2008-06-14

The New Ventures - Rocky Road

 
Jag säger bara "2 girls 1 cup".

Ni som inte känner till fenomenet skall bara prisa gudarna för att ni sluppit undan såhär långt, glöm att ni någonsin hört talas om det och fortsätt leva era liv i fred och frid.

Ni andra kan se klumparna i den bruna geggan, hur det rinner över handen, hur bokstaven Y på hennes bröst ser ut att komma upp ur en röv och äcklas oerhört över det hela. I slutändan kan ni ändå bara skylla på er egna absurda associationsförmåga. Eller kanske min.

1976.

20 kommentarer:

Anonym sa...

Å.
FY.
FAN.

Lillpiga sa...

*tjöjs*

Anonym sa...

*Kräks lite i munnen men är tvungen att hålla tillbaka spyan eftersom jag sitter bredvid min chef på jobbet*

Jag älskar din blogg.

Bru Billford sa...

Det är nami nami med glass!

Snowroller sa...

Väldigt smart att klippa av ansiktet precis vid glasögonbågarnas nedre del. Avtändande är det rätta ordet för ett sånt här omslag. Glassen ser obscen ut och då menar jag inte som alla andra, tror jag. För mej ser den så där sjuk ut som folk med lepra gör.

Lola sa...

Äh vaddå??!! En hederlig gammal dajmstrut är väl inget att kräkas över? Tvärtom...

Lage R Blad sa...

Äta mandelglass och dansa
spela spel med mörk bakgrund
The New Ventures är en huva
med glasögon av trä

Jag vandrar längs Rocky Road
tågbanan hjular
medicinen kravlar lågt
grytan hamrar

Fler dikter av Lage R Blad:
http://lagerbladpoesi.blogspot.com/

Välkommen

urban daughter sa...

fast förutom bajsglassen (tänkte också på 2girls!) tyckte jag det var rätt snyggt. haha. faktiskt!

Lars-Göran Hallberg sa...

Snälla Lage R Blad, kan du inte hålla dina dikter på din blogg? Där kan du vrida och vända på ord precis hur mycket du vill och orkar. Vill vi andra läsa dina dikter så går vi in där. På den här bloggen är du välkommen att kommentera skivomslagen. Jag hoppas att du kan respektera detta. Tack.

Julius sa...

Vad är det här med 2 girls, 1 cup? Om det är som jag tror och befarar så undrar jag hur är man skapad om man kommer i kontakt med sådant? Någonting måste väl klicka i förståndet...

Rick sa...

Går det inte för Herr Dryck att blockera andra blogger-identiteter från att kommentera här? Eller i allafall radera spam? Skulle vara skönt att slippa spammaren ovan som jag helst inte ens nämner vid namn.

julius: Välkommen till internet. Du har uppenbarligen mycket att lära. Att se 2 girls 1 cup är ungefär internetvärldens motsvarighet till konfirmationen. Det är liksom något du måste ha gått igenom för att betraktas som vuxen.

Spinn-Olle sa...

Kuken är en glass
indränkt i choklad;
serveras längs Rocky Road,
om än i sönderklämd version.

Spyan som kommer efteråt
är mer än bara välkänd.

Julius sa...

Tveksamt om jag vill betraktas som vuxen...

Julius sa...

Dessutom är jag inte konfirmerad.

Rasmus sa...

Det har passar perfekt i denna vackra blogg: http://youtube.com/watch?v=PdjcSGo1hJg

Jojo sa...

Jag mår illa.

Anonym sa...

Rocky road är en glassmak som innehåller chokladglass, nötter och marshmallows.

David sa...

Now I can never look at that cover and not think of 2G1C. However, for some fans of the Ventures, listening to that record is almost as bad as watching 2G1C.

However, as a disco record I understand it is not bad.

pojoel sa...

Ser ut som nånting en lösgodisjunkie tryckt ur sig, men smakar himmelskt om man är chocoholic.

Innan jag blev diabetiker var "Rocky Road" min favoritglass. Hmmm...

Trollet sa...

fy fan...