2008-05-13

Drifters - Dansa Disco Rock

 
Titeln på denna är helt fucked. "Dansa discodans" hade varit en uppmaning. "Dansa discorock" hade varit en konstig uppmaning eftersom det är rätt oklart vad discorock är för något. "Blues Disco Rock" hade varit tre genrer som kanske berättar om vad skivan innehåller. Men DANSA DISCO ROCK är faktiskt ingenting alls. Sägnen säger att uppföljaren till denna skiva hette "Kanadagås Gravfrid Spjälka" men det är ännu inte bekräftat.

Omslagets övriga layout är ingen höjdare den heller, föga förvånande. Jag brukar aldrig visa upp baksidor på omslagen jag presenterar, men här måste jag faktiskt göra ett undantag. Baksidan är nämligen alldeles underbar. De byter färgtema pang bom till lila och orange, och visar plötsligt upp sig utan kläder helt utan förklaring.

 
Detta är givetvis skapat under skammens år 1977.

22 kommentarer:

Olof Nördin sa...

Ett sant mästerverk! Du tycks ha funnit ett evigt flödande ymnighetshorn! =D

Anonym sa...

Bilderna på baksidan avslöjar den dystra sanningen: att dessa herrar egentligen velat försörja sig som manliga eskorter, men tvingats knäcka extra som dansbandsmusiker för att överhuvud taget få mat på bordet. Nummer två från vänster verkar särskilt fördomsfri.

goose sa...

Äntligen en vy från livets baksida! Snyggt hittat. Du måste väl ha fler ovända höjdare i samlingen?

Torrance sa...

Kenneth är kanske Dag Finns pappa?

Snowroller sa...

Sär skrivnings mästarna är tillbaka ser jag. Härligt omslag och även om jag inte är förtjust i manliga strippor så ser detta faktisk rät kul ut. Ungefär som en sorts före och efter. Men vad detta före och efter skulle kunna vara vet jag inte.

UllaBella, min egen sekreterare sa...

Dansa, Disco och Rock. Tre saker dessa killar aldrig fick gjort!

Snyggt gjort? (Kanske, ..eller.. hmm är det snyggt gjort om man aldrig egentligen gjorde det?! Eh, hrm...)

Vem vet?

Tyskarna vet! Preisknüller kan väl ändå bara betyda att du fick ett väldans bra pris på varan... ELLER?.... (oh fuck!)


:)

Jojoboo sa...

Välkommen tillbaks efter över två veckor, Herr Dryck! Du har varit saknad!

Pseudonaja sa...

Detta inspirerade till ett blogginlägg om Drifters och... Beatles.

TeachGirl sa...

Jag slutar aldrig förundras över hur fula skivomslag som finns ute i världen. Baksidesbilden var något jag aldrig behövt se. Varför är de nakna?!*ick*

Petter sa...

Johnny Wendelnäs sitter nu, som de flesta från Drifters Meinhof-ligan på Munkedalsanstalten.
Lennart Green blev förskjuten av sin far, pastor Åke, när han blev påkommen med att experimentera med sin mellotron.
De andra vet jag inte mycket om.

Bim H-D sa...

1977 - förtappades år? Eller vad du nu skrev... Undrar vad jag ska kommentera om det - inget kanske är bäst? ;) Ska ta diskussionen här hemma då sedan kanske. Se om någon är helt överens, hehehe...
Hm, men... Var inte dansbandsmusiker på något sätt... manliga eskorter? Eller, de samlade ju på damer i varje stad i allafall... Nopp, jag stod INTE i kö, nej... lovar!!!
Må så grankott... ska sova, snällt med händerna på täcket - och lyssna på regnet som slår mot rutan... och förtränga både det ena och det andra... ;)

Jazzie sa...

Fast Bo Jansson (nummer tre) var ju ganska gullig.

Anonym sa...

Enligt Statens ljud- och bildarkiv verkar uppföljaren ha varit "Tjejer" 1984. Även bandets hemsida säger det, men där står inte årtal.

punk in writing sa...

åh herregud! :D

ina sa...

kennet holmström är mitt mattelärare idag ^^ han är världens underbaraste människa <3

Anonym sa...

Drifters firar sitt 50-årsjubileum som orkester i mitten av oktober. Detta på Konserthuset i Kvänum. Även medlemmar som här visar överkroppen kommer att delta.
Bara så ni vet

Anonym sa...

Det var 45-årsjubileum och det var i Vara och det var i går och det var bra!

En som vet vem dåren är.. sa...

Mannen längst till vänster ger jag inte mycket för.....

Anonym sa...

Wendelnäs alltså...

Anonym sa...

Håller med ang Wendelnäs...en kvalifiserad skitstövel!

ratexla sa...

Discorock. Av Nine Inch Nails. :D http://www.youtube.com/watch?v=I1ZMKfFHU3U

Anonym sa...

ÄR HAN IGÅNG ÄN W-S?