2008-08-17

Rune-Lennarts med Titti

 
Detta är ett av de mer krystade bandnamnen jag stött på under mitt långa samlande, av just det slag som ej insatta slänger ur sig när de ska skoja om ett typiskt dansband. Rune-Lennart är verkligen dubbelnamnet som Gud glömde, lyckligtvis är det inte en av medlemmarna som får dras med det utan det är en sammanslagning av två av deras namn som gjorts i efterhand. Givetvis saknar texten kontrast mot bakgrunden som sig bör på sådana här omslag, och får ögonen att värka som när man stirrar på en risig 3D-bild som inte fungerar.

Deras outfits är alldeles fantastiska, byxorna går så sagoligt högt i midjan! De små västarna däremot, är korta som få och de svarta slagen gör sitt de med. När de sedan kombinerade dessa brandmansdräkter med några av de blommigaste skjortor jag sett, var succén ett faktum.

Lägg märke till att de hittade FEM likadana skjortor till de sex musikanterna, vilka förresten har en ovanligt stor inbördes åldersskillnad. Sedan fick den lockige karln, som klänger släpande mot trädet, fixa fram en egen skjorta som ser nästan likadan ut som de andras bortsett från att den har gula blommor.

1976.

18 kommentarer:

Buster sa...

Vilken höjdare! Allt konsekvent: Bandnamnet inklusive MED TITTI (som har hövolmsfrisyr), var-ska-jag-göra-av-händerna, skjortor av typ smittsam hudsjukdom i sista stadiet, öppna munnar, vita loafers, ja allt!
En ny milstolpe på vägen mot Den Fullständiga Smaklösheten! Hurra!
Är musiken lika fin?

Lennart Regebro sa...

När jag så bandnamnet sa jag, högt, Naaeeeejjjj, och sedan klickade jag på bilden och medans jag tittade på den så fortsatte jag att säga "neeeej, neeej. neeeeeej, nej" i takt med att jag såg allt fler plågsama fulheter, i minst en halv minut. Kläderna och namnet har ALLT fel. Det går inte att göra det sämre och fulare än så om man hade försökt.

Det enda dom gör som inte är det absolut sämsta man kan göra är att dom är ute i naturen. Visserligen ute i en FUL natur. Men dock. Dom hade kunnat göra det sämre. Trappan ner till Pizza-restaurangen till exempel, är ju precis lika obegriplig som Rune-Lennarts dvärg-västar.

Men allt annat, varenda liten detalj i klädedräkten, är bara så mycket dandsbandsfel om det bara går.

Innan jag postarde detta tittade jag på bilden igen. Och fick ett skratt/gråtanfall som varade 30 sekunder till. Det där måste vara dom fulaste dansbandskläderna någonsin.

Fat Bastard sa...

Rejält brett klockarmband hos den pårökte blonde liraren. På fel arm dessutom.

Snowroller sa...

Dom har samma hemska kläder på ett foto ämnat som vykort:

http://www.svenskadansband.se/img1632.htm

Barbro Binda sa...

Grensömmen måste ju vara minst en halvmeter per bralla! Inte konstigt då att västarna blev så små. Tyg är dyrt!

Anonym sa...

tycker bloggen blivit förändrad.
Här skulle du kunnat förklara noggrannt medlemmarnas utseende grundligt xD. inte minst han som lutar och "kasar" hela tiden neråt mot trädet ....+ figuren som ser ut som både drogpåverkad + kraftig snuva

Tobias sa...

Ja, även jag vill säga något om bandnamnet... Kurt-Sune Med Berit var ju rätt lustigt tills jag såg detta! Detta är ju liksom på allvar, och det var lite för likt!

Herr Dryck sa...

Jag fokuserar hellre på de misstag som de begått och de dumma idéer de haft än att förolämpa dem för medfödda nackdelar som de inte rår för. De är människor som ännu är i livet och förtjänar inte att förlöjligas för saker de inte rår för. Frisyrer, klädesval, dekor, rekvisita, färgval, titlar, grimaser osv förtjänar däremot all kritik de kan få.

Kai sa...

Haha! Kan vara de fulaste outfits som någonsin tillverkats. Mycket observant av herr D att se den förhållandevis lilla skillnaden på den "felande" skjortan eftersom det måste varit med tårfyllda ögon.

grandprix63 sa...

Blev faktiskt lite illamående av den här bilden. Den blå texten var å andra sidan inte direkt iögonfallande

Anonym sa...

Den person som designade västarna måste ha blivit inspirerad av de uppblåsbara flythjälpmedel som finns ombord på flygplan. Det är bara visselpipan som saknas.

Kenneth sa...

Vem är Titti då? Är det hon som sitter i sjöjungfruställning längst fram eller är det hon den blonda som står till vänster bredvid grävmaskinsföraren och ser helt stenad ut..?

Jag tog mig friheten att länka till dig från min blogg...

Ylva sa...

Tyvärr Herr Dryck, blir jag rätt blasé när jag läser din blogg, uppradade fulheter varje dag tar lite udden av det hela. Jag ser inte skogen för alla frillor.

Rune-Lennarts med Titti är ett lysande undantag.
Vilket guldkorn! Jag skrattade så att jag grät, och var tvungen att berätta för alla andra i mitt kontorslandskap vad jag sysslar med på arbetstid.
Lysande analys, som alltid. Finns inte mycket mer att tillägga.

Mattias sa...

Ja det var fanimig blommiga skjortor! Det må jag säga!

Neurotica sa...

Titti ser ut som hon rullat runt i hagen med någon av herrarna bakom henne...eller hela högen?Både ansiktsuttrycket och frisyren antyder detta...men okej,nu ska jag inte vara spekulativ.

Per sa...

Skjortorna måste vara uppsydda till bandet, eftersom Titti fått en med vida armar, till skillnad från de övriga tomtarnas. Det gör ju mysteriet med den avvikande skjortan ännu större. Räckte tyget inte till? Hade skräddaren verkligen ett liknande tyg på lager till den sista skjortan? Vilka andra hemskheter döljer sig i detta lager?

Till bandets försvar kan trots allt sägas att de valt matchande skor, ovanligt i dansbandssammanhang!

Anonym sa...

Det här är så hett det någonsin kan bli. De här dressarna är väldigt vågade! Dessutom är de skitsnygga! Titti är så modern man kunde vara på 70-talet och dessutom en riktig pingla! jag tycker att det här är snyggt, modigt och fatta så hett det måste ha varit!! Det ser man ju på långa vägar att det här är designade kläder, så coolt!!

Anonym sa...

Conny sa
Bortsett från omslaget sjunger Titti mycket bra och en bra produktion för att vara från stenåldern