2008-06-01

Ricordi D'Amuri vol. 1

 
När Tony skulle ha ett omslag till sin platta var det ont om bra idéer. Det fanns en bild som var ok, där han stod och lutade sig mot en hög med skit. Dessvärre var den alldeles för liten och hade fel proportioner. Tiden var knapp, vädret var för risigt för att ta en ny bild och ingen orkade riktigt bry sig om hur det skulle bli.

Så var det någon som knäckte den perfekta idén. De tog den gamla bilden, kopierade den och klistrade in den nio gånger för att fylla omslaget. För att skapa lite variation kastade de om bilderna huller om buller. Resultatet av det hela blev ett kaos skapat av en enda man med maggördel och stolt blick.

Årtal saknas.

10 kommentarer:

Bengt Slask sa...

Men hallå!
Capen! Varför nämns intet om capen?? (manteln) Det är ju hur ballt som helst, hur många stjärnor nuförtiden har Cape??

Petter sa...

Allt annat än ludgo-hållning det där!

Rimbloggen sa...

Årtal, ja...av typsnitt och skithög att döma torde denna platta dateras till nån gång mellan 1972-1974...gissar på 74. Ser ut som typiska Gran Canarias-plattor från denna tid. Saknas bara en akustisk gitarr, en jättelik kaktus och ett radband el. dylikt.

ray-d-o sa...

Jag har många liknande i min samling... Vill du ha fler?

Barbro Binda sa...

Nio Tony för mycket! Hahahaha!!!

M sa...

Åtal saknas.
Läste jag först.

Lage R Blad sa...

Ricordi visar sin bästa sida
ett spel av egna regler
toppluvan hoppar högt
snöret vajar

Fler av mina dikter hittar du på:
http://www.lagerbladpoesi.blogspot.com/

Tobias sa...

Tja, idén är kanske lite dum, men ska jag vara helt ärlig tycker jag detta var det minst katastrofala på länge!

Där är inga vidriga färger eller färgkombinationer, typsnittet är rätt neutralt och kläderna är någorlunda vettiga. Inte heller några tokiga instrument eller annan rekvisita. Det skulle vara skithögen, då...

Anonym sa...

"Ricordi visar sin bästa sida"
=
"Minnen visar sin bästa sida"
What?

Lowe Aspviken sa...

bengt s: Jag tror inte att det är en cape, jag tror att han bara har en kravatt (eller vad det är) i samma färg som maggördeln, som hänger ner bakom honom och gör att det ser ut som om han hade cape. Cape hade varit roligare, men maggördel är rätt häftigt bara det.