2008-08-17

Twinn Connexion

Tvillingar har en alldeles egen förmåga att skrämma vettet ur mig, särskilt när de är likadant klädda och står leende i ett blodstänkt mardrömslandskap.
Tvillingarna Jerry och Jay (tack mor och far för att ni alltid betraktade oss som unika individer) gjorde en grej av sin tvillingdom och bildade duon Twinn Connexion, och detta är deras debutskiva. De står klädda i fantastiskt fula kostymer av någon sorts tjockt överkast-tyg, och till dessa bär de lika märkliga gröna skjortor med väldigt stor översta knapp. Lite som de två fruktansvärt enerverande pyjamasklädda bananerna B1 och B2 är tvillingarna siffermärkta, men då båda har "2X" skrivet under hakan kan vi inte ens använda det för att särskilja dem.
De står som sagt dramatiskt upplysta i ett otäckt mörker, kantat av någon slags svårdefinierat helvete. Man kan ana drakar, blod och åderbråck vilka alla ger tvillingarnas genomgoda leenden en ny dimension av obehag. Och då har vi fortfarande inte ens lagt nålen på skivan.
Inget årtal.

21 kommentarer:

Janne sa...

Man kan dessutom få för sej att dom leviterar ett par decimeter över marken... i alla fall är dom väl inklippta i bilden?
Kostymtyget var verkligen världsklass! Det ser OHYGGLIGT tjockt ut.
Tack för ännu en skräckupplevelse.

Anonym sa...

Alla omslag som lagts upp efter "Hösten är här" har samma datum...

Lennart Regebro sa...

1968, tydligen.

http://209.85.135.104/search?q=cache:SSH7PJAVzGIJ:www.systemrecords.co.uk/twinnconnectiontwinnconnectioncd-p-10008.html+twinn+connection&hl=en&ct=clnk&cd=1

Det här är en av dom skivor vars märkliga omslag faktiskt får mig att vilja lyssna på skivan. I hopp om att den är lika utcyklad som omslaget, då. :)

Herr Dryck sa...

Ja, det beror på att datumet anger vilken dag bilden lades upp på sidan, inte vilken dag inlägget publicerades. Mycket dumt.

Hans sa...

Och att snubben till vänster saknar fingrar på sin hand hjälper inte saken. Jag kommer får mardrömmar. Det enda som hjälper i det hela är avsaknad av kontrastmördande färger.

RonnyBGoode sa...

Bortsett från omslaget så är ju skivan riktigt njutbar. Trevlig sushine-pop - ja, det är det närmaste jag kan komma när det gäller att kategorisera den.

Buster sa...

Ur ett svart hål i rymden kräktes universum ut rödgult slem, amöbor och två av solvinden belysta cloner tagna ur en postorderkatalog från 1967. Varelserna hade en grön knapp i halsen med det kinesiska tecknet för kvinna, gula fläckar över hela kostymen och en framtoning av tandkräm, och vips var den moderna pizzan född!

Daniel sa...

2003 fattade ingen varför fler sökte på Twinn Connexion än på REM.

Läs om Lycos funderingar:
http://50.lycos.com/071403.asp

Johanna sa...

Ian Ziering från Beverly Hills 90210 upphöjt i två!

Barbro Binda sa...

När jag gastroskopiundersöktes hittade doktorn inga madrasserade dubbelgubbar i min tarm. Jag friskförklarades. Tack och lov!

tomtom sa...

Förr var jag bara rädd för cancer och för att flyga. Nu är jag rädd för Twinn Connexion också.

Snowroller sa...

Det är lite som att se två Tage Danielsson...

Anonym sa...

De har precis lurat in sitt offer i Grottan, och är alldeles till sig av glädje och förväntan inför allt roligt de ska ha med "verktygen". Ett mycket, mycket obehagligt omslag...

Linus sa...

Den här bloggen är något av det roligaste jag har läst. Helt fantastiskt. Herr Dryck du har inte funderat på att skriva en bok?

Andersson sa...

Denna bild är så smärtsamt obehaglig. Har fått återvända flera gånger och liksom gluttat lite i taget för att inte må dåligt. Fast man nånstans vill få den där känslan. Lite som en sårskorpa man har svårt att låta bli.

Tvillingar är bara så... uäh.

Anonym sa...

Nu tänker jag vara kärringen mot strömmen och påstå att kavajerna faktiskt är ganska snitsiga, i alla fall vad gäller modellen. Om bara materialet hade varit ett annat...

Goose sa...

Dom ser helt styva ut, ungefär som Ken-dockor upphängda på en liten medföljande metallställning. Möjligen hindrar dräkten ett naturligt rörelsemönster.

Mattias sa...

Vad ni är fördomsfulla, alla människor! Jag tycker att de ser trevliga ut jag. Präktiga pojkar. I präktigt tyg, mycket riktigt. And still so hippie...

JERRY HOPKINS sa...

HI I'M JERRY HOPKINS OF TWINN CONNEXION MY GRANDMOTHER WAS SWEDISH AND MY MOTHER WAS BORN IN OSLO MY BROTHER DIED IN 2001...I'M SORRY YOU ARE SO SCARED OF US ...JERRY TWINN CONNEXION

Neurotica sa...

Enäggstvillingar är lite creepy i sig som fenomen(inget ont menat,men människor som ser likadana ut är ju lite ovanligt),likadant klädda och PÅ DET HÄR VISET är det nästan outhärdligt.
Connexion var under den viktorianska eran en eufemism för sex.Med den vetskapen blir det ännu läskigare.NEj,nu orkar jag inte fortsätta,det blir för otäckt att linda in sig i sådana associationer.

Anonym sa...

Efter Jerrys inlägg kan man anta att det känns lite sådär att ansvara för bloggen som bygger på raljanta observationer kring andras stoltheter.
Men som den egobastard jag är anser jag det justifierat med alla de hämningslösa garv jag fått..