2008-08-17

Zenits - Hej, hej, alla glada vänner


 
Vilket dansbandsomslag! Det värmer så gott i mitt hjärta att se sådant här. Namnet är grymt och loggan härligt hemmaritad med ojämna tuschstreck, kostymerna är fantastiskt coola med sina gigantiska slag och manschetter i skottsrutigt, medlemmarna har skägg, frisyrer och polisonger i absolut dansbands-världsklass, leendena hade kunnat få den mest mordiska kumlaintern att mjukna och halskedjorna är precis så äckliga som de skall vara.

Den vänstra mannens hållning är dock inget att rekommendera för den som vill behålla sin friska rygg, och titeln är lite tveksam med sina dubbla kommatecken. De är inklippta precis på det där viset som dansband ska, där hänsyn har tagits till alla små hårtofsar och där det samtidigt skapats en skarp kant kring gänget.

En verklig klassiker kort sagt, från skammens år 1977.

12 kommentarer:

Carina sa...

Ser helt plötsligt fram emot hösten!

buster sa...

Äntligen kan mitt (nästan) perfekta liv kompletteras med dålig smak och estetiska rysligheter ur forntiden!
Mera dålig smak!
Dålig smak blir aldrig omodernt! Dålig smak är mitt adelsmärke!

Pseudonaja sa...

Det där skotskrutiga ska ju enligt en del modeorakel bli populärt till hösten.
Själv tycker jag att det gör sig bäst på kläder som bärs av små hundar som inte säger vov utan viff.

Per-Olof Fahlborg sa...

När fotografen skulle ta fotot så sa han att alla skulle säga "Leif" och mitt mellan e och i så tog han fotot. Men det var bara de två i övre raden som fattade det.

Tobias sa...

Jag gillar idén med att ha en sol som liksom representerar bandnamned Zetits, och att då ha den sådär snett bakom dem, dvs inte alls i zenit!

exige sa...

Underbart vackra stassar, skulle vilja se samma gubbar i samma outfits fotade nu 2008....

Lena sa...

Oh! En uppdatering! Började tro att när jag äntligen hittat hit så stannade sidan upp, liksom. Att det var min läggtillifavoriter som på ett mystiskt och lite förtretligt sätt kände av att just jag ville vara med- och att jag inte fick det- och förstörde för alla på kuppen.
Men så var det ju inte...

Anonym sa...

Glasögonen känns inte helt samtida... Har ugglan Helge omoderna brillor, eller han till vänster extremt futuristiska (för tiden) dito?
Vilket år snackar vi om?

Jo sa...

Hihi, vilken rolig blogg!
Jag läste någonstans att de var tvungna att ha "kostymer" förr, annars kunde de inte dra av för scenkläder. Kläderna fick de nämligen inte använda privat och därför skulle de inte kunna förväxlas med vardagskläder. Efter att ha läst det, hoppas jag verkligen att de fick avdrag för sina kläder. För hur såg de annars ut till vardags om kläderna var för lika??!

Nathalie ohlsson sa...

snackar du skit om min farfar? (killen längst till vänster) om jag har rätt är det faktiskt min farfar

Herr Dryck sa...

Det är ju idel beröm för ett fantastiskt dansbandsomslag!

Anonym sa...

Noterbart är, att skivbolagets logga prompt var tvunget att inskränka på bandloggans utrymme... Tragiskt där, någonstans...