2008-10-11

Tonix - Möt mig i Stockholm

 
Fjärde gången gillt för Tonix, Torsk på Tallinn-Rolands favoritband! Den här gången presenteras de i en dimma tillsammans med en fikus och pinnstolar med väldigt höga ryggstöd.

Klädvalet är som vanligt fullständigt horribelt. Nyligen presenterade jag en teori om den gula färgens skadeeffekter på det mänskliga psyket, och här kommer ytterligare belägg för mina forskningsresultat. Kavajerna är i nyansen Bordsmargarin och bryts av genom en titel i Senap.

Valet av linnen under kavajerna ger en ny dimension till eländet genom de skärande mönsterna, och byxorna är både korta och sitter illa i grenen ute på högerflanken. Frisyrerna är klassiskt 1983 i sitt tvekande mellanläge mellan vilt och propert, och skorna sträcker sig från vita klackstövlar och Farbror Joakim-galoscher till bruna cowboyboots och handikappanpassade stödskor med kardborreknäppning.

Notera även den lilla knypplade duken på pelaren!
Kannan på golvet innehåller vanligt kranvatten, vilket är ämnat för att släcka eventuella småbränder som uppkommer då rekvisitan självantänder till följd av den längsta herrens okontrollerade erotiska hetta.

20 kommentarer:

Frida sa...

"Frisyrerna är klassiskt 1983 i sitt tvekande mellanläge mellan vilt och propert"
Du är underbar!

karl sa...

hahaha! schyssta krukväxter!
kul blogg.

Gurk sa...

Fenomenalt roligt, bästa på länge. Farbror Joakim-galoscher hör man inte talas om på daglig basis direkt.

Anonym sa...

Hur kan man leva med sig själv om man på fullt allvar ställt upp på ett sådant här omslag? Det är skrämmande att tänka sig att dessa människor fortfarande rör sig mitt ibland oss, för de lär väl inte vara mer än i 60-årsåldern nu någon av dem. Det finns ingen ursäkt för det här omslaget; att stilen "var modern då" eller att tidsandan var annorlunda räcker ingenstans. Jag tycker seriöst att dessa människor ska omyndigförklaras. Det är ju sanslöst att de här idioterna får rösta i allmäna val.

Tommy sa...

Hur kul som helst...den längsta herrens okontrollerade erotiska hetta....linnena är även de erotiska:)

Anonym sa...

Möt mej i Stockholm? F*n heller, jag håller mig på tryggt avstånd från dessa killar!

Janne sa...

...och titellåten lär väl vara en svensk coverversion av Doug Sahms "Meet Me In Stockholm", antar jag? Årtalet stämmer ju perfekt.

Är det förresten inte Aftonbladets gamla musikrecensent, programledaren och senare TV-tyckaren (en sån som berättar för folk dagen efter vad dom egentligen tyckte om gårdagens TV-program)Jan-Olof Andersson som sitter på stolen till höger?

Anonym sa...

Patric Dempsey i mitten däruppe

Comvidare sa...

Herr Dryck, vilka orsaker kan tänkas ligga bakom att just Ted Danson får förmånen att visa sina svällande överarmsmuskler? Hans överlägsna flin får min fantasi i gungning. Jag gissar på någon form av styrkeduell. Vad tror du? Inte armbrytning väl?

Kenneth sa...

Och så Ricky Gervais från "The Office" på vänsterkanten...

LuleN sa...

Trevligt att Bo Sundström hade en karriär innan Bo Knasters Orkester (första sittande från vänster) och att Michael Rapaport har en äldre musikalisk brorsa (spännisen)!

Johan sa...

Det finns ännu en koppling till Killinggänget (bekräftar detta en gedigen Tonix-kunskap hos dessa herrar?), nämligen titeln "Möt mig i Stockholm". Killingarna hade ju en låt i "Manegen"-programmen med namnet "Möt mig i Stockholm, Alice".

Ylva sa...

Jag dör. Den knypplade duken var droppen...

Anonym sa...

HAHA, klockrent!

Ozjeppe sa...

Komik i världsklass- och jag älskar hur senapslinjen helt plötsligt bara slutar uppe på vänsterflanken!

Raggoparden sa...

Kanske nån kan förklara var på bilden det alluderas på Stockholm? Är krukväxten ett typiskt stockholmsfenomen, månne?

Andrea sa...

Okej. Några snubbar sitter i fula kostymer och linnen. Fine. Men varför varför varför har de plockat ner krukväxterna från typ fotostudions reception, varför varför varför står det en kanna på golvet (Herr Drycks förklaring verkar plausibel) och så DENNA KNYPPLADE DUK!

Som vanligt hade jag gärna varit en fluga på väggen när omslagets diskuterades fram.

Mi sa...

Jag hörde Peter Settman ge en förklaring till varför dansbanden har så "fula" kostymer..
Det är för att kunna göra avdrag i deklarationen på att det är arbetskläder. Är det snygga kostymer räknas det som vardagskläder men med "fantasikostymer" finns det ingen risk att de används privat =)

Anonym sa...

Är inte så säker på att växten är en fikus. Om herrarna råder det dock ingen tvekan.

Anonym sa...

Det är inte Torsk på Tallin Rolands favvoskiva utan hans förebild från dansbandsdokumentären Får jag lov.