2008-11-08

Imagination - Body talk

 
Detta är fullständigt horribelt. Gruppen Imagination släppte flera skivor med skrämmande omslag, vilket ni snart skall bli varse, och detta exempel tvingar åskådaren att kisa eller titta bort som när man plötsligt får ett helljus i ögonen.

Grundupplägget är att tre svarta killar av det porrigaste slaget ålar runt på och under en flygel som står i ankeldjup rök. Den översta mannen sitter och sätter klackmärken i klaviaturlocket (med sina upphostat-slem-bruna boxarkängor), samtidigt som han lutar sig mot notstället så att det är på väg att brytas när som helst. Han är iförd en dopklänning i 190 centilång, under det bär han en liten smörgul outfit med guldskärp och shorts med resår som smiter åt ända uppe i ljumskarna. För att verkligen få obehagsbägaren att svämma över som en bombad damm bär han ett vitt strumpeband med spets runt vaden. Jag orkar inte ens reflektera över det, det är för jobbigt. Han blänger förföriskt mot något han trodde var kameran.

Näste man sitter på baken i Roger Pontare-röken och håller antingen fast sig i flygeln för att inte tippa åt sidan till följd av hopplöst dålig balans, eller så gör han en vinkande "kom hit-rörelse" åt oss åskådare vilket vore en tanke mer skrämmande än tankarna på döden. Även han bär ett jävla strumpeband, denna gång i guld och uppdraget ända långt upp på låret. Jag beklagar att behöva göra er uppmärksamma på det, men låret fortsätter naket ända ner under röknivån och vi kan dra slutsatsen att om han bär shorts så är det de minsta shorts världen skådat sedan Patrik Sjöberg -87. Vidare bär han en ringbrynja av guld och ler ett leende som får mig att föreställa mig att han skrattar på ett gnälligt och nasalt sätt, som Peter Griffin i "Family Guy" ungefär.

Längst till höger finner vi en man som helt uppenbart har svåra problem med att ta sig fram på två ben. Ett krampaktigt tag om flygeln, andra handen i golvet och benen släpande efter sig. Han bär en puffig skjorta och hans hår påminner om sorgeflor eller en sån där knypplad liten duk som man inte kan ha till någonting. Loggan är galet 80 och den lilla röda klisterlappen försöker lugna våra bristande nerver genom att påstå att det bara är en illusion och att vi inte behöver kasta oss på våra svärd för att komma undan de tre männen.

1982.

20 kommentarer:

Anonym sa...

We're here!
We're queer!
Now dance to it!

Lilla Blå sa...

Jag lägger mig ned och dör ett slag.

daniel sa...

Vi kanske ska vara tacksamma för den där röken...?

axl sa...

Nu har jag spanat å garvat i det tysta länge nog. Det här var det gräsligaste jag haft missnöjet att utsätta mina näthinnor för sen jag såg Christer Sandelin utan peruk.

Anonym sa...

Men till försvar för dessa tomtar måste jag säga att deras största hit Just an illusion är suverän och står sig än idag!

Henrik sa...

Det roliga är ju att Just An illusionen säkert är med på samtliga deras album.

Anonym sa...

Det hade ju inte varit svårt att komma med några både rasistiska och böghetsande kommentarer om det nu hade varit tillåtet...

eva sa...

Obehagligt räcker inte för att beskriva känslan som sprider sig i min kropp. Jag säger som Daniel ovan att vi ska nog vara jävligt tacksamma för röken. Då kan jag åtminstone bibehålla illusionen om att han har väldigt små shorts, hellre små än inga alls!

Andrea sa...

*rofl*

Det här var det värsta jag har sett på länge! (Och då läser jag ändå den här bloggen regelbundet.)

Barbro Binda sa...

Rök? Nej talk är det. Det står ju där med alldeles egna bokstäver!

Anonym sa...

Det är överhuvudtaget en schysst disco-skiva. Även om Just an Illusion står ut som den enda suveräna låten.

Anonym sa...

Eller öpöpöp. Det är det inte alls. Det är skivan EFTER (In the Heat of the Night) som är schysst. Den där har jag aldrig hört.

(Kollar) Just an Illusion borde INTE vara med på den skivan. :) Det är uppenbart en senare utgåva med den låten tillagd efter att den hade blivit en hit.

LazerJez sa...

Ser för jävligt ut...men låter grymt bra...än idag. Det är ju en av de första stora som bär the sound of (p) Steve Jolley and Tony Swain ...ju

Herr Dryck sa...

Ja just det ja, Jolley som gav pedofilin ett ansikte i medierna. Skön kille.

Ulrica sa...

Underbart! Gå in på Youtube och titta på videon till "Just an illusion"! Den bräcker t o m skivomslaget!

Howdy Sailor sa...

Tack för tipset, Ulrica´. Videon var verkligen en pärla, särskilt när de springer så där långsamt och sexigt.

Jag köpte skivan när den kom ut 82 och tyckte den var jättebra. Men redan då reagerade jag över att omslaget var lite väl mycket.

agape sa...

jag brukar läsa den här bloggen, men det här inlägget var galet svårt att läsa utan att kvävas av garv. Jesus. mer sånt här :D

Anonym sa...

Sluta att håna oss RFSL:are!!!
Leave us alone!!! I mean it!!
Imagination står för skön homo-disco utan att skämmas. Alla dessa föraktfulla kommentarer visar bara vilka lågpannor ni är. Neanderthalare!!! Lyssna på bas-synthen på "Just an illusion". Det känns i hela kroppen...AAAAAAAHH!!

Rebecca sa...

Hahaha, jag gillade låten - gammal hederlig 80-talssnällfunk, typ Soul Corner med Mats Nileskär. I'm gettin'old... Håller med om Just an illusion - kanon!

Johanna sa...

Titta här då: Minst lika hemskt som omslaget till skivan med samma namn.
http://se.youtube.com/watch?v=_ednOJ5ejjg