2008-04-23

Gary Wright - The light of smiles

 
Djungel-Gary sitter naken och gömmer sig i ett buskage. Han har munnen lätt öppen, blå målarfärg kring ansiktet, otäcka bleka ögon och en horribel brunbjörnsfrisyr. Ovanför hans huvud anar vi Rymden. De omgivande färgerna (Pellefantblå och Slem) är inte heller mycket att hurra för.

Dessvärre är det någon som inte lyckats tygla sin vrede och panik inför omslaget, och följaktligen slitit loss en bit av högerkanten. Denna någon är härmed förlåten. Jag har fått lova Röda Korsets katastrofenhet att lämna ifrån mig skivan så snart den är förevigad på bloggen, då den skall brännas till aska under kontrollerade former och därefter förseglas i ett bergrum långt under havsytan.

1976.

17 kommentarer:

fiif sa...

Haha, fullkomligt vidrigt!
Bra idé att skriva hans namn i bajs också.

Siquidem sa...

Den där skulle jag inte vilja stöta på i en mörk gränd.

thomas sa...

Jag blev nyfiken på om den här artisten verkligen existerade - och se på fan - hans övriga omslag är nästan lika vidriga:
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=11:0ifuxqr5ldfe~T2

Helle B sa...

My baby baby balla balla!

Jan Jävulbock sa...

Kollade även jag in hans övriga omslag.

DET HÄR SER 100 MILJONER GÅNGER VÄRRE UT ÄN BÅDE SVEN-ERICS, DAN JAKOB OCH LUDGO-PELLE!

Mårten sa...

Det här är förmodligen det katastrofalaste omslaget i Katastrofala Omslags historia. Varför heter den "The light of smiles"? Den borde heta "The light of Gary Wrights zombieblick".

Bull sa...

Och det där rosa till vänster, vad är det? En amöba? En muterad sjöstjärna? En havsanemon? Ett cthulhu-monster? Och varför?

Ludgo-Pelle kom tillbaka! Allt är förlåtet!

Anonym sa...

Usch, jag satt och åt medans jag kollade på bilden, vilket ledde till tappad matlust

Lappmögel sa...

God natt, detta är det sjukaste jag sett i albumväg!

Anonym sa...

Låt nummer nio heter "Empty Inside" men det insåg man ju redan efter en blick på hans Svinto-frisyr.

Jazzie sa...

Där ser man faran med att röka hasch! Att bara titta på resultatet gör en ju lummig. Inte bra. Ger sura uppstötningar. Och gaser.

nixon sa...

Wow! Typ.

Molly sa...

Undrar om han gör sin egen artwork typ.

Torrance sa...

Brolin

Ozjeppe sa...

Mardrömsframkallande vidrigt- men årtal, Hr Dryck, årtal?

Robin Shadowes sa...

Herr Wright var fordom med i det på 70-talet rätt kända bandet Spooky Tooth. Verkar vara rätt typiskt att när karriären börjar dala kommer dom fula smaklösa omslagen fram.

Anonym sa...

Ozjeppe: Kollade upp skivan på Discogs, som avslöjar att otyget släpptes 1977