2009-07-07

Frank Valdor - Scandinavian Party

Sist Franke var med här på Katastrofala Omslag blev kommentarsidan överöst av hävdanden i stil med att Frank Valdor är en övermänniska i samma kategori som Chuck Norris och Mr T, som inte kan göra fel och som är var mans fläckfria förebild. Jag håller inte med.
Varje skivomslag som han är med på hade platsat i Café eller Slitz under rubriken "veckans man". För dessa tidningars trogna läsare kan detta framstå som något positivt, vi som inte bär snävt böjd NHL-keps längst bak på huvudet kan fortsätta se på hans omslag med skräck- eller äckelblandad förtjusning.
Denna gång står han i ett märkligt bollhav och håller om två nakna blondiner, och han är så nöjd att skägget nästan lossnar kring leendet. Detta är ännu en av hans skivor med en fullständigt absurd spårlista.
Trots dessa gnälliga rader om denna hysteriskt sliskiga man måste jag ju medge att jag är en trogen samlare av hans skivor. Inte för musiken, som är högst alldaglig, utan för hans eviga strävan efter att måla upp en bild av sig själv som tidernas störste kvinnokarl. Oavsett hans egen ålder, de nakna damernas gage eller med vilken hastighet de lösgjorde sig från Frank när bilden väl tagits.
Inget årtal.

32 kommentarer:

Neurotica sa...

Jag har sett många katastrofala omslag och fått många goda skratt på den här bloggen,men den här tillhör klart "toppskiktet" av de allra fulaste omslagen.Så sjuttiotal.Så tacky.Så smaklöst.Så vidrigt.Och så kul.Bara polisongerna borde ju vara nog för att skrämma bort en kvinna kan man ju tycka,man kan nästan ana frukosten i ansiktshåren på honom.
Och så det sliskporriga ovan på det...huuuu.Men underhållande är det!

Madame Berg sa...

I mina ögon ser det ut som om det är flickorna som bajsat ut ett berg av confetti. Men jag sade heller aldrig att jag var normal.

Neurotica sa...

Pippi Långstrump!Vilken bisarr låtkollektion,man tror banne mig knappt sina ögon att sådant här faktiskt fanns och uppenbarligen sålde dessutom^^

Tobias sa...

Är det bara jag som osökt kommer att tänka på "Party Music 1 - Swedish Style"?

Jag ser flera paralleller: Titlarna, (halv-)nakna tjejer på omslaget, och till råga på eländet: "Här kommer Pippi Långstrump"! På vilket sätt har Pippi Långstrump med svensk/skandinavisk fest att göra?

Anonym sa...

En annan tid, helt klart. Det var vid ungefär samma tid som RFSL jobbade för att legalisera pedofili. (Det gör de ju fortfarande i och för sig, men de håller tyst om det numera.)

Marie F sa...

Party och Pippi Långstrump?
Jag undrar om han sjunger på alla dessa språk?
Finns det någon som kan översätta låttitlarna eller berätta lite om de övriga nordiska låtarna?

Anonym sa...

Vad tror tycker du om den här då?
http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs143.snc1/5296_119644946269_737351269_2595879_1159053_n.jpg

Anonym sa...

... och så de tre kronorna längst uppe till vänster för att förstärka det redan så svenska konceptet...

Neurotica sa...

De där tjejerna sköljde förmodligen munnen med klorin efteråt.Lustigt hur vissa män heeelt saknar insikt om hur kvinnor verkligen ser dem(alltså inte som oemotståndliga direkt),Frank Valdor måste vara en av dem:-)Ja,detta sjuttio/åttiotalselände.Designens och den goda smakens härdsmälta.

Snowroller sa...

Vad är det för kulor som ser ut att vara på väg att kväva både karlakarlen och hans näckande damer?

Anonym sa...

Jag ska passa på att nämna att Frank Valdor har uppnått viss odödlighet, då delar av hans skivproduktion finns att åtnjuta på Spotify. Åtminstone utgår jag från att adet är samme man, då musiken är lika vämjelig som hans omslag.

Kaninen sa...

Vad hemskt om det är detta som dyker upp ur IKEAS bollhav.

S & C sa...

Lägg ett bud på Franke när han lirar lite skön funky latin music... SNygg som alltid. Den kan bli DIN!
http://cgi.ebay.com/FRANK-VALDOR-TROPICAL-DANCING-funky-latin-LISTEN_W0QQitemZ390084943516QQcmdZViewItemQQptZUK_Records?hash=item5ad2dfde9c&_trksid=p3286.m63.l1177

Petter sa...

ÄR det hålslagsconfetti de har klistrat på fotot för hand? Genialiskt pre-photoshop-lösning!

De tre kronorna tycker jag är toppen. Så omotiverade överlag, men framför allt så omotiverad placering. Fränk Valdor?

Jag ska genast söka igenom Spotify efter "Poing Poing Poing"!. Kan ju inte vara dåligt! ...Eller?

Anonym sa...

Äh, hela han skriker ju "Playah". Bältet, den uppknäppta skjortan, skägget, tuttbimbosarna... Och så skor han sig på de stackars idioter som slantar upp för hans skvalmusik så att han fortsätta nära sin fäbless för vin, kvinnor och sång. Bara att gratulera. Jag tror han skiter rätt hårt i om någon östermalmskärringswannabe sticker näsan i vädret och fnyser åt det.

Tilde sa...

Jag har samma fast på kassettband, den är verkligen smaklös.

Anonym sa...

...och hon till höger ser ut som den av Solstollarna som inte var UllaBella (min sekreterare).
Det vidrigaste på hela omslaget är att man ser den högra tjejens motvilja SAMTIDIGT som hon har handen INNANFÖR den läskiga, turkosa, stickade Waldor-skjortan...

Anonym sa...

Förlåt, förlåt jag menade ju förstås SPETS, TURKOS SPETS!

Anonym sa...

Varför confetti "bollarna"? Heller var det någon på skivbolaget som hade ett uns av förnuft att inte göra omslaget till en ren porrbild.

Lustig också hur "bollarna" är placerade för att dölja utbuktningen på brallorna vid ett visst ställe.

Duvalder sa...

Flickorna står och pinkar mot Franks byxor.

Anders sa...

Frank Valdor är stolt ägare till en av världes största högerhänder, vilket han gärna ville visa genom att lyckas dölja halva den vänstra kvinnans rygg med handen.

Sir Elof sa...

VM i dålig censur!
Naket är alltid kul

Magnus sa...

"Tango for to"!?! Skall kanske vara Tango for toe?

Markus sa...

Jag har en teori angående bollhavet. Kan det möjligtvis vara så att någon av flickorna har ett sår, leverfläck eller dylikt som inte lämpar sig att passa i denna bild och därför täckts med färgglada bollar?
Eller att Frank själv inte haft råd (efter att betalt flickorna för att posera med honom) att köpa sig ett par hela byxor utan fick ta dom han hade, dvs ett par slitna med flera hål i som börjar strax ovanför knäna, eller möjligtvis att dom är avklippta...?

Anonym sa...

"Här kommer Pippi Långstrump"????
PÅ DEN HÄR SKIVAN????

Anonym sa...

Ja, det här omslaget tar verkligen priset. Kolla bara in Franks tunga bältesspänne! En del saker lär komma tillbaka i modet efter en tids utfrysning. Det skulle inte förvåna mig om vi får se en varient av dessa inom en snar framtid.

bengt sa...

Grejen med de festligt kulörta kulorna är vad jag förstått för att dölja det faktum att Frank (för att verka längre + ståtligare) står på en pall...

pojoel sa...

Det är möjligen inte så att madamerna hade nylonstrumpor på sig, och att det ansågs vara för porrigt? Eh?

Vesslan sa...

Inte nog med att Valdor, som någon redan har nämnt, gjorts odödlig genom sin närvaro på Spoti, så finns i samma genre ytterligare en man som å sin sida lyckats skapa en sant odödlig låt: http://open.spotify.com/track/2EYzzWi5hPlsUwERazrC2v

Huruvida det omslaget platsar här på bloggen ankommer på den suveräne Herr Dryck att bedöma.

Men lyssna, och känn igen!

Victoria sa...

Haha!
När vi hade maskerad med tyskttema på folkis så var vi i min klass utklädda till Frank Valdor and his Dymention girls... :P
Inspirerade av detta omslag. Med dock mer kläder på tjejerna :P

Anonym sa...

Frank Valdor,den oomstridde knullkungen!

Stan S. sa...

Hello, Please Re-Up this Frank Valdor - Scandinavian Party....Thank you.