2008-06-14

Rolf Roberts - Flickan och hårbandet

 
Jag tyckte att det var dags för ett dansbandsomslag igen. De brukade dominera så fullständigt här på bloggen ett tag, men sen kom de lite i skymundan för åttiotalets alla missbildningar. Här har vi i alla fall Rolf Roberts! Det är fem ludna karlar som du inte skulle låta din dotter sällskapa med. Då tänker jag särskilt på den frilansande dödgrävaren uppe till höger och Charles Ingalls uppe till vänster. Det ser ut som att någon gått lös på deras kavajslag med ett enormt hålslag.

1975.

38 kommentarer:

Anonym sa...

Det är till och med så att skivan heter 'Flickan och hårbandet' dvs. håret på gubbarna i bandet.

Anonym sa...

...och Stikkan Andersson längst till vänster...

Scherwat sa...

Notabelt är att flera av herrarna med förtjänst hade kunnat använda hårband själva. Tack för en härlig blogg, och trevlig midsommar!

Snowroller sa...

Killen nere till höger ser ut som en perverterad Ralf Edström på droger.

Beatrice sa...

Tycker mer ni gör er löjliga över människorna på omslagen än om själva omslagen. Döp om bloggen till Katastrofala människor. Ni måste ju själva tycka att ni ser helt fantastiska ut. Förstår ni inte att skönheten ligger i betraktarens öga? Nej, ni kanske inte är den typen av människor. Börja kommentera OMSLAGEN i stället. Lär er skilja på sakerna.

Anonym sa...

Beatrice: Det är ohyggligt svårt att göra ett estetiskt tilltalande omslag om människorna man envisas med att ha på omslaget ser ut som en bunt lönnmördare. Visst finns det de som gillar människor som ser ut så också (ex poliser och fångvaktare har en speciell dragning till dem), liksom det finns människor som gillar blodpuddig med kaviar eller rosa cykelbyxor, men de människorna måste ändå anses vara i en snudd på obetydlig minoritet. (Däremot är det måhända vanligt bland dessa att de gillar både lönnmördare med förnamn som efternamn, kaviarpudding och osmakliga klädesplagg)

Beatrice sa...

Så du menar att minoriteter ska man trampa på och förlöjliga? Det är alltså varje människas rättighet att göra? Fy fan vad cyniskt! Det är en kall och hård värld vi lever i när facister som du får löpa fritt. Jag förespråkar yttrandefrihet i allra högsta grad men när man på fullaste allvar kan vräka ur sig de hemskaste saker bara för att man inte tycker att en människa ser bra ut...Var ska det sluta?! Måste man absolut säga vad man tycker och tänker HELA TIDEN??!!

Julius sa...

Nu blev det nästan lite otäck stämning här. Jag tycker inte Rolf Roberts omslag är så katastrofalt. Det är lite trevligt.

Rick sa...

beatrice: Fan vad skitnödig du verkar... För att svara på din fråga: Ja, det måste man, om man så önskar. Att du sedan drar upp något tjafs om minoriteter i ett försök att rättfärdiga ditt svamlande är ju bara patetiskt. De ser alla ut som etniska svenskar i olika stadier av inavel av vad jag kan bedöma.

Nej, jag skulle gissa att du känner en eller flera av dessa herrar och att detta förklarar ditt beteende. Kanske gifte du dig i en svag stund när det begav sig med en av dessa mildt retarderade herrar på omslaget (de verkade ju vara sådana coola och moderna bad boys - då), och att du nu sitter här som en bitterfitta och klagar därför att livet inte precis blev så spännande som du hade tänkt dig med en sådan man som äkta make.

Men hav förtröstan - kanske kan gubben din dra in lite pengar som novelty act på studentfester nu när han åter blivit C-kändis genom denna utmärkta blogg - låt vara av lyteskomiska anledningar!

Spinn-Olle sa...

När Gud var liten
gjorde han hyss -
och slog hålslaget
genom kavajerna.

Flickan med hårbandet
blev vettskrämd av jätten -
och sprang till skogs
med skit i byxorna.

Rolf Roberts
förevigade det hela -
anno 1836
före Testbilden.

Roger sa...

Det är kommentarer som Ricks som gör att jag faktiskt skäms över att vara man. Men tro mig...inte alla är sånna totalt intelligensbefriade svin.

Lowe Aspviken sa...

Jag tycker att Beatrice har rätt. Herrarna i RR må ha haft taskig kläd- och frisyrsmak vid tillfället då bilden togs, men deras anletsdrag är inget man ska kommentera offentligt.

Marcus sa...

Det kanske är en EP med två låtar. 1) Flickan 2) Hårbandet

Anonym sa...

Beatrice: din retorik om kyla och hårdhet tyder på att du röstar vänster, då dessa uttryck beslagtagits av representanter för ideologier på den sidan av den politiska skalan. Vänligen upphör med att sprida vänsterretorik bland kommentarerna i denna blogg.

Marcus sa...

Appropå "flickan och hårbandet" så undrar jag var flickan är. Hårbandet är ju killarna på bilden, det fattar jag, men var är flickan?

Billy sa...

Anonym: Vänligen dra in hakan och kväv dig!

Robbelibobban sa...

Wolverines pollisar ligger iallafall i lä mot killen uppe till höger.Respekt.

Rick sa...

roger: Du "skäms över att vara man"? Herregud vilken kollektivistisk vänsternolla du verkar vara. Går du på FI-möten och sitter ner när du pissar också??

Som sann individualist skäms jag inte över att du tillhör samma kön som jag, men det hindrar inte att jag tycker att du är dum i huvudet.

Max Webster sa...

Det är nollor som du Rick som gör att man önskar införande av dödsstraff. Nej, jag är varken vänstervriden, skitnödig eller bitterfitta. Jag beklagar bara att sådana som du finns.

Anonym sa...

Men för helvete skärp er nu!!!!!

Anonym sa...

"Då tänker jag särskilt på den frilansande dödgrävaren uppe till höger och Charles Ingalls uppe till vänster." detta fick mig att garva gött... Sitta och läsa det du skriver ihop med ett par cider en kväll som denna är fasen bättre än en krogrunda ibland! //Masse

Snowroller sa...

Herr Dryck, du borde kanske stämma i bäcken med lite lugnande ord.

Lowe Aspviken sa...

Vem blandade in politik i det här? Inte var det Beatrice i alla fall. Och det är påfallande hur ofta "sanna individualister" tycks missa att man kan vara individualist samtidigt som man bryr sej om andras känslor. Men det får bli mitt sista ord i debatten. Åter till ämnet, kamrater!

Marcus sa...

Ordningsfråga: är den här politiska debatten ett skämt eller är det på allvar? Jag sitter här och kliar mig i skallen och vet inte om ni är ironiska eller om ni är allvarliga.

Beatrice sa...

Vissa och visst ska man tiga ihjäl så.....

Rick sa...

Max Webster: Eh, hur lyckades du komma in på något så apart som dödsstraff i den här diskussionen? Såvida du inte är en intellektuellt underutvecklad, socialbidragstagande, antisocial psykopat som sitter med persiennerna nerdragna i din lilla enrumslägenhet i förorten och fantiserar om att döda alla som inte är lika kapitalt misslyckade som dig? Japp, jag tror att vi har förstått ganska väl vad du är för ett litet kryp...

beatrice: Ja, du kan väl inte annat än tiga eftersom du inte besitter den språkliga förmåga som krävs för att gå i svaromål. Seså, tillbaka till spisen med dig. Internet och dess yttrandefrihet är tydligen något du är för inskränkt för att kunna hantera.

Anonym sa...

Rick: vilken vissen debattör du är. Vissa av svaren på dina påhopp var förvisso mindre smarta, men varför sprida din bitterhet här? Att någon tycker illa om hur en del omslag kommenteras borde väl även du kunna tolerera? Bra att folk tycker olika. Dessutom tycker jag det är sällan Hr Dryck gör de grova övertrampen kring omslagen, även om det händer, utan dessa kommer oftast till uttryck i kommentarerna. Men varför ska du ge dig på assumptiva påhopp och försöka briljera med att du skulle vara språkligt mera driven än andra. Detta vet du ju knappast någonting om efter att ha läst några rader någon uttryckt. Trista inlägg som dina borde censureras (och då hade trista pekpinnar som denna inte behövts). Yttrandefrihet under ansvar, tack.

Ben Kerwitz sa...

RICK VERKAR HATA: bitterfittor, socialbidragstagare, vänsteranhängare, milt retarderade herrar, c-kändisar, interlektuellt underutvecklade, FI-mötesdeltagare, människor som sitter när de kissar, antisociala, människor med meddragna persienner, kvinnor som inte står vid spisen, människor som inte hanterar internet med bravur...
JAG VISSTE VÄL ATT HITLER SKULLE KOMMA TILLBAKA NÅGON GÅNG I NY SKEPNAD. NU KALLAR HAN SIG RICK OCH VISAR ÅTERIGEN UPP FASCISMENS FULA TRYNE. MAN KAN JU BLI RÄDD FÖR MINDRE!

max webster sa...

rick: som du heter det väl? inte som dig. fattar du nada eller?!

Kjell-Gunvor sa...

Vilken nolla du är Rick...

Herr Dryck sa...

Jag läste era kommentarer först nu, och har därför inte varit framme och plockat bort de grabbigaste idiotkommentarerna. Det som skrivits såhär långt får stå kvar (eftersom det faktiskt mest är en lång och pinsam beskrivning av "Rick") och jag hoppas att censur inte skall behövas här på bloggen i någon större utsträckning, men jag kommer troligen plocka bort vidare inlägg från dig Rick om du håller stilen. Inte för att en enda politisk inriktning får råda bland mina läsare utan helt enkelt för att jag personligen blir så förbannad av att läsa om dina åsikter att jag önskar dig livslångt pungbråck. Fred!

Folket sa...

HERR DRYCK FOR PRESIDENT!
Tack!

Marcus sa...

Inte för att jag håller med Rick ett dugg men jag tycker verkligen inte att det är han som gjort dom värsta övertrampen i den här lilla debatten. Han har blivit kallad för fascist, Hitler, någon önskade införande av dödsstraff och beklagade att han fanns... Rätt så grova påhopp, faktiskt.

Ville bara få detta med i protokollet.

goose sa...

Snyggt med TVformad bild även här. För övrigt verkar stackaren i mitten önska att han var med på ett annat omslag.

Sars sa...

ha ha ha . Hålslag i kavajen!

Tove sa...

jag förstår faktiskt inte varför Beatrice tycker att det är bättre att göra sig lustig över själva omslagen än personerna på dem. att håna folk för deras utseende, smak eller konstnärliga förmåga är väl ungefär lika osympatiskt om man tänker efter. och väldigt, väldigt roligt.

Maria sa...

Believe it or not, men det är min mamma som sytt kostymerna till bandet! Hon skrattar nog i sin himmel nu, öven om du kallar hennes skapelse " hålslag i kavajerna". Mamma sydde för övrigt flera uppsättningar kostymer till just Rolf Roberts. Tänk dig själv, kavaj, skjorta, väst &byxor gånger 5 eller 6. Hej från Maria

Herr Dryck sa...

Härligt! Det är alltid roligt när inblandade människor hittar hit!