2008-11-08

Imagination - Sunshine

Nu är de tillbaka. Jag förstår att smärtan och ångesten måste vara stor och jag ber om förlåtelse för detta, men bördan är för tung att bära ensam. Det är lika bra att bara avverka det snabbt och direkt, som att rycka bort en lång remsa gaffatejp som suttit klistrad i ett öppet sår på lårets insida. Så, här ser vi gänget en gång till.
Intentionen att förmedla någon sorts erotisk stämning eller enkel porrkänsla finns kvar, men denna gång misslyckas de om möjligt ännu värre. Mannen till vänster leker ledsen albatross med plågad min, iförd skitfula små lack-loafers, svart linne, tegelstensfrisyr och genomskinlig laxfärgad helfigursdräkt. Herregud. Vilket material! Vem kände på det, såg att ljuset passerade närmast oberört genom det för att sedan välja att använda det vid tillverkning av kortbenta kostymer? Djävulen, är förstås svaret som ligger närmast till hands. Hin Håle skrädderi och skärseld.
Näste man har samma jävla kostym, fast i gult. Med oerhört dum min spärrar han upp näsborrarna på vid gavel och öppnar dramatiskt "kavajen" för att visa sitt bröst. Det hade inte behövts, då materialet ändå är så glest och tunt att vi med kväljande tydlighet kan urskilja hans små svarta herrtrosor genom byxtyget.
Sist men inte minst har vi Herr Rosa, som försöker minnas den hjärtkrossande blicken han övade in framför hallspegeln. Det gick sådär, han ser mer ut som en gammal trött hund av rasen "puli". Kostymen i budgetmaterialet är som sagt rosa i detta fall, och vilken rosa nyans sen. Det är en sådan färg som får en att vilja köra ner armar och ben i närmsta flistuggare för att få uppleva något behagligare. En antydan till chipsmage hänger ut och hans pose är helt skum, någon sorts kompromiss mellan "försvinn, jag vill inte se dig" och ett stadigt skridskoskär.
Nu slutar vi prata om det här, det är för svårt att både hålla tårarna borta och lunchen nere.
1986.

27 kommentarer:

Anonym sa...

Sällan har väl något omslag lyckats ge homosexualiteten ett ansikte så "bra" som det här omslaget...

Jojoboo sa...

Jesus H. Roosevelt Christ.

D:

Raggoparden sa...

Hahahaha....*kvider* äntligen! Herr Dryck tillbaka i sin gamla slagform, skrattar så snor och tårar rinner..

Daniel sa...

Fantastiskt skriver Mr Drink!
En av dina bästa!!

runeörjans med rutger sa...

Fantastiska analyser Herr Dryck!
Upptäckte bloggen för några dar sen
skrattar så magen kvider sig ut och in.....

Barbro Binda sa...

Hahaha!!! Nu dog jag IGEN! Visst är det silkespapper i kostymerna?

Torsten Tapet sa...

Axelvaddar är till för att ge en manligare profil genom att få det att se ut som om man har bredare och högre axlar än man har.

Det fungerar inte om man SER axelvaddarna. Vilket man gör om kostymen är genomskinlig.

Det är så plågsamt korkat....

daniel sa...

Av nån anledning tycker jag att det som sätter pricken över i i uselheten är hur bilden är beskuren: delar av killarna (armar, fot) är bortklippta på ett sätt som får det att förutom allt det andra också se billigt och klantigt ut.

Lage R Blad sa...

Silkespapper eller ej
sväljes hela
olika är de färger
som de tre valsar runt

Från rum till rum
från run till run
från sun till sun
från mun till mun

Tegelstensfrisyren heter Inge
allt annat är udda
jodu, jodu

fler dikter:
http://www.lagerbladpoesi.blogspot.com/

Välkommen

fezkraut sa...

I fallet hemska skivomslag så måste väl gruppen GURU GURU vara med.
http://mani-neumeier.de/guruguru/guru_09_discography.htm

Fredrik sa...

Är det ingen som reagerar på att Herr Gul tränger sig fram alt trycker bak de andra två, i ett desperat "Titta-på-mig-jag-är-den-sexiga-gruppledaren" försök.

Sedan håller jag med om att som lök på laxen är den helt fel beskuren.

Homoerotik var tydligen inne på det glada HTLV3 80-talet

Storfot sa...

Din jävel. Jag hatar dig. Du är ond. Man utsätter inte sina medmänniskor för sånt här. Det låter sig bara inte göras. Jag bara hoppas att du ser det här omslaget framför dig i dina drömmar. Fast om så vore fallet kunde du väl knappast sova. Och det förtjänar du inte att göra heller.

Skämt åsido, ett av de stora mästerstyckena med den här publiceringen är hur du än en gång lyckats göra det rakt igenom fasansfulla omslaget ännu värre, genom att kombinera det med en bakgrundsfärg som både accentuerar och totalt skär sig med färgerna på omslaget. Mästerligt. Och ondsint.

Fredrik sa...

Angående länken ett par inlägg ovanför om bandet GURU GURU.

Det måste vara ett par riktiga Syra-Kommunister alá Staffan Westerberg som ligger bakom de verken. Overkligt var ordet.

sparky sa...

My mommy always said there were no monsters. But there are.

Lussan sa...

Muahahaaa, till och med min dator dog. :D

Ulrica sa...

Ok jag är 46, och man kanske måste vara i min ålder för att få den här associationen. På 70-tslet fanns det sk "engångslakan/underkläder" i nåt slags genomskinlig bomull-papper-obekväm-material. Typ, jättebra i packningen om man åkte på semester. Använd och släng! Jag slår vad om att scenkostymerna är i samma material!

Barbro Binda sa...

Huvet på spiken Ulrica! Exakt det materialet är det! (DOM trosorna höll inte så värst länge en danskväll. Noppiga blev dom också, underligt nog...)

Anonym sa...

Vi på RFSL´s avd. för homodiscons
bevarande anser oss förföljda av er. Det ni publicerar är vackra
homoerotiska omslag som berättar mycket om musiken, stämningen och det sexiga klubblivet som är en stor del av vårt liv. Alla dessa känslokalla kommentarer får mig att må illa! Leave "Imagination" alone!! I mean it!!!

Kittin sa...

Det där gänget är nog det läskigaste jag någonsin sett!!

Tobias sa...

Just när jag tror att den här bloggen omöjligt kunde bli bättre, kommer två sådana här pärlor på rad! Jag skrattade så jag tjöt, mitt på en fullsmockad flygplats där alla plan var försenade och/eller inställda. Imagination knäcker fanimig både Christers, Palomaz, Mia Westers och Swintoz!

Josefin sa...

Ljuvligt! Både omslaget och den skarpögda genomgången av det av Herr. Dryck.

Måste bara tillägga att man får en känsla av att the frontman i gult helt plötsligt fått hybris och, precis innan fotot tas, sliter upp sin kavaj och likt en hulk (fast gul,men med ungefär samma underbyxor) kastar den laxrosa och den rosa åt sidan så att de på några millisekunder måste kämpa med blod, svett och axelvaddar för att överhuvudtaget ta sig tillbaka in i bild...

Anonym sa...

hahaha.."hin håle skrädderi & skärseld"...var i helvete får du allt ifrån?

Karrow sa...

Hahaha, sicket omslag!

Tack för en härlig blogg, har precis upptäckt den. :)

Neurotica sa...

Det lite roliga är ju att tjejer på den tiden(ja,de trodde ju att George Michael och Boy George var hetero!)uppenbarligen missade den undertryckta homoerotiken och trodde att dessa herrar var straighta och att de(tjejerna)därmed hade en chans.Samtidigt missade förstås inte homopubliken signalerna heller.
Både målgrupperna är därmed intäckta.Underbart åttiotalsskamlöst smaklöst.

Anonym sa...

Men vilken Budo-skola är det de skolkar från? Det ser ut som om figuren i mitten fått in en klockren ikkio-spaghetti-yo på den arme stackaren till höger.

Anonym sa...

Det roligaste är nästan hur mannen i mitten liksom pressar bak sina kollegor för att synas mest - som om han inte redan gjorde det.

Shlomo sa...

Följde det med 3D-glasögon?