2008-07-01

Tage Östs fyrklang - Blandat 2

 
Fyra märkliga män i boots och läderbrallor hoppar med full fart rakt in i en vägg och tycker det är jätteroligt. Klockrent upplägg för ett skivomslag.

Titeln är en av de tråkigaste jag hittat. Tråkstandarden är som följer: Ett coverband skall ge ut sin första platta, utan några egna låtar. Då skiter man i titel, skivan får heta som bandet själv. Andra plattan, precis samma sak musikaliskt sett. Då kan man ju inte bara skita i titel och man kan ju inte gärna bara sno titeln från någon låt man gör cover på. Därav får skiva nummer två heta "Blandat". Förblindande tråkig titel. Men "Blandat 2"?! Det är alldeles absurt.

1982.

21 kommentarer:

klara sa...

Hur skön som helst ju. Löv it!

Zic sa...

Vem av dem är Tage?

Daniel sa...

Jag tror inte dom hoppar in mot väggen, jag tror dom ligger på golvet och så har fotografen vridit kameran 90 grader för att ge intryck av helcrazy "kasta-oss-mot-väggen". Framförallt är det tydligt med killen i blå skjorta.

Att dom har identiskt brodyr på skjortorna förhöjer verkligen.

Tack Herr Dryck!

Mr Leather Sweden sa...

Ett sant mästerverk!

Pseudonaja sa...

Dom hette tidigare Tage Östs Fyrkant. Det blev mest spelningar på obskyra klubbar med sauna och dylikt, så de var tvungna att byta namn.
Därefter blev det fler "normala" spelningar bl.a. på bröllop. Till sist blev dock konkurrensen för hård och sedan ett par år tillbaka spelar dom mest på skilsmässor.

Bengt Slask sa...

Japp, Daniel måste ha rätt,
det syns även på de medlemmar som har långt hår.

Anonym sa...

Lite Gunter-warning på den blonde killen, ser ut att brista ut i ett 'tini wini sctring-bikini' när som helst. Och det är ju lite läbbigt. Otroligt tragisk historia vad gällde namn på skivan. Jag nästan tåras.

Marcus sa...

Jag tycker dom på skivomslaget kan slänga sig i väggen.

Snowroller sa...

Chuck Norris är med i bandet, ser jag. Ler som fan gör han också.

Kapten Sommarkeps sa...

Mannen till vänster måste ju vara David Batras pappa.

yoakeem sa...

Den här bloggen är så jävla rolig! :)

Per-Olof sa...

Han med skägg är Tage.

Anonym sa...

Killen längst fram ville inte vara med igentligen...han tyckte hela idéen med att slänga sig mot en vägg i full fart och le samtidigt inte passade till bandets image,
Byxorna kladdade mot låren och dom hade varit dyra att köpa in.
Föresten gjorde dom så kalsongerna skar upp mellan skinkorna och åsamkade skavsår.
Hur länge skulle han stå ut med de andras påhitt?

Kittin sa...

Jag älskar det här! Det är så kul att man kan dö!

anna sa...

Eftersom jag har bott granne med David Batras pappa (på riktigt!) kan jag avslöja att mannen till vänser på bilden inte är så lik honom då han kommer från (typ) sri lanka...

Markus sa...

Den blonda mannen är lite lik lasermannen, eller vad säger ni?

Anonym sa...

Han längst till höger som ser lagom efterbliven ut påminner om en gammal klasskamrat till mig.

Bara tanken på denna klasskamrat ger mig rysningar...

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHA! Tage Öst är min biologiska morfar! Fan vad kul att min mamma hitta de här! xD //Louise Östh

Anonym sa...

Han längst till höger liknar en av mina gamla skolkamrater.

Anonym sa...

Han längst till höger ser full ut.

Flavia sa...

Man har lagt ner 4 män på ett underlag och bett dem sparka med benen så det ser hoppfullt ut. Till o med lite flax i barret på Chuck Norris.
Det liknar nästan 4 homokillar som skall ha tågsex (alltså vagn på vagn på vagn)