD", "seriöst", "sjukt", "så jävla (valfritt adjektiv)", "äger".

Anonyma kommentarer.

A sa...

Herr Dryck har gjort ännu en tråkig eftermiddag uthärdlig. Håller helt med dig om din punktlista där. Skit i om folk gnäller, att klaga på gamla skivomslag är det enda rätta.

Nesse sa...

Ruggigt, Clint Grytlock men det finns värre: folk som fiser i hissar. (Jag vet, jag är en av dem.)

storschan sa...

jag håller med dej helt och fullt!

Anonym sa...

"black jack" innan de bytte namn... eller var det Tony Ljungström som tog med sig det namnet efter han var med i filmen med namnet Black jack. Detta kan ha varit deras första skiva tror jag? heheh jag fick den av Tony ..står i källaren,,, kasnke ska rama in detta underverk...

Peter sa...

Haha, priceless. Låt hatarna hata :)

H sa...

Nånting med detta inlägg får mig att tänka på min blogg.. Jag gillart! :D

Computress sa...

Fantastiskt att något dansband så tidigt reagerade på föroreningarna i våra städer...

Martin sa...

Apropå folks gnäll: det brukar ju heta att “man ska inte skåda given häst i mun”, dvs får man någonting gratis ska man inte klaga om det inte passar.

Anonym sa...

Sveitsch...