2009-05-10

Secret Service - Cutting corners

 
Jag fattar vad de var ute efter, det skulle bli en skitfräck rörelseeffekt. Men det ser bara (en aning) coolt ut tills man börjar fundera på vilken rörelse det handlar om, vad försöker de gestalta? I vilket sammanhang hivar man kroppen från sida till sida, med korsade armar, mellan två var för sig onaturliga kroppspositioner?

Min gissning är att han energiskt demonstrerar hur ett spasmiskt anfall ser ut när man är iförd tvångströja och är fullständigt övertygad om att man är en duva. Fotografen fattade ingenting och väntade först på att han skulle lägga av, men när hivandet bara fortsatte fick han göra det bästa av situationen och satsa på den nämnda rörelseeffekten.

1982.

26 kommentarer:

Kung Erik sa...

Jag är först och bäst!!!
Hahaha!
En gång vann jag en virkad duk på Röda Korsets tombola, men detta klår allt.
Jag är lycklig nu!!!

kung Erik sa...

Visst är det väl Ola Håkansson som krumbuktar sig på omslaget? Han har jag sett komma spankulerandes mitt på ljusa da´n på en trottoar i Malmö, men då var han rak i ryggen som en fura och kraftigt leende.
Om man är lagom bakfull och redigt pårökt så är skivan är faktiskt ganska hyfsad.

Kung Erik sa...

Jag menar förståss "HONOM har jag sett..." Nu blåste jag er på en frispark, era magsura språknazister!

Språknazist sa...

Kan inte du dö?

Anonym sa...

Hahaha..
Dom är så fruktansvärt roliga dina inlägg Herr Dryck =).

För övrigt så tycker jag Kung Erik är rätt skoj också, det var nog inte i går han fick smeka hud.

=) Sådant föder bitthet

Malin

Kung Erik sa...

Malin!
"Smeka hud"? Det ingår i parningsritualen, va? Sex och samlevnad o slikt? Nä, vettu, sån´t borgarskit har inte fan råd med sedan de höjde skatten på snuset. Sist jag smekte hud var när jag marinerade julskinkan i december.

Feedback66 sa...

Haha, Secret Service, bra grejor! Om jag inte minns fel så är alla deras omslag hiskeliga och skulle passa på denna blogg. Törs man hoppas på fler framöver?

Anonym sa...

Det blir allt mer patetiskt det som Kung Erik håller på med, ständigt försöka vara rolig i kommentarerna till en blogg som i sig är mycket roligare och smartare. Bara lägg av nu, det tar bara upp en massa plats och börjar bli pinsamt. Att du gick från att superfjäska för Herr Dryck till att plötsligt försöka stjäla lite av rampljuset för att berätta om hur full du är gör det hela ännu värre. Bara lugna dig nu.

Ozjeppe sa...

Ah, äntligen en platta (och riktigt ok dessutom!) som jag själv har i min gamla vinylsamling! Nä, direkt snyggt är det inte, men nog är väl "Oh Susie"- omslaget värre? Skådas här:

http://janglers.se/ss/sslpohsusieEU.htm

Herr Dryck sa...

Nej, jag tycker faktiskt inte det! Detta är många resor värre enligt mig. På Oh Susie hade de en klar bild av vad de ville få fram, sen blev det rätt fult men de misslyckades inte med det de försökte skapa. På denna plattan är det bara helt nonsens, om de hade en tanke med det så var det antingen en jävligt dum tanke eller också misslyckades de rejält.

kung Erik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Kung Erik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Tobias sa...

Fin gissning, Herr Dryck!

Fast du har bortsett från en, förmodligen synnerligen relevant, detalj. Med huvudet gör personen en rörelse som följer den lilla turkosa linjen, som i sin tur på ett rundat och smidigt sätt just genar i hörnet!

Kung Erik sa...

"Cutting Corners" heter skivan... "Cut Out" kallades det på den gamla, goda tiden, när skivgrossisten klippte ett hack i hörnet på omslaget (vanligen uppe, höger) för att omöjliggöra detaljisten att ta fullt betalt. Skivan såldes sedan till kraftigt nedsatt pris i livsmedelsaffärer och på bensinmackar. Vinylsamlare har dödskallemärkt slikt... Kanske hade Secret Service´ kapellmästare så dåligt självförtroende att han beskrev skivans framtid redan genom titeln.
Synd, för det är en bra platta!
Herr Dryck! Vill du att jag ska sluta att ignorera tråden? Tycker du inte om mig? Jag är ju alltid på hugget, O´Mästare!

Herr Dryck sa...

En person som lämnar 17 kommentarer på fem dagar brukar vanligen inte nämnas som en person som är "på hugget" utan "på frestande".

Kung Erik sa...

"Påfrestande"? 17 kommentarer på fem dagar kallar jag kreativt och engagerande. Flyktiga ja-sägare kan man väl njuta av för stunden; likt han som pissade ner sig när det var svinkallt... Ditt problem är att du är folkskygg och inte pallar lite rock´n´roll. Du får väl klanta ihop en nazi-lista så man vet vad som krävs. Nu skiter jag i din försvinnande blogg och går loss på Tomas Ledins hemsida; något så in uta härvete, att det ger märken i morgonpressen.
Fan. mannen, jag försökte ju bara fixa groupies åt go´ Herr Dryck!
Dock! Håll uppsikt!
Fred och säkerhet!
Kungen.
Ps. Om du tar bort denna så är du en liten ängslig kattunge!!! : )

Anonym sa...

Hhaahha MEST ägd av Herr Dryck :D

Mr Tikkanen sa...

Arf arf!
Fan vad King Erik jonglerar med dig Herr dryck!
Portade du han bara så?

Malin =) sa...

Är det bara jag som är tokigt nyfiken på vem kung erik är?

Mr Tikkanen sa...

Malin!
Kung Erik blev portad!

Anonym sa...

Malin!
Hans profil på You Tube är:
Fyllbulten
Skicka honom en puss!

Inkognito sa...

Kung Erik! Starta en egen blogg! Det är nog inte så svårt. Du vill ju, eller hur! Googla eller fråga någon. Jag vill se dig blogga loss när du är full!!!

Herr Dryck sa...

Jag har inte portat någon! Flera besökare klagade på "Kung Erik" och när han själv frågade om jag tycker det är det minsta besvärande att behöva plocka bort hans hysteriska inlägg så svarade jag honom. Jag har inga filter, han bad om min åsikt.

Salami Saladuka sa...

Den där femhövdingen hade gjort sig på på cirkus.

n'batha sa...

Jag läser bloggen enbart för Kung Eriks kommentarer.

meta sa...

Det värsta av allt är att skivan var riktigt, riktigt bra... när jag gick i femte klass (ja, den finns i min skivsamling...)