2008-10-11

Chiquita brass - Gamle kompis

 
Nu är det är dags för lite dansband från sjuttiotalet igen tycker jag! Idag blir det orange explosion tillsammans med grabbarna (?) i Chiquita Brass.

Skjortorna är hur grymma som helst, de skriker högre än en femårig tjej med sockerchock på ett bibliotek. Byxorna är gröna och tajta och bilden är tagen av en paparazzifotograf som gömt sig bakom några blad och nån märklig stubbe med grovt hår.

Medlemmarna är även de alldeles underbara, särskilt då den röde till vänster som fångats mitt i en djup hostning, den våldsamt drogpåverkade fraggeln högst upp, den förföriske glasögonkillen som tar sig på penis och Ingrik ute till höger som besitter en riktigt förförisk blick.

1973.

31 kommentarer:

Buster sa...

Höhö, "Skjortorna är hur grymma som helst, de skriker högre än en femårig tjej med sockerchock på ett bibliotek". Lysande! Herr Dryck borde arbeta i reklambranschen med en sådan fenomenal formuleringskonst (det kanske du gör?)!

Grubblande Han sa...

Jag häpnar och njuter av språket. Och ser en ung Gunde Svan längst ner.

daniel sa...

Alltså, de här killarna ser bekanta ut. Inte bara rent allmänt, utan som om åtminstone några av dem varit med på bloggen förut. Kanske har de spelat i flera olika band? Någon borde undersöka saken närmare.

DJ Sweet Snibb sa...

Gunde Svan!? Nej du, Grubblande han: det är ju f.d skridskoåkaren Tomas Gustafsson, numera vice ordförande i Sveriges Olympiska kommitté!

Var de förresten inte ganska groovy Chiquita Brass? Åtminstone emellanåt?

Comvidare sa...

Kisar man så ser man att fotot egentligen är ett mönster från ett Kaleidoskåp.

Men visst är det otroligt att mönstret ser ut som ett sjuttiotalsband. Vad är oddsen? En på 1 brillion?

Anonym sa...

Den som är drogpåverkad är väl han längst ner, han ser ju helt borta ut! och vad är det egentligen han håller handen som dom täckt över? Brass kanske...

LuleN sa...

Men åhh, han som sitter nedanför och till höger om fraggeln (till höger i verkligheten alltså, dvs till vänster på bilden) är så otroligt likt någon. Är det Idol-Knut jag tänker på?

Anonym sa...

Även Ted Gärdestad är med på detta omslag.

Anonym sa...

Herregud... Lyteskomik på hög nivå. Det är nästan (NÄSTAN, sa jag) så att man kan förstå nazisternas försök till utrensing av undermänniskor.

Snappla-av sa...

VA???
De är ju jättesöta allihopa ju!

:P

Charlie McNisse sa...

När ska du publicera dina alster i en bok? Hade blivit årets julklapp!

Snowroller sa...

Vilka sjuka solbrillor på killen i mitten. Var han en av dom var med i kultserien V senare på 80-talet?

Christopher sa...

Underbart! <3

Herr Dryck sa...

Ja det är frågan, har fått både erbjudanden och Nej tack från ett par olika förlag, diskussioner som sedermera runnit ut i sanden. Jag driver ingen PR-kampanj av något slag, men känner ni till något bolag som vore intresserat så bara släng iväg ett mail.

undercover sa...

Ooooh kramp!!!

Anonym sa...

Jag tror att alla flinar...utom kille till vänster, för att de körde en runda av föregångaren till Southpasporten "rooshamboo" som går ut på att sparka varann så hårt som möjligt på pungen...killen till vänster förlorade...det syns ju tydligt

Ozjeppe sa...

Vilka helt overkligt fantastiska snubbar... och så titeln! Skrattar mig fördärvad- igen.

Carl sa...

Jag tror, utan tvekan, att killen uppe till vänster sitter och ruvar på en riktigt rejäl brakskit. Kanske har den redan kommit halvvägs ut...

Anonym sa...

Som alltid ska det vara en person som inte tittar åt samma håll som de andra. Dumma Ingrik.

Bobjörk sa...

Självklart är det brass i påsen. Men inte vilket brass som helst, utan Chiquita-brass. Dvs banan.

Jois sa...

Allvarligt talat. Själva konvolutet ser ju ut att vara gjort av något papper med lite tjusigare kvalisort. Nästan handgjort, med den texturen? Fast det rimmar tyvärr lite illa med kvaliteten på fotografiet.

Är det bara jag, men ser inte alla huvuden lite för stora ut, i proportion till kropparna. Kan det vara ett väldigt tidigt Photoshopförsök?

Anonym sa...

Helt otroligt! Flashback!!! Detta magiska/sexiga/fabulösa skivomslag stod faktiskt i centrum på ett fulfoto taget i vårt badrum ngn gång i mitten av 80-talet. Jag och min kompis Lisa freakade ut totalt i en orgie av vidriga ting blandat med allehanda plagg i rött och rosa.

/S

Anonym sa...

Ääähh. Min första tanke var att kvinnan till höger är söt. Nu måste jag tvätta hjärnan med tvål och vatten... :(

John Eje Thelin sa...

Brillion? Briljon skriver vi på svenska, om jag får be.

roger less sa...

Så Jon Cryer höll på med dansband då?

Anonym sa...

Jag räknar till åtminstone 4 kvinnor på bilden, och 2 män.. Kan förstås vara män allihop men 4 av dem har missbildade käkar eller något liknande men.

Anonym sa...

Chiquita brass...

Hade de rökt det innan de tog på sig de där fula skjortorna?

Anonym sa...

Han som sitter längst till höger liknar min morsa.

Neurotica sa...

Ja,de hade ju den goda smaken att inte visa könet bukta genom byxtyget iallafall...har censuren slagit till?

Anonym sa...

chiquita brass är det sånna där trådar i bananer man torkar och sen röker med gamla kompisar?

Anonym sa...

har läst och tittat, och läst och skrattat tills jag inte får luft......så jävla kul sida.


.....men.... ser inte grabbarna ut som killen från åttiotals-filmen MASK....med Cher i en av huvudrollerna?

//jonte