2008-05-20

Nils-Eriks - Dansglädje 85

 
Den rosa färgen på underrubriken passar inte så jättebra ihop med den orange-bruna bakgrundsfärgen, kombinationen frambringar någon slags svårdefinierat illamående när man försöker läsa texten. Färgerna är faktiskt så hemska att jag inte orkar prata mer om dem, det gör för ont.

Bara en av dem behövde bälte, jag vet inte vilket som ser bäst ut egentligen. Det är pösigt och stramt om vartannat och jag känner att jag bara vill springa för livet. De verkar inte 100% tighta med tanke på att alla befinner sig i olika stadium av ett handknäpp, än mer osynkat är att skivan är från augusti 1984 och heter Dansglädje 85.

Det finns mycket mer att garva sig svettig åt i bilden, men ännu en gång känner jag för mycket sympati för att ägna mig åt regelrätt lyteskomik. Där slapp du lindrigt undan, Nils-Erik!

1984.

22 kommentarer:

Mårten sa...

Är det Lars Adaktusson i mitten?

Pseudonaja sa...

Killen till vänster verkar ha damglasögon. Man kan tänka sig att optikern diskret försökt puffa över honom till stället med herrbågar.

Optiker:Jovisst Gert-Erik, dom sitter väldigt fint, men det är mest medelålders kvinnor som köper dom här bågarna.
Gert-Erik: Skitsnack, dom här blir kanoners. Killarna i bandet kommer att bli grymt avis!

Albin sa...

hahaha det här är en riktig klassiker.. lyssna på sista låten! citerar ur minnet

"rock me baby roll me
ge mig en rock med stål i
rostfri ska den vara
så kom loss nu bara
rock n roll is here to stay
är det inte härligt säg?
rock me baby roll me
ge mig en rock med stål i"

Bim H-D sa...

Öhhh... karlar i rosa har jag en skum känsla inför - lite äldre herrar alltså. Och jag antar att dessa faller under det epitetet, eller?
Hm, hade räckt med skjortorna - texten blev mest - kräkeffekt... Jag har nyss käkat lunch, och funderade på lite till. Glöm det! Bra bantningsbild? Hänga upp på kylskåpet??? ;)
Må så grankott... ngn som stod på övervåningen och såg på alla högar med vinyl för någon dag sedan... dock fota någon gräslig? hm, scannern vill inte... kanske tur? ;)

Snowroller sa...

Deras händer ser suspekta ut. Vad ska de göra med dom? Diggar de eller ska de börja hjula?

Rasmus sa...

Håller med mårten. Det första jag tänkte efter att ha zoomat in var att killen i mitten är Lars Adaktussons dubbelgångare. Samma frissyr, samma glasögon, samma flin.

Mikael sa...

Kan det inte vara så att skivan heter "Dansglädje 85" för att de har gjort 84 skivor tidigare som också heter "Dansglädje"?

Mikael sa...

Mellan Lars Adaktusson och Kenny G står Martin Ljung.

Vid en första anblick ser det ut som att något hänger ut ur Martins gylf.

Barbro Binda sa...

Här spelas det "sten, sax och påse" minsann! Undrar vem som vann? Ingen förmodligen. Det förstår man.

Anonym sa...

Det ger ändå viss tyngd till bandet att en av bröderna Gibb i Be Gees är med! (Tvåa från vänster)

Anonym sa...

Tvåan från vänster? Jag trodde att det var Napoleon Dynamite!

RonnyBGoode sa...

Ja, visst tusan är det Adaktusson i mitten. Klockrent!

grevé sa...

Kille nr 4 från vänster är ju Martin Landau,
Kolla här: http://www.imdb.com/find?s=all&q=landau&x=23&y=8

Rimbloggen sa...

Albin: Jag känner att jag missat den pärlan i Rimbloggen. "Rock n Roll is here to stay, är det inte härligt, säg?" är en underbar sentens.

Jan Jävulbock sa...

Det ser precis ut som Adaktusson-wannaben håller på att skita på sig; och musiken på plattan lär väl också den vara skit. Fast jag tror nog att Bobby Ljunggrens och Pling Forsmans senaste skapelser låter värre.

Anonym sa...

Killen till vänster ser ut som en vattenkammad John Rhys-Davies som har försetts med drottning Cristina´s glasögon...

Anonym sa...

Den här skivan hade förmodligen sålt i fler exemplar om medlemmarna inte varit med på bild.
Nu blev det 125 ex mot kanske 2-300 annars. "Ge mig en rock med stål i" är faktiskt lysande rockpoesi. Hoppas verkligen att Nils-Eriks gjort ytterligare några plattor.

Anonym sa...

Ha ha ha! Adaktusson säger ni? jag tycker det ser ut som en ung Michael Moore! och till höger står ju svarte orm! Helt fantastiskt.

Marlene sa...

nu dog jag på allvar

Computress sa...

...och så kom vi fram till anledningen varför jag allvarligt funderar på att bli lesbisk.

Anonym sa...

Lätt av vara smartass om färger osv. och klädsel 25 år senare. Vi kommer att garva åt era hängande byxarslen och kalsongkanter om tio år...

Herr Dryck sa...

Absolut!