2008-08-17

Torbjörn Lantz & Sunrays - Vilken vän!

Antingen blev han fotograferad framför en prydnadsväxt, vilket hade varit sjukt korkat, eller så har han en väldigt yvig krans av blad placerad allra längst ut på bakhuvudet. Han står tätt framför en död grå vägg som fångar skuggan från blixten, och det ligger ett tråkigt dunkel över hela bilden. Det hela är inramat av en brun oval och nyansen "pung".
Vilken vän han är, Torbjörn Lantz! Han kommer med bullar och serietidning när man är sjuk, och han skickar alltid festliga julkort.
1979.

33 kommentarer:

CVLPA sa...

Vilken vän som inte låter Sunrays vara med på bild!

northernshores sa...

Vilken vän!
Vilken vän?

Sjukt bra omslag. Det är så beige! Det liksom bara definierar ordet. :-)

Barbro Binda sa...

Är du oinspirerad Herr Dryck, eller har du en ställföreträdare?

Herr Dryck sa...

Jag är stressad och oinspirerad men låter er ändå inte vänta förgäves på nya omslag. Låt oss se det så?

Buster sa...

Vi får vara ställföreträdare!
Kanske inte lika lustigt som Herr Drycks skriverier men dock...
T.ex.: Är det George Harrisons brorsa Torbjörn? (Inte så lustigt.)
Valde man att översätta bandnamnet till Sunrays för att få bort ev. pinsamma associationer till dagisbarn, typ "Solstrålarna" framför den pigga sjömanssången "Mugge-Bigge Tuff Tuff Tuff"? (relativt lustigt).
Osv.

Fredrik sa...

Ser han inte ut som en ung Leif Pagrotsky!?

RonnyBGoode sa...

Synd att inte "solstrålarna" fick var med. Nog hade denna bild behövt lite extra ljus?

Trevlig helg!

Barbro Binda sa...

Jag älskar dig Herr Dryck, så var rädd om dig!

Nisse sa...

Det intressant med detta omslag och även övriga är ju att troligen har någon en gång i tiden varit nöjd med omslaget. Å andra sidan var häpnadsväckande många nöjda med Stalins regim när det begav sig.

Anonym sa...

Jo, för det känns ju jämförbart...

Buster sa...

Just det! Eller är det möjligen Rasputin när han råkade vara på soligt (Obs, vits!) humör?

plaggis sa...

För er som inte vet så är Torbjörn pappa till Petter i Lambretta.

Stoppa pressarna!

Förmodligen är de en skiva med kristen musik.

En Älskarinnas Bekännelser sa...

Helt enastående! Bladen som liksom fluffar ut från bakhuvudet är ju en oslagbar effekt.

Robert Nordberg sa...

Bäste herr Dryck! Grymt skön blogg! Vilken kick att kolla in ruggiga omslag med dina kommentarer. Jag får lust att börja samla själv. Den lokala pingstkyrkeloppisen har en del alster som inte går av för hackor...

Anonym sa...

Han var första valet i kampanjen "rör inte min kompis"
men allt för många trodde att det handlade om risken med veneriska sjukdomar, så man bytte till den välkända stopphanden, som då fick en dubbel betydelse

www.metrobloggen.se/haiku

/Martin

Anonym sa...

Herr dryck!

Älskar vad du gör. Att läsa ALLA inläggen i ett svep ger dock kramp i magmusklerna och käften.

Jag har en skiva med NYA(!) Zenits, från sent 70-tal tror jag. Jag har sparat den som en klenod sedan gymnasietiden men jag tror att den skulle få det bättre hos dig. Önskar det kunde ordnas...

MVH Elin

Anonym sa...

Varför sitter det plåster uppe i högra och nere i vänstra hörnet?

Anonym sa...

Varför sitter det plåster uppe i högra och nere i vänstra hörnet?

Den grubblande mannen sa...

Jag kommer som så ofta att tänka på "Frisyr eller pälsmössa" från P3-program. Bobby Ewing definierade "pälsmössa", men det finns ju många andra som kan användas som the very definition av pälsmössa.

Lisbet sa...

Hej!

Slumpade in på din sida och har läst din blog.
Keep up the good work

Lisbet
http://car-b-q.blogspot.com

Anonym sa...

Sideshow Bob?

Jois sa...

Jag hajar. Vilken vän han är, min vän Jesus. Och så tänkte de att han liksom kunde liknas vid Jesus med en "palmbladskrona" på hjässan. Men ingen visste hur man knypplade en, så fotografen tänkte att man kan ju ställa en planta bakom huvudet...

MEN NU VILL VI HA NYA OMSLAG. PLEASE!

Anonym sa...

Jag dör av garv!
Det är ditt fel om mina anhöriga hittar mig livlös iförd endast v ringade kallingar.

Anonym sa...

Nån mer än jag som tycker han liknar Rasputin??

Comvidare sa...

Jag skrattar högt och mår bäst. Tack! Nej, det går inte att greppa varför han ställt sig framför en växt. Och nyansen "pung"....haha.

klara sa...

Hahahaha! Älskar slutklämmen, verkligen underbar.

j. sa...

Notera också de två taffligt utklippta ovalerna, som verkar ha skurits ut av en svårt alkoholiserad blind person med skärbrännare som verktyg.

Anonym sa...

DET ÄR PETTER som var i lambrettas pappa! det är för roligt ju...jag tror han e pastor i floby kyrka nu eller falköping...stora grejer!

Styv Mariått sa...

Undrar vilket som är värst...Att ha Tobbe till farsa eller att ha varit med i Lambretta?

Neurotica sa...

Kristen musik?Jag får sådana vibbar.Psalmen,förlåt palmen,verkar växa ur hans nacke.
Titeln ska vi bara inte prata om.Är det ett positivt eller negativt utrop?"Vilken vän!"

Bajs-Lasse sa...

Han är i alla fall inte min vän.

Tomas sa...

Han sjunger jättebra och tack och lov så är han frälst precis som jag.

Computress sa...

Bakgrunden på bilden av Torbjörn är inte en vägg - det är ett tak!
Om man kikar noga ser man rutmönstret av innertakplattorna. Skuggorna stämmer överens med det.

Hur j&<1a taffligt kan det bli???
Klar medaljplats på detta omslag!